• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

بانک سامان، پیشگام در حمایت از صنعت تجهیزات پزشکی شرکت در طرح عرضه خودروی برقی با حساب وکالتی بانک آینده امکان وکالتی کردن حساب‌های بانک دی برای ثبت‌نام در «طرح عرضه خودروهای برقی» مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی روز «ارتباطات و روابط عمومی» را تبریک گفت همزمان با دومین سفر استانی دولت به استان مازندران صورت گرفت؛ تقدیر رئیس جمهور از دست اندرکاران و مسئولان برای احیای شرکت چوب و کاغذ مازندران تبریک حضوری مدیرعامل بانک مسکن به کارشناسان و مدیران اداره کل روابط عمومی پیام تبریک مدیرعامل بانک مسکن به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی وارد مرحله جدیدی از زیست بانک سپه شده ایم/ کسب رتبه برتر در رشد منابع روابط عمومی باید از همه ابزارهای ارتباطی برای تحقق ماموریت های سازمان استفاده کند سید باقر فتاحی: سال ۱۴۰۲ سال طلایی فعالیت بانک توسعه تعاون بوده است / بانک توسعه تعاون ۴۵۰۰ میلیارد ریال سود شناسایی کرد تعاون مردمی و اسلامی ترین الگوی اقتصادی در کشور است

0

رونمایی از تصویر گرافیکی از سایپا P۹۰‌

  • کد خبر : 2360
  • 21 آبان 1399 - 11:14
رونمایی از تصویر گرافیکی از سایپا P۹۰‌

گروه خودروسازی سایپا بدون حضور کمپانی رنو در ایران و با اتکا بر دانش بومی، خودرویی جدید را بر پایه ال ۹۰ معرفی کرده است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از سایپا، «سایپا P۹۰» در جایگاه یک سدان متوسط قرار است تا در آینده‌ای نه چندان دور پا به جاده‌های کشور بگذارد.
گروه خودروسازی سایپا با استفاده از ظرفیت‌های قرارداد با کمپانی رنو، پلفترم B۰ گروه رنو-نیسان را برای توسعه محصولی نوین به کار گرفته است. سایپا P۹۰ به عنوان یک سدان متوسط بر روی همین پلتفرم توسعه پیدا کرده و سازه‌ای ارتقا یافته را به نام خود ثبت کرده است.
با توجه به داخلی‌سازی هایی که در این سال‌ها برای خانواده محصولات رنو در ایران انجام شده بود، ظرفیت به وجود آمده در پروژه P۹۰ استفاده شده و از همین رو اصول کیفی نمونه‌های خارجی در این پروژه ایرانی رعایت شده است. اولین معرفی سایپا P۹۰، با تصاویر گرافیکی این خودرو همراه شده است.
سایپا P۹۰، سدان مدرن با داخلی سازی حداکثری
سایپا P۹۰ فقط یک فیس لیفت ال ۹۰ نیست، بلکه خودرویی ارتقا یافته در ظاهر و باطن است که تفاوت‌های قابل توجهی نسبت به نسخه خارجی و قدیمی دارد.
سایپا P۹۰ در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به مراتب جایگاه بالاتری نسبت به رنو ال ۹۰ دارد و ویژگی‌های به روزتری در آن دیده می‌شود.
در بخش جلوی سایپا P۹۰، طراحی متفاوتی از ال ۹۰ اتخاذ شده و خطوط جدید طراحی سایپا در ظاهر آن دیده می‌شود. کاسه چراغ‌ها با اجزای جدیدی همراه شده اند و به مراتب ساختار به روزتری نسبت به رنو ال ۹۰ دارند.
چراغ‌های روشنایی روز، لنز پرتاب نور و… از جمله تغییرات ساختاری در کاسه چراغ‌های جلوی سایپا P۹۰ نسبت به نمونه خارجی است.
همچنین طراحی جلوی P۹۰ با توجه به اصول روز انجام شده و سپر، درب موتور و گلگیرها نیز سبک کاملاً جدیدی از طراحی را بر روی پلفترم B۰ گروه رنو-نیسان نشان می‌دهند.
طراحان مرکز تحقیقات سایپا هم در این پروژه سعی کرده اند تا P۹۰ مانند سایر محصولات جدید این خودروساز ایرانی با استانداردهای جهانی چون ECE و استاندارد حفاظت از عابر پیاده به بازار بیاید. لبه دار بودن درب موتور، نوع زاویه سپر و ساختار لایه‌ای جدید درب محفظه موتور از جمله تغییرات استانداردی است که بر روی ال ۹۰ ایجاد شده تا P۹۰ با قواعد به روزتری همراه شود.
در بخش طراحی عقب نیز می‌توان گفت دیگر سادگی همیشگی محصولات اقتصادی گروه رنو در آن دیده نمی‌شود و بخشی از اجزای چراغ‌های عقب بر روی درب صندوق، سپر و گلگیر طراحی شده اند. از سویی با تغییراتی که در گلگیرهای جلو و عقب، قالب درب موتور و سپرها داده شده می‌تواند ظاهری جوان‌پسندتر را در P۹۰ مشاهده کرد، ظاهری که دیگر خطوط طراحی ساده و خسته کننده در آن وجود ندارد و خط‌های تیز و اسپرت بدنه با سبکی عضلانی در بیرون P۹۰ دیده می‌شود.
سایپا P۹۰ قرار است تا در نسخه‌های مختلف به بازار عرضه شود و همان طور که پیش تر اعلام شده بود، پروژه پیشرانه‌های جدید گروه خودروسازی سایپا روی آن و سایر محصولات جدید در دست انجام است و در آینده نزدیک قوای محرکه این محصولات نیز معرفی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=2360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.