• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

تولید نخستین شمش ۱۸۰ در میلیمتر در نیشابور

  • کد خبر : 75760
  • 31 مرداد 1402 - 12:32
تولید نخستین شمش ۱۸۰ در میلیمتر در نیشابور

شرکت مجتمع فولاد خراسان، برای نخستین بار موفق به ریخته گری و تولید شمش فولادی با سطح مقطع ۱۸۰ * ۱۸۰ میلیمتر شد.

به گفته­ی مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان، این اقدام با هدف پوشش هر چه بیشتر تقاضای بازار و افزایش توان مانور این شرکت در بازاریابی و فروش و انطباق با نیازهای متنوع زنجیره ارزش در صنعت فولاد کشور صورت گرفته است.

طهمورث جوان­بخت تاکید کرد: خوشبختانه حوزه تولید فولاد خراسان با وجود کارکنان متعهد و متخصص و نیز سطح بالای استاندارد فرایندها، کاملا آمادگی دارد که از سیاستگذاری­های حوزه بازاریابی و فروش شرکت پشتیبانی کند و این نکته، قابلیتی اطمینان‌بخش برای شرکت ایجاد نموده است.

معاون بهره برداری فولاد خراسان هم با بیان این که پیرو دستور مدیرعامل مبنی بر امکان سنجی تولید شمش در مقاطع مختلف با تاکید بر سرعت و دقت در اجرای آن، تولید شمش فولادی با مقطع ۱۸۰۱۸۰ برای اولین بار به همت کارکنان توانمند و متخصص فولاد خراسان در دستور کار واحد ریخته‌گری قرار گرفت و در کوتاه ترین زمان ممکن، شمش فولادی باکیفیت و با سطح مقطع ۱۸۰۱۸۰ میلیمتر در این واحد تولید شد.

فرشید فضیلتی، این دستاورد را حاصل تلاش و همکاری واحدهای تولید ذوب، تولید ریخته گری، نگهداری و تعمیرات و دفتر فنی فولاد سازی و نیز واحد اتوماسیون و ابزار دقیق عنوان کرد و پیامد آن را افزایش تنوع سبد محصولات قابل عرضه­ی فولاد خراسان دانست که در تولید میلگرد و سایر مقاطع استاندارد، از جمله تیرآهن، نبشی، قوطی آهنی، ریل، سپری و… کاربرد خواهد داشت.
مدیرفولادسازی شرکت فولاد خراسان، با بیان این که عملیات تولید شمش فولادی ۱۸۰*۱۸۰ پس از بررسی و مطالعات اولیه و بر پایه­ی امکانات موجود و در دسترس انجام شد، افزود: تولید این محصول با تامین تجهیزات و مبتنی بر امکانات موجود، از جمله قالب مسی، افشانک، علمک، رول و… و با تکیه بر توان فنی همکاران متخصص در این حوزه اجرایی شد.

راستگو افزود: تولید آزمایشی این محصول که مراحل مقدماتی و آماده سازی آن از هفته های قبل کلید خورده بود، مرداد ماه با موفقیت انجام شد و به لطف خداوند متعال، با توجه به کیفیت مطلوب شمش های تولیدی در اولین گام، توانست تأییدیه های فنی واحد کنترل کیفی را نیز اخذ نماید.

به گفته­ ی راستگو، از نکات برجسته مراحل آماده سازی اولیه، می‌توان به تأمین قطعاتی از قبیل افشانک، علمک و رول های جانبی اشاره کرد که با توجه به محدودیت زمان و عدم موجودی قبلی، قطعات مورد نیاز در کارگاه تعمیرات فولادسازی شرکت ساخته شد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=75760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.