• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

در اندیشه پایداری تولید، با تامین مواد اولیه

  • کد خبر : 77087
  • 20 شهریور 1402 - 14:13
در اندیشه پایداری تولید، با تامین مواد اولیه

صنعت فولاد در کشور در چشم انداز میان مدت و بلندمدت با برخی چالش های جدی روبروست. تامین آب و انرژی (برق و گاز طبیعی) و افزایش روزافزون قیمت های انرژی و همچنین مساله ی زیرساخت های حمل و نقلی از آن جمله اند. اما از نقطه نظر نگرانی های زنجیره تامین و توازن در صنعت آهن و فولاد ایران، می توان گفت مهم ترین ریسک کسری ظرفیت تولید سنگ آهن در افق ۱۴۰۴ است.

بنا بر پیش بینی ها، میزان کسری ظرفیت تولید سنگ آهن تا این تاریخ به ۲۲ میلیون تن در سال خواهد رسید. بر این اساس، در این مقطع بزرگ ترین ریسک، سرمایه گذاری پایین در حوزه اکتشاف و استخراج سنگ آهن است.

بر همین اساس شرکت فولاد خوزستان در سال های اخیر رویکرد خود را به سوی رفع این چالش معطوف نموده است که راه اندازی شرکت توسعه معادن فولاد در همین راستا قابل ارزیابی است.

استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در حوزه ی اکتشافات، شناسایی و ثبت محدوده های معدنی و تست و راستی آزمایی در استان های دارای پتانسیل، تملک معادن سنگ آهن به ذخیره تقریبا ۵۰ میلیون تن و تملک معدن آهک و دولومیت به ذخیره تقریبی ۹۰ میلیون تن و توسعه و افزایش تولید کنسانتره و گندله در مجموعه ی منطقه سنگان بخشی از تلاش ها در این زمینه است.

مجموعه فعالیت های اکتشافی و تملک معادن نشان می دهد فولاد خوزستان با آینده پژوهی و شناخت چالش های آتی این صنعت، تلاش می کند شرایط را برای تامین پایدار مواد اولیه و پایداری تولید فراهم و آینده این شرکت فولادی را تضمین کند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=77087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.