• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

شرکای اجتماعی، پشتوانه حرکت تحولی سازمان تأمین‌اجتماعی هستند

  • کد خبر : 75145
  • 21 مرداد 1402 - 13:24
شرکای اجتماعی، پشتوانه حرکت تحولی سازمان تأمین‌اجتماعی هستند

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در جریان چهل‌ودومین سفراستانی و در نشست تعاملی با نمایندگان شرکای اجتماعی که با حضور نمایندگانی از تشکل‌های بازنشستگان، کارگران و کارفرمایان برگزار شد، با اشاره به تأثیرپذیری صندوق‌های بازنشستگی و بیمه اجتماعی از متغیرهای کلان اقتصادی و اجتماعی، گفت: برآیند حرکت سازمان، مثبت و رو به رشد و توسعه است و برآوردهای کارشناسی حکایت از آن دارند که سال آینده؛ سال خوبی برای سازمان تأمین‌اجتماعی و ذی‌نفعان این سازمان خواهد بود. توسعه خدمات در اولویت است و در این مسیر تحولی، شرکای اجتماعی، پشتوانه‌های ما هستند. دستاوردهای همکاران ما در این دو سال، پیامش این است که ما می‌توانیم بر مشکلات صندوق غلبه پیدا کنیم و در برابر موانع مستأصل نیستیم. دستاوردها نشان می‌دهد که اگر تدبیر کنیم و عزم و اراده جدی داشته باشیم، با همگرایی که میان ما و شرکای اجتماعی وجود دارد، گره‌ها باز می‌شود.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در این نشست اظهار داشت: ما با شرکای اجتماعی گفت‌وگو می‌کنیم تا واقعیت‌هایی که پیرامون ما هست را از زبان آنها بشنویم. ادعا نداریم که همه مشکلات سازمان تا امروز برطرف شده وهیچ مشکلی وجود ندارد. آنچه که تاکنون در مسیر تحول و توسعه خدمات تأمین‌اجتماعی اتفاق افتاده، تنها گام‌های نخستین در رفع مشکلات موجود و حرکت به‌سمت آینده مطلوب مورد نظر ما است.

وی همچنین گفت: طی دو سال گذشته توانستیم بزرگ‌ترین تسویه بدهی تاریخ نظام بانکی را رقم بزنیم. مقدار تادیه بدهی بیمه‌ای دولت در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به اضافه حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومانی که در بودجه سال جاری برای این منظور در نظر گرفته شده، کم‌نظیرترین تأدیه بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی بوده و الحمدلله حداکثر همکاری از سوی دولت و قوای سه‌گانه برای انجام این تأدیه بدهی صورت گرفت و این روند باید ادامه داشته باشد و ان‌شاءالله ادامه خواهد داشت.
موسوی در ادامه اظهار داشت: طی دو سال گذشته بالغ بر یک میلیون و نهصد هزار نفر بیمه‌شده جدید به صندوق اضافه شد. دستاوردهای همکاران ما در این دو سال،  پیامش این است که ما می‌توانیم بر مشکلات صندوق غلبه پیدا کنیم و در برابر موانع مستأصل نیستیم. دستاوردها نشان می‌دهد که اگر تدبیر کنیم و عزم و اراده جدی داشته باشیم، با همگرایی که میان ما و شرکای اجتماعی وجود دارد، گره‌ها باز می شود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به حرکت رو به رشد و توسعه خدمات این سازمان طی دو سال گذشته گفت: زمانی که ما مسئولیت سازمان را پذیرفتیم، سهم سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۲۳ هزار تومان بود و این عدد امروز به ۱۰۲۵۰۰ تومان رسیده است. توسعه روزافزون خدمات وظیفه ما است، اما باید به مقدورات هم توجه کرد.
وی افزود: جهت رشد در صندوق تأمین‌اجتماعی به لطف خداوند و همگرایی شرکای اجتماعی مثبت است. البته همه مشکلات به یک‌باره و با هم حل نمی‌شود بلکه باید به یک نظام اولویت‌گذاری برسیم و هر سال بخشی از مشکلات را حل کنیم. ما باید در کنار حوزه کسب‌وکار هم باشیم و آن را فرصتی برای خود تلقی کنیم. وقتی با مشکلات مواجه شدند مثل کوه پشت آنها بایستیم و حمایت کنیم، چرا که آنها بیمه‌پرداز ما هستند. در همین دوره بیماری کرونا، حدود ۳ هزار میلیارد تومان بخشودگی جرایم بیمه‌ای اتفاق افتاد. در طرح اخیر بخشودگی جرایم بیمه‌ای نیز ۲۶ هزار کارگاه از آن استفاده کردند و بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اثر مالی اتفاق افتاد. ما باید در کنار حوزه کارفرمایی باشیم و مواهب بیمه‌ای را برای کل آحاد جامعه اعم از کارگر، کارفرما و بازنشسته به وجود بیاوریم.
موسوی درباره دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران در حوزه تأمین‌اجتماعی گفت: قبل از انقلاب فقط ۲۰ درصد از جامعه ۳۵ میلیونی تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند، اما امروز به برکت تلاش شما بیش از ۷۳ درصد جامعه ۸۵ میلیونی تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات صندوق ناشی از حوزه‌های پیرامونی مثل افزایش تورم است، اظهار داشت: برآیند حرکت سازمان، مثبت و رو به رشد و توسعه است و برآوردهای کارشناسی حکایت از آن دارند که سال آینده؛ سال خوبی برای سازمان تأمین‌اجتماعی و ذی‌نفعان این سازمان خواهد بود. توسعه خدمات در اولویت است و در این مسیر تحولی، شرکای اجتماعی، پشتوانه‌های ما هستید. 
به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی در این نشست، همچنین تعدادی از نمایندگان و فعالان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان استان سمنان، مسائل و درخواست‌های‌ خود را با مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در میان گذاشتند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=75145

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.