• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

راهکارهای اقامه دعوی مالک علیه مدیران بی مسئولیت مجتمع های مسکونی!

  • کد خبر : 75194
  • 22 مرداد 1402 - 8:53
راهکارهای اقامه دعوی مالک علیه مدیران بی مسئولیت مجتمع های مسکونی!

مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه تعاون از ضرورت های آگاه سازی مالکین یا ساکنین مجتمع های مسکونی نسبت به حقوق خود و چگونگی بیمه نمودن ساختمان خود و امکان اقامه دعوی بر علیه مدیران بی مسئولیت مجتمع های مسکونی سخن گفت.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، حسن پوراسکندری با اشاره به اجرای طرح این شرکت در ارائه بیمه نامه آتش سوزی رایگان اظهار داشت: این شرکت با توجه به تکلیف خود در حوزه انجام مسئولیت های اجتماعی و فرهنگ سازی در امر بیمه به ویژه برای خانوارها و عموم مردم، طرحی را به اجرا درآورده است که در ازاء خرید یک فقره بیمه نامه بدنه خودرو و یا بیمه نامه عمر، یک فقره بیمه نامه آتش سوزی به صورت هدیه تقدیم خریداران بیمه نامه های بدنه و عمر خواهد شد تا در صورت بروز خسارت، جبران بخشی از زیان مالی وارده به آنها باشد.
مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه تعاون در ادامه به ضرورت آگاهی بخشی در خصوص بیمه آتش سوزی مجتمع های مسکونی نیز اشاره داشت و گفت: طبق قانون تملک آپارتمانها، مدیران مجتمع های مسکونی موظف هستند واحدهای مسکونی را با پرداخت حق بیمه توسط مالکین و یا ساکنین در قبال خطر آتش سوزی بیمه کنند. در صورت بروز خسارت و عدم وجود بیمه نامه برای واحدهای مسکونی، چنانچه بی مسئولیتی مدیر مجتمع اثبات شود، امکان اقامه دعوا توسط مالک واحد مسکونی بر علیه مدیر مجتمع امکان پذیر است.
بیمه نامه آتش سوزی یک بیمه نامه تمام خطر اموال می تواند باشد.
وی در ادامه اظهار داشت: مطلب بسیار مهمی که می بایست به آن توجه شود، این هست که مردم عزیزمان می توانند با نازل ترین مبلغ حق بیمه، تمام دارایی های خود را در قبال تمامی خطراتی که در بیمه نامه های آتش سوزی قابل ارائه است، تحت پوشش قرار دهند. به نوعی می توان بیمه نامه آتش سوزی را به دلیل کثرت خطرات موجود در آن، بیمه نامه تمام خطر اموال نامید.

جلوگیری از اعمال ماده ۱۰ قانون بیمه
پوراسکندری افزود: بیمه گذاران با توجه به وجود تورم و افزایش ارزش دارایی ها در طول مدت اعتبار بیمه نامه، می بایست به منظور جلوگیری از اعمال ماده ۱۰ قانون بیمه (قاعده نسبی سرمایه) در صورت بروز خسارت احتمالی، نسبت به، به روز کردن اموال خود اقدام کنند.

تغییرات اقلیمی و ضرورت توسعه فرهنگ بیمه و اصلاح زیر ساخت ها
مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه تعاون در ادامه به بحث تغییرات اقلیمی اشاره و بیان کرد: کشور ایران به دلیل شرایط جغرافیایی، اکثراً درگیر بلایای طبیعی سیل، زلزله و… می شود و امروزه با توجه به کمبود بارش های باران و برف و بروز و گسترش خشکسالی در کشور ، خطر فرونشست زمین نیز به صورت جدی مطرح شده و خطری برای اموال مخصوصاً سازه های مسکونی به شمار می آید؛ چراکه زیرساخت های لازم را معمولاً ندارند. لذا ضرورت ترویج بیشتر فرهنگ بیمه برای عموم مردم احساس شده و امیدوارم به زودی شاهد افزایش آگاهی مردم برای تهیه بیمه نامه های مورد نیاز خود باشیم. در همین راستا لزوم ارائه و انجام راهکارهای فنی و اصلاح زیرساختها در مناطقی که احتمال فرونشت زمین وجود دارد توسط مسئولین ذیربط برای جلوگیری از بروز خسارات جدی به شدت احساس می شود.
پوراسکندری ادامه داد: هیأت دولت با ایجاد و تأسیس صندوق بلایای طبیعی تا حدودی این مشکل را برطرف کرده، اما با توجه به مشکلات موجود در اجرایی شدن آن و پایین بودن تعهدات صندوق برای جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی لازم است نسبت به حل مشکلات فعلی در اجرای آن و همچنین افزایش تعهدات صندوق اقدام شود و یا مردم عزیزمان نسبت به بیمه کردن مازاد سرمایه خود و گرفتن خطرات تکمیلی از قبیل آتش سوزی به واسطه یک بیمه نامه مکمل از طریق شرکتهای بیمه اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=75194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.