• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

صرفه‌جویی در انرژی با هوش مصنوعی

  • کد خبر : 77325
  • 27 شهریور 1402 - 6:44
صرفه‌جویی در انرژی با هوش مصنوعی

صرفه‌جویی در زمان، هزینه‌ها و به‌خصوص انرژی مسئله‌ای است که تقریبا همه ما به دنبال آن هستیم و برای دستیابی بیشتر به صرفه‌جویی در این زمینه‌، به‌طور مستمر نوآوری‌ها و فناوری‌های روز را پیگیری می‌کنیم. این روزها در سرتاسر جهان نیز انجام این کارها به روشی پایدار برای مصرف‌کنندگان اولویت دارد و مردم در همه‌ جای دنیا به دنبال سیستم‌هایی هستند که به آنها در صرفه‌جویی هزینه‌ها و کاهش تأثیرات مخرب زیست محیطی کمک کند.

بر همین اساس شرکت سامسونگ همواره به دنبال ارائه راهکارهایی جدید و نوآورانه برای کارایی و پایداری بیشتر محصولاتش در زندگی کاربران است؛ به همین دلیل فناوری‌های جسورانه و پیشگامانه‌ای به کار گرفته که هر دو مورد کارایی و پایداری را در لوازم‌خانگی‌های خود تقویت می‌کند و تجربه زندگی در سطحی متفاوت را به کاربران خود هدیه می‌دهد.

یکی از این راهکارها ویژگی AI Energy Mode در دستگاه‌های هوشمند سامسونگ است که با بهینه‌سازی مصرف انرژی باعث صرفه‌جویی می‌شود. این ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی است و شرکت سامسونگ نظارت و کنترل آن را از طریق برنامهSmartThings  خود در اختیار کاربرانش قرار داده است. در ادامه با این قابلیت در لوازم‌ خانگی مختلف سامسونگ بیشتر آشنا خواهیم شد.

قابلیتی به نام AI Energy Mode

سرویس SmartThings برنامه کنترل متمرکز خانه است که به شما امکان می‌دهد دستگاه‌های مختلف هوشمند خود را مدیریت کنید. حالت انرژی هوش مصنوعی (AI Energy Mode) قابلیتی در این برنامه است که می‌توانید از طریق گلکسی‌های سامسونگ به آن دسترسی پیدا کنید و نظارت کاملی بر انرژی مصرفی دستگاه‌های هوشمند خود داشته باشید. این حالت شما را قادر می‌سازد تا به‌شکلی کارامد مصرف برق تمام دستگاه‌های هوشمند خانه خود را مشاهده و آن را کنترل کنید.

همچنین سایر دستگاه‌های هوشمند سامسونگ که دارای نمایشگر و فناوری هوش‌مصنوعی است مانند یخچال‌های سری Family Hub، سری تلویزیون‌ها و مانیتورهای Smart سامسونگ و… نیز از این قاببلیت بهره برده و شما به راحتی می‌توانید از طریق آن‌ها به بهینه‌سازی و کنترل تنظیمات دستگاه‌های خود بپردازید. اما این قابلیت در حقیقت از چه طریقی فرایند بهینه‌سازی و صرفه‌جویی را برای ما انجام می‌دهد؟

خانه‌ای بهینه‌تر از همیشه

AI Energy Mode به منظور کاهش هزینه‌ها و آسان‌تر کردن زندگی کاربران، طیف وسیعی از مناطق خانه را بهینه می‌کند. این قابلیت تقویت‌شده با هوش مصنوعی قادر است به‌شکلی هوشمندانه انواع متغیرهایی مانند وزن لباس، چرخه‌های شستشو، یخ‌زدایی و… را در دستگاه‌ها پیگیری کند و نتایج مفیدی مانند میزان برق مصرفی و یا تخمین قبوض برق را به کاربر ارائه دهد.

برای مثال هنگامی که در یخچال باز می‌شود، دمای اتاق کاهش می‌یابد یا برای مدتی چراغ‌های اتاق روشن می‌ماند، الگوریتم SmartThings توجه و پردازش می‌کند و تصویر بزرگ‌تری از الگوهای استفاده لوازم در خانه ارائه می‌دهد تا کاربران در بهینه‌ترین حالت ممکن انرژی مصرف کنند و هزینه‌های خود را کاهش دهند. این برنامه همچنین در کنار نمایش این موارد، در صورت مصرف بیش از حد، هشدار نیز برای کاربر ارسال می‌کند.

علاوه بر این، حالت AI Energy Mode نحوه رفتار شما را با آمار و ارقام مفیدی نیز نمایش می‌دهد؛ در یکی از نمونه‌های آماری، این برنامه به کاربر اعلام کرد که نحوه رفتار مصرفی او در ماه باعث کاهش ۵۵,۸۹۲ کیلوگرم انتشار کربن شده است که معادل کاشت ۸,۳۱۳ تعداد درخت می‌شود. چنین نتایجی نه تنها موجب بهبود کیفیت زندگی می‌شود بلکه به‌شکلی موثر و واضح نیز می‌توان روند تاثیر فعالیت‌های روزانه خود را نیز بر محیط زیست مشاهده کرد و آن را به‌راحتی تصحیح کرد.   

همچنین در راستای تحقق خانه‌ای بهینه‌تر از همیشه سامسونگ قصد دارد تمام لوازم خانگی‌های کلیدی خود را تا اواخر سال  ۲۰۲۳به وای‌فای سازگار کند و برنامه SmartThings را در آن‌ها فعال کند. این شرکت همچنین قصد دارد در پروژه Net Zero Home خود، با مشارکت شرکت Qcells به خلق خانه‌ای جامع برای آینده بپردازد و با مدیریت دستگاه‌ها از طریق برنامه SmartThings، انرژی‌های تجدید‌پذیر را توسط پنل‌های خورشیدی داخلی دستگاه‌ ذخیره کند.

دستگاه‌هایی با قابلیت‌های جدید

لباسشویی‌های سری AI Bespoke سامسونگ نه تنها‌ رفتار کاربر را یاد می‌گیرد و چرخه‌هایی بهینه و متناسب با هر وضعیت را برای شستشو به کاربر پیشنهاد می‌دهد، بلکه قادر است حتی در آب سرد نیز بدون افت کیفیت به شستشو بپردازد، این عملکرد به لطف فناوری AI EcoBubble میسر شده است. این فناوری به لطف هوش‌مصنوعی می‌تواند انرژی مصرفی را حین انجام عملیات تا  ۷۰درصد کاهش دهد.

همچنین در یخچال‌های سری Bespoke نیز کاربران می‌توانند از طریق الگوریتم‌های هوش‌مصنوعی مصرف انرژی را تا ۱۵ درصد کاهش دهند. این الگوریتم‌ها از طریق تنظیم سرعت کمپرسور و چرخه یخ‌زدایی مصرف انرژی را بهینه می‌کند.

در خشک‌کن‌های Bespoke AI Dryer سامسونگ نیز فناوری هوش‌ مصنوعی از طریق سنسورهای هوشمند، دما و رطوبت را رصد می‌کند و با بهینه‌سازی آن، مصرف انرژی را تا ۲۰  درصد کاهش می‌دهد.

این فناوری هوش منصوعی در سیستم گرمایش خانگی سامسونگ (EHS) نیز با تنظیم دمای آب داخلی می‌تواند مصرف انرژی را تا  ۴۰درصد کاهش دهد. این سیستم هوش‌مصنوعی همچین می‌تواند مصرف انرژی دستگاه‌ه‌های تهویه هوا (RAC) را با افزایش دو درجه‌ای دمای اتاق تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

برای بهره‌مندی از این قابلیت‌ها، فقط کافیست به برنامه SmartThings دسترسی پیدا کنید و وارد قسمت Energy Mode شوید. در این قسمت شما انرژی مصرفی تمام دستگاه‌‌های هوشمند و متصل خانه را تحت کنترل خود دارید و با فناوری هوش مصنوعی موجود در این دستگاه‌ها، می‌توانید نحوه کارایی و عملکرد آن‌ها را برای بهینه تر شدن مصرف انرژی و پایداری بیشتر دستگاه و به‌خصوص زندگی، به‌شکلی موثر تغییر دهید.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=77325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.