• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

رشد ۷۳ درصدی تولید شمش کارخانه طلای هیرد

  • کد خبر : 72337
  • 07 تیر 1402 - 12:41
رشد ۷۳ درصدی تولید شمش کارخانه طلای هیرد

سرپرست مالی و اداری مجتمع معدنی خراسان جنوبی از افزایش ۷۳ درصدی شمش در کارخانه فرآوری طلای هیرد طی ۳ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی مجتمع معدنی خراسان جنوبی، سعید سیستانی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: در ۳ ماهه نخست سال جاری ۴۵ کیلوگرم شمش طلا  در این کارخانه تولید شد که این رقم در مقایسه با سال گذشته افزایش ۷۳ درصدی را نشان می دهد.

سیستانی زاده اضافه کرد: میزان تولید شمش طلای این کارخانه در سه ماهه مشابه سال گذشته ۲۶ کیلوگرم بوده است که با همت و تلاش سرمایه گذار و پیگیری های انجام شده  توانستیم شعار رشد تولید را در راستای منویات مقام معظم رهبری تحقق بخشیم.

به گفته وی ظرفیت تولید سالانه این کارخانه ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در سال می باشد که در حال حاضر زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم را فراهم نموده است.

سرپرست مالی و اداری مجتمع معدنی خراسان جنوبی همچنین از استخراج ۴۰ هزار و ۹۲۶ تن کانسنگ طلا از این معدن طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و افزود:  این عدد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی، میزان ذخیره قطعی این معدن بر اساس پروانه بهره برداری را ۴ هزار و ۹۱۰ تن عنوان کرد و افزود: سالانه ۱۰۰ هزار تن کانسنگ طلا از این معدن استخراج و وارد چرخه فرآوری می گردد. 

سیستانی زاده همچنین از رشد ۴۷ درصدی استخراج ماده معدنی در معدن روی ملوند به عنوان یکی دیگر از معادن تابعه این مجتمع اشاره کرد و گفت: در سه ماهه نخست سال گذشته یک هزار و ۴۷۹ تن ماده معدنی از این معدن استخراج گردید که این رقم در سه ماهه امسال به ۲ هزار و ۱۷۵ تن افزایش یافته است.

گفتنی است بر اساس پروانه بهره برداری، میزان ذخیره قطعی معدن روی ملوند ۱۷۰ هزار تن و میزان استخراج سالیانه این معدن ۱۰ هزار تن می باشد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=72337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.