• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

سهم بالای حق بیمه های زندگی در وتعاون

  • کد خبر : 86387
  • 14 اسفند 1402 - 13:10
سهم بالای حق بیمه های زندگی در وتعاون

شرکت بیمه تعاون گزارش عملکرد یک ماهه منتهی به پایان بهمن ماه امسال را منتشر کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، شرکت بیمه تعاون گزارش عملکرد یک ماهه منتهی به پایان بهمن ماه امسال را منتشر کرد که بر اساس این شرکت بیمه خصوصی در ۱۱ ماهه، ۲۳٫۳۳۸ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، بیمه تعاون که با نماد وتعاون در بازار سرمایه کشور فعال است و مجوز افزایش ۷٫۰۰۰ میلیارد ریالی سرمایه را نیز از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده، در ۱۱ ماهه سال جاری، ۱۲٫۷۳۱ میلیارد ریال به بیمه شدگان خود خسارت پرداخت کرده است.

بر این اساس، وتعاون با تصویب مجمع فوق العاده که قرار است روز ۱۲ اسفندماه برگزار شود، ۱۳۱٫۹۷۳ میلیارد ریال از محل سایر اندوخته ها و ۶٫۸۶۸ میلیارد ریال هم از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، افزایش سرمایه خواهد داد تا با افزایش ۷٫۰۰۰ میلیارد ریالی، سرمایه این شرکت بیمه خصوصی به ۱۲٫۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

بیمه تعاون در ۱۱ ماهه سال جاری، ۹٫۲۷۱ میلیارد ریال بیمه نامه شخص ثالث صادر کرده که این تعداد بیمه نامه ۴۰ درصد از کل بیمه نامه های صادره این شرکت را تشکیل می شود. پس از ثالث اجباری هم رشته زندگی اندوخته دار و درمان در جایگاه های دوم و سوم از نظر تولید حق بیمه قرار گرفته اند.

وتعاون در این مدت، ۳٫۶۶۲ میلیارد ریال معادل ۱۶ درصد در رشته زندگی غیراندوخته دار و ۲٫۸۷۳ میلیارد ریال هم معادل ۱۲ درصد از کل پورتفوی تولیدی، در رشته درمان بیمه نامه صادر کرده است.

رشته های مسوولیت، حوادث سرنشین و بدنه اتومبیل هم به ترتیب ۷ درصد، ۶ درصد و ۶ درصد از کل حق بیمه تولیدی بیمه تعاون را در ۱۱ ماهه به خود اختصاص داده اند.

حق بیمه تولیدی در رشته بیمه مسوولیت در این مدت ۱٫۶۰۹ میلیارد ریال، ریال و در رشته حوادث سرنشین ۱٫۵۱۶ میلیارد ریال و در رشته بدنه ۱٫۳۰۳ میلیارد ریال گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، در بخش خسارت نیز رشته درمان رتبه نخست را با۴٫۲۷۱ میلیارد ریال خسارت از آن خود کرده که ۳۴ درصد کل خسارت های پرداختی وتعاون از ابتدای سال تا پایان یازدهمین ماه سال است.

پس از رشته درمان، ثالث اجباری با ۲۵ درصد معادل ۳٫۱۶۶ میلیارد ریال و زندگی اندوخته دار با ۱۹ درصد معادل ۲٫۴۶۴ پرداخت خسارت، در رتبه های دوم و سوم از این لحاظ قرار گرفته اند.

بیمه تعاون در رشته های بدنه، مسوولیت و حوادث سرنشین نیز به ترتیب، ۸ درصد، ۴ درصد و یک درصد از کل خسارت های ۱۱ ماهه را پرداخت کرده است.

گزارش منتشرشده روی سامانه کدال سازمان بورس نشان می دهد که بیمه تعاون در بهمن ماه ۲٫۶۱۸ میلیارد ریال بیمه نامه فروخته و در مقابل ۱٫۸۰۴ میلیارد ریال به بیمه شدگان خود خسارت داده است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=86387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.