• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

سبک زندگی پایدار با کلبه هوشمند ال‌جی در نمایشگاه IFA 2023

  • کد خبر : 75530
  • 28 مرداد 1402 - 13:11
سبک زندگی پایدار با کلبه هوشمند ال‌جی در نمایشگاه IFA 2023

راه‌کار نوآورانه ال‌جی با برخورداری از بهره‌وری بالای انرژی و فراهم کردن آسایش و راحتی، فضا را به صورت یکپارچه با لوازم خانگی هوشمند و خدمات ال‌جی تلفیق می‌کند.

ال‌جی الکترونیکس (LG) در نمایشگاه IFA 2023 از راه‌کار خود در زمینه مسکن، LG Smart Cottage (کلبه هوشمند ال‌جی)، رونمایی خواهد کرد. کلبه هوشمند یک خانه پیش‌ساخته جمع و جور است که در آن از سیستم پیشرفته سرمایش گرمایش و تهویه مطبوع (HVAC) و راه‌کارهای انرژی ال‌جی و همچنین جدیدترین لوازم خانگی هوشمند و خدمات این شرکت استفاده شده است. کلبه هوشمند ال‌جی با ترکیب لوازم خانگی پریمیوم و خدمات کاربرپسند با فضایی مجهز به جدیدترین فن‌آوری‌ها و تکنیک‌های خانه‌های پیش‌ساخته، پارادایم جدیدی را در حیطه مسکن معرفی می‌کند.

کلبه هوشمند که در طراحی آن موضوع پایداری و رویکرد ال‌جی مبنی بر زندگی بهتر برای همه مد نظر قرار گرفته‌است، یک ساختمان دو طبقه به سبک استودیو است که با حداکثر بهره‌برداری از فضا، محیطی کاربردی و راحت برای زندگی فراهم می‌کند. این خانه پیش‌ساخته با وجود این که فضای کمی را اشغال می‌کند از تمامی لوازم خانگی و امکانات مورد نیاز برخوردار است و می‌تواند به راحتی به هر مکان دلخواه منتقل و نصب شود. طبق تحقیق انجام شده توسط ReportLinker، انتظار می‌رود بازار جهانی خانه‌های پیش‌ساخته با نرخ رشد تلفیقی ۸/۴ درصد برای سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۸، در سال ۲۰۲۸ به حدود ۹/۲۲ میلیارد دلار آمریکا برسد.  

به لطف استفاده از طراحی پایدار و بهبود یافته ال‌جی و استفاده هماهنگ از مواد و مصالح گوناگون مانند چوب، کاشی و فلز برنج در ساخت این کلبه‌ها فضای داخلی حسی سرشار از آرامش دارد. برای کاهش تأثیرات مخرب بر محیط زیست، اجزاء پیش‌ساخته قابل تعویض خانه از فولاد کم‌کربن تولید شده و توسط POSCO که یک شرکت فولاد شناخته شده در کره جنوبی ساخته شده‌اند.

آشپزخانه نوآورانه ال‌جی و راه‌کارهای سبک زندگی و تهویه مطبوع نصب شده در کلبه هوشمند ال‌جی از لباسشویی و خشک‌کن WashTower Compact، ماشین ظرفشویی QuadWash، لوازم خانگی توکار متنوع، دستگاه تصفیه آب و پمپ حرارتی هوا-به-آب Therma V™ Monobloc (AWHP) تشکیل شده‌اند. سیستم بهره‌وری انرژی AWHP ال‌جی علاوه بر این که با مصرف انرژی کمتر از یک سیستم سرمایش و گرمایش معمولی، محیطی راحت را در کل سال فراهم می‌کند می‌تواند با اتصال به یک مخزن آب یکپارچه (IWT) 200 لیتری یک منبع آب گرم قابل اطمینان را نیز فراهم کند.  

محیط بیرونی کلبه هوشمند به فن‌آوری‌های متمرکز بر پایداری ال‌جی که نیازهای روزمره انرژی برای حداکثر دو نفر را تأمین می‌کنند مجهز شده است. پنل خورشیدی ۴ کیلوواتی نصب شده بر روی سقف برای گردآوری و ذخیره‌سازی ایمن و مطمئن انرژی خورشیدی در محل به سیستم ذخیره‌سازی انرژی شرکت (ESS) وصل شده است و روزانه ۱۵ کیلووات برق تولید می‌کند. انرژی مازاد برای مصارف بعدی و یا فروش به شرکت تأمین برق در ESS ذخیره می‌شود. به علاوه، خانه‌های پیش‌ساخته ال‌جی یک شارژر توکار مخصوص به خودروی برقی دارند و نیازی نیست مالکین نگران فراهم کردن فضای کافی برای قرار دادن یک شارژر برای شارژ خودروی خود باشند. 

برای فراهم شدن یک تجربه کاربری هوشمند و راحت، تمامی لوازم خانگی داخل این خانه فوق‌العاده به صورت یکپارچه به اپلیکیشن LG ThinQ وصل می‌شوند. از طریق اپلیکیشن ThinQ کاربران می‌توانند به راحتی هر یک از لوازم خود را کنترل کنند، کل سیستم HVAC خود را مدیریت کنند و در هر لحظه بر مصرف و ذخیره‌سازی انرژی نظارت کنند. از این گذشته، LG ThinQ  به اکسسوری‌های اینترنت اشیاء (IoT) ارتقاء امنیت کلبه هوشمند شامل دوربین‌ها، حسگرهای حرکتی و زنگ هوشمند نیز وصل می‌شود و به این طریق به حفظ امنیت و آرامش خیال ساکنین کمک می‌کند. 

ال‌جی در خلق کلبه هوشمند با شرکت GS Engineering & Construction Corp (GS E&C) که یک تأمین‌کننده خدمات ساختمان سازی و مهندسی عمران در کره جنوبی است همکاری کرد. 

Lyu Jae-cheol مدیرعامل شرکت راه‌کارهای تهویه مطبوع و لوازم خانگی ال‌جی الکترونیکس: “کلبه هوشمند ال‌جی بسیار فراتر از یک خانه پیش‌ساخته معمولی بوده و یک راه‌کار مسکونی نوآورانه است که سبک زندگی پایدار را از طریق اتصال پیشرفته ThinQ تسهیل می‌کند. ال‌جی قصد دارد زندگی مسکونی را با استفاده از ادغام یکپارچه راه‌کارهای انرژی، لوازم خانگی و خدمات خود در فضایی که به مردم اجازه می‌دهد زندگی را به سبک خودشان زندگی کنند بازتعریف کند.”

بازدیدکنندگان می‌توانند از اول تا پنجم سپتامبر از کلبه هوشمند ال‌جی و دیگر نوآوری‌های ال‌جی برای یک زندگی بهتر در غرفه ال‌جی (سالن ۱۸، Messe Berlin) در نمایشگاه IFA 2023 بازدید کنند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=75530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.