• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

«شاین مکس» هیبریدی پاییز عرضه خواهد شد

  • کد خبر : 73886
  • 29 تیر 1402 - 14:22
«شاین مکس» هیبریدی پاییز عرضه خواهد شد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه محصول شاین مکس دانگ فنگ در پاییز امسال خبر داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- علیمردان عظیمی در آیین رونمایی و معرفی خودروی «شاین مکس» دانگ فنگ، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان (ع)، با بیان این که واردات این خودرو، در راستای تنظیم بازار صورت گرفته، گفت: سیاست واردات را در پیش گرفتیم و در این خصوص همکاری با خودروسازی «دانگ فنگ» یکی از شرکای تجاری ایران خودرو، در راستای واردات دو نسخه هیبرید و بنزینی محصول «شاین مکس» را شروع کردیم.
به گفته وی، با توجه به نیازمندی های جامعه در زمینه خودروهای هیبرید و برقی، محصول امروز را انتخاب کردیم که دارای مصرف سوخت ۶.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در نسخه بنزینی و مصرف سوخت با ۴.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در نسخه هیبرید است؛ از نسخه هیبرید این محصول می توان در زمینه حمل و نقل عمومی استفاده کرد که می تواند کمک خوبی در حوزه کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت به ویژه از منظر هزینه و قیمت باشد.
عظیمی با بیان این که واردات و عرضه این خودرو در پاییز سال جاری صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: این خودرو در نسخه‌های هیبریدی و بنزینی عرضه خواهد شد و در مرحله دوم نیز به دنبال انجام مذاکراتی برای تولید خودروی برقی در داخل کشور هستیم. 
وی هم چنین با اشاره به تولید خودروهای برقی، خاطرنشان کرد: ایران خودرو اولین شرکت در کشور است که ساختار تولید خودروی برقی را داراست؛ نمونه خودروی برقی تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو در اختیار وزیر صمت قرار گرفته و ایشان این محصول را تایید کردند‌. به دنبال این هستیم بر اساس برنامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صمت، یکی از سایت‌های تولیدی ایران خودرو را به تولید خودروهای برقی و هیبرید اختصاص دهیم. 
عظیمی تاکید کرد: قطع به یقین تکنولوژی و امکانات تولید خودروی برقی در ایران خودرو وجود دارد و به دلیل بالاتر بودن هزینه تولید خودروی برقی، برای تولید نیازمند حمایت هستیم و وزارت صمت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قول هایی برای مساعدت‌ در این خصوص داده اند.
وی گفت: با توجه به وضعیت آلودگی هوا و افزایش مصرف بنزین در کشور، باید به فکر سلامت مردم باشیم، ما در مقابل همه افراد جامعه مسوول هستیم و سلامت آنها برای ما اهمیت ویژه ای دارد، به همین دلیل نیز در کنار تولید خودروهای بنزینی، سرمایه گذاری کرده و به دنبال تولید خودروهای برقی و هیبرید نیز هستیم.
عظیمی تصریح کرد: با تاکید وزیر محترم صمت بر تولید خودروی برقی و هیبرید، تمام تلاش خود را خواهیم کرد و مطمئن هستم ایران خودرو اولین خودروسازی خواهد بود که در زمینه تولید خودروهای برقی و هیبرید به نتیجه می رسد. هیچ نگرانی از بابت توانمندی ایران خودرو نداشته و یقین دارم، کارکنان تلاش گر و مدیران این شرکت به قدری توانا هستند که در اولین فرصت این رخ داد بزرگ صنعتی را رقم زده و در این مجموعه، بهترین خودروها را تولید و در اختیار مردم و حمل و نقل عمومی قرار می دهیم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=73886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.