• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با رئیس موسسه بیمه ترکیه

  • کد خبر : 72520
  • 10 تیر 1402 - 12:25
دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با رئیس موسسه بیمه ترکیه

رئیس پژوهشکده بیمه، صبح روز دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ (۱۲ ژوئن۲۰۲۳) با دکتر مهمت کالکاوان رییس موسسه بیمه ترکیه (TSEV) دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و اموربین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست که با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، دکتر مهمت کالکاوان رییس موسسه بیمه ترکیه و دکتر مروه گورسوی معاون این موسسه برگزار شد، دکتر عسگری ضمن معرفی ساختار و فعالیت‌های پژوهشکده بیمه و شرکت‌های بیمه در ایران، به زمینه‌های متعدد همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و موسسه بیمه ترکیه اشاره کرد.
رئیس پژوهشکده بیمه، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت در سطوح متوسط و پیشرفته برای مدیران صنعت بیمه ایران، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدیران صنعت بیمه ایران به صورت برخط، حضور اعضای موسسه بیمه ترکیه در همایش بیمه و توسعه ۱۴۰۲، ارائه مقالات علمی و برگزاری کارگاه‌های پسارویداد به صورت حضوری در تهران و همچنین چاپ مقالات مشترک با همکاری اعضای هیات علمی پژوهشکده بیمه و مدیران موسسه بیمه ترکیه را، از زمینه‌های موجود برای همکاری مشترک میان دو موسسه برشمرد و افزود، با توجه به تاکید رئیس جمهور بر گسترش مناسبات با کشورهای همسایه به خصوص ترکیه و کشورهای شرق آسیا و حمایت وزارت اقتصاد در این زمینه و به سبب اعمال تحریم‌های گسترده علیه ایران، برقراری ارتباط صنعت بیمه ایران با کشور ترکیه و اتحادیه اروپا از اهمیت بالایی برخوردار است.
دکتر عسگری آمادگی پژوهشکده بیمه برای اعزام مدیران صنعت بیمه به استانبول جهت حضور در دوره‌های آموزشی حضوری موسسه بیمه را ترکیه اعلام و تاکید کرد، با توجه وجوه اشتراک فرهنگی و دینی میان کشور ایران و ترکیه و به سبب همسایگی این دو کشور، اعزام مدیران صنعت بیمه ایران به ترکیه به سهولت انجام خواهد شد و دانش و تجربیات دریافت شده از موسسه بیمه ترکیه در آینده نزدیک توسط مدیران صنعت بیمه ایران در اختیار مدیران صنعت بیمه کشورهای دیگر همچون عراق و افغانستان قرار خواهد گرفت.
در ادامه، رییس موسسه بیمه ترکیه به معرفی اجمالی اقدامات و نحوه فعالیت‌های این موسسه پرداخت و خاطرنشان کرد؛ در ترکیه دو موسسه بیمه وجود دارد که دوره‌های آموزشی حضوری و برخط و وبینارهای مختلف را برای شرکت‌ها، فعالان صنعت، مدیران بیمه و بانک‌ها متناسب با نیاز آن‌ها برگزار می‌نمایند. وی افزود، آموزش در حوزه بیمه‌های اتکایی و حمل و نقل اغلب به زبان انگلیسی و ترکی ارائه می‌شود اما برگزاری دوره‌های آموزشی به سایر زبان‌ها نیز امکان‌پذیر است و به عنوان مثال، دوره آموزشی مدیران صنعت بیمه کشور گرجستان با ترجمه همزمان به زبان روسی ارائه شده است.
دکتر مهمت کالکاوان تاکید کرد، از سال ۲۰۱۴ همکاری موسسه بیمه ترکیه با موسسه چارتر لندن آغاز گردیده است و کارآموزان متناسب با سطح دانش اولیه خود، پس از طی مرحله اول آموزش در موسسه بیمه ترکیه، در مرحله دوم توسط موسسه چارتر لندن آموزش خواهند دید.
وی پس از تشریح پایه‌ریزی قوانین ترکیه و تغییرات اعمال شده در آن طی سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۹۳، به ارتباطات مختلف موسسه بیمه ترکیه با شرکت آلیانز و دیگر شرکت‌های بیمه بین‌المللی اشاره و آمادگی موسسه بیمه ترکیه را برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی برخط و هرگونه حمایت از برنامه‌های پژوهشکده بیمه اعلام کرد.
رئیس موسسه بیمه ترکیه همچنین با تشریح وضعیت تکافل در این کشور، به برگزاری دوره آموزشی موسسه بیمه ترکیه در باکو اشاره کرد و افزود، امکان برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای مدیران صنعت بیمه ایران نیز فراهم می‌باشد.
دکتر مهمت کالکاوان یادآور شد؛ از سال ۲۰۰۳ دولت ترکیه اقدام به راه‌اندازی سازمانی به نام مرکز اطلاعات و نظارت بیمه ترکیه نموده است که در حال حاضر تمامی اطلاعات بیمه و موضوعات مرتبط با آن را به همراه ارزیابی‌های مورد نیاز برای تصمیم‌گیری‌های صنعت بیمه ترکیه، مدل‌های ریاضی مربوط به آن و پیش‌بینی‌های مورد نیاز، عرضه می‌کند و جربیات و اطلاعات این مرکز برای صنعت بیمه ایران موثر خواهد بود.
در پایان این جلسه دکتر عسگری ضمن اعلام آمادگی پژوهشکده بیمه برای همکاری متقابل با موسسه بیمه ترکیه اظهار امیدواری کرد که در دیدارهای آتی با این موسسه، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دو مجموعه به امضا برسد.
گفتنی است در انتهای این دیدار، رئیس پژوهشکده بیمه از امکانات آموزشی موسسه بیمه ترکیه و محل برگزاری دوره‌های آموزشی این موسسه بازدید به عمل آورد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=72520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.