• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

رونمایی از Dimensity 900 – چیپست ۶ نانومتری و ۵G مدیاتک

  • کد خبر : 14556
  • 24 اردیبهشت 1400 - 12:20
رونمایی از Dimensity 900 – چیپست ۶ نانومتری و ۵G مدیاتک

مدیاتک امروز از جدیدترین چیپست ۵G خود، Dimensity 900 با هدف گوشی‌های میان‌رده بازار رونمایی کرد. این تراشه با فرایند ۶ نانومتری طراحی شده و در مقایسه با Dimensity 800 در بخش‌های مهمی بروزرسانی شده که از جمله آنها پردازنده سریع‌تر و گزینه‌های اتصال بهتر است.

مشخصات چیپست Dimensity 900

دایمنسیتی ۹۰۰ دارای پردازنده‌ای هشت هسته‌ای متشکل از ۲ کلاستر است. دو هسته این پردازنده Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز بوده که برای فعالیت‌های سنگین مورد استفاده قرار خواهند گرفت. ۶ هسته کم‌مصرف این تراشه هم Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز هستند.

این چیپست از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و امکان فیلمبرداری ۴K در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می‎کند. گوشی‌هایی که از تراشه Dimensity 900 استفاده کنند، می‎توانند مجهز به صفحه نمایش Full HD+ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز باشند و از جدیدترین فناوری حافظه رم و داخلی؛ یعنی LPDDR5 و UFS 3.1 بهره ببرند. یکی دیگر از ویژگی‌های این چیپست که مدیاتک حقیقتاً به آن افتخار می‎کند، پشتیبانی از Dual 5G است که به واسطه آن امکان پشتیبانی از دو سیم‌کارت ۵G در گوشی یا یک سیم‌کارت ۵G و یک سیم کارت از نسل قدیمی‌تر فراهم می‌شود.

شرکت تایوانی مدیاتک هنوز مشخص نکرده است که چه زمانی می‌توانیم چیپست جدید آنها را در گوشی‌های هوشمند موجود در بازار ببینیم. اما از آنجاییکه بنچمارک این تراشه منتشر شده است، می‌توان انتظار داشت که بزودی آن را در گوشی‌ها ببنیم. اگر به خاطر داشته باشید، دو روز پیش در خبرها از عملکرد چیپست مدیاتک Dimensity 900 و اینکه مشابه با اسنپدراگون ۷۶۸G کوالکام است، گفتیم. این تراشه در بنجمارک Antutu امتیاز ۴۸۰ هزار را کسب کرده است که امتیاز بهتری در مقایسه با نسل قبل و رقیب کوالکامی آن است.

در هر حال، مدیاتک حالا عنوان بزرگترین تولیدکننده چیپست‌های موبایلی را با خود به یدک می‌کشد و ارائه عملکرد بهتر از رقیب نباید موضوع چندان عجیبی برای محصولات این شرکت باشد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=14556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.