• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

تقدیر از ۵ رئیس شعبه برتر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

  • کد خبر : 85598
  • 28 بهمن 1402 - 15:49
تقدیر از ۵ رئیس شعبه برتر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

در چهاردهمین گردهمایی رؤسای موفق شعب بانک‌های کشور که با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، از ۵ رئیس شعبه برتر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تقدیر شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، چهاردهمین گردهمایی رؤسای موفق شعب بانک‌های کشور تحت عنوان «آینده شعب در نظام بانکی کشور» با حضور دکتر «محمدرضا فرزین» رئیس کل بانک مرکزی، دکتر «فرشاد حیدری» رئیس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران و جمعی از مدیران ارشد شبکه بانکی کشور برگزار شد.

در این گردهمایی از ۵ رئیس شعبه برتر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تقدیر شد. «سعید قاسمی» رئیس شعبه فردیس، «نیما منّتی» رئیس شعبه بلوار آزادی ایلام، «حسین هوشیار» رئیس شعبه بلوار نصر شیراز، «سعید سلیمانی» رئیس شعبه الوند و «محمد شهبازی» رئیس شعبه امیرکبیر تهران به ترتیب ۵ رئیس شعبه برتر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هستند که از آن‌ها تقدیر شد.

۹۰ درصد تأمین مالی کشور بر عهده نظام بانکی است

دکتر «محمدرضا فرزین» در چهاردهمین گردهمایی رؤسای موفق شعب بانک‌های کشور گفت: کارکنان و مدیران شبکه بانکی با تلاش شبانه‌روزی در خدمت رشد و توسعه اقتصادی کشور هستند و همچنین با توجه به حجم تجارت خارجی کشور، در خنثی‌سازی تحریم‌ها نیز موفق عمل کرده‌اند.

وی یادآور شد: متأسفانه بی‌مهری‌هایی در کشور نسبت به نظام بانکی وجود دارد؛ بارها دیده شده در فضاهای مختلف زحمات همکاران ما در نظام بانکی نادیده گرفته می‌شود و سعی در فضاسازی نسبت به همکاران پاکدست ما در نظام‌ بانکی دارند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: تمام بخش‌ها در کشور نقاط قوت و ضعفی دارند، اما در انتقاد از یک مجموعه باید بدانیم نسبت به چه تعداد افراد و چه مقدار کار و چه میزان عملکرد مالی صحبت می‌کنیم. تجارت خارجی و نقل انتقالات داخلی و خارجی کشور به همت نظام بانکی کشور به خوبی جریان دارد و در واقع یکی از نقاط قوت کشور نظام بانکی است.

وی در ادامه این سخنرانی خاطرنشان کرد: از نظر بانکداری الکترونیک نیز از بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله روسیه بسیار جلوتر هستیم.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: باید زحمات همکاران نظام بانکی به‌خوبی تبیین شود تا به افرادی که اطلاعات کافی ندارند اجازه زیر سؤال بردن خدمات نظام بانکی داده نشود.

دکتر فرزین با بیان اینکه نظام بانکی یکی از نقاط قوت اقتصادی کشور است، یادآور شد: اگر متوجه نباشیم، دشمن این نقطه قوت را به یک نقطه ضعف تبدیل می‌کند؛ به همین دلیل دشمن نظام بانکی و مالی کشور را مورد هدف قرار داده است.

وی تأکید کرد: لذا نباید نسبت به این مسئله غافل باشیم و وظیفه داریم به امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومی و همچنین ارائه خدمات و کارهایی که در صنعت بانکداری انجام می‌شود توجه ویژه‌ داشته باشیم.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: تکنولوژی‌های جدید بانکداری موجب شده نیاز جامعه نسبت به بانک‌ها افزایش پیدا کند و هر چه جوامع به سمت تکنولوژی پیش می‌روند، نیاز جامعه به بانکداری افزایش می‌یابد، اما نوع خدمات تغییر پیدا می‌کند.

دکتر فرزین درخصوص تأثیر هوش مصنوعی بر صنعت بانکداری گفت: هوش مصنوعی تأثیرات بسیار زیادی در صنعت بانکداری خواهد داشت و در بانک مرکزی نیز سال گذشته متوجه این مسئله شده‌ایم و اداره جدیدی برای توسعه این فناوری‌ها در بانک مرکزی اختصاص دادیم.

وی یادآور شد: البته اقدامات بانک مرکزی بیشتر از منظر بانکداری مرکزی بوده است و نه از منظر بانکداری تجاری، اما به نظر می‌رسد باید در حوزه بانکداری تجاری نیز برنامه‌ریزی بیشتری صورت بگیرد.

رئیس کل بانک مرکزی ضمن تأکید بر توجه به آموزش در این حوزه، عنوان کرد: بخشی از این مسئله به حوزه آموزش برمی‌گردد و آموزش نقش مهمی دارد. نباید به دلیل عدم آموزش از تکنوروژی عقب بمانیم و آموزش نقش مهمی در توسعه فناوری‌ها در صنعت بانکداری و حرکت این صنعت در کشور همگام با تغییرات جهان دارد. در این باره آموزش‌های حین خدمت می‌تواند مؤثر باشد.

دکتر فرزین ادامه داد: هوش مصنوعی و تکنولوژی جدید نیاز به شعب را کاهش می‌دهد، اما خدمات غیرحضوری نیز نیاز به مشاوره دارد. ممکن است شکل ارائه خدمات متفاوت شود، اما همواره نیاز به این خدمات وجود خواهد داشت. چراکه خدمات پیچیده‌تر و متنوع‌تر می شود و لذا ارائه این خدمات نیاز به دانش خواهد داشت و باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: در همایش امروز بیشتر مدیران موفق کشور جوان بوده‌اند و کمتر از ۵ سال سابقه مدیریت داشته‌اند و به نظر می‌رسد هر چه سن بالاتر رفته انگیزه‌ها برای موفقیت کاهش پیدا کرده است. به نظر می‌رسد این مسئله نقطه ضعفی است که باید به آن توجه کنیم و باید برنامه‌ریزی برای افزایش انگیزه افراد با تجربه بالاتر در حوزه منابع انسانی داشته باشیم. استفاده از تجربه افراد با سابقه بالا بسیار مهم است و امیدواریم در آینده تعداد افراد باسابقه بیشتر در میان مدیران موفق افزایش یابد.

وی همچنین ضمن بزرگداشت یاد و خاطره مرحوم دولت‌آبادی یادآور شد: جا دارد یادی کنیم از مرحوم دولت‌آبادی مدیرعامل فقید بانک ملت، ایشان چهره ماندگار نظام بانکی و مدیری موفق در این عرصه
بود. ایشان منشأ خدمات شایسته و روش‌های نوین خدمت‌رسانی بود و شخصیت حرفه‌ای متمایزی داشت.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: از منظر شخصیتی نیز ایشان فردی درستکار، آرام و محترم بود. نام نیک ایشان همواره در نظام بانکی به عنوان یک مدیر موفق باقی خواهد بود و لذا باید سبک مدیریتی ایشان ایشان الگوی حرفه‌ای در آموزش‌های ما باشد و الگوی حرفه‌ای ایشان را به کار بندیم. این‌گونه نام بزرگان صنعت بانکداری ماندگار می‌شود.

آموزش کارکنان امری ضروری در فضای رقابتی فزاینده است

دکتر «فرشاد حیدری» رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران نیز در چهاردهمین گردهمایی رؤسای موفق شعب گفت: امروزه بر اساس تغییراتی که در حوزه بانکداری به دلیل وجود فناوری و آثار گسترده آن بر عملیات بانکی رخ داده، ضروری است که هیئت مدیره بانک‌ها و بانک مرکزی با نگاه به این تغییرات برای ارائه خدمات نوین به مشتریان در شعب اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری بلندمدت در حوزه فناوری اطلاعات بانکی افزود: شبکه بانکی باید با آموزش کارکنان در این حوزه بتواند  آمادگی  برای مواجهه با این تغییرات  را ایجاد کند و در فضای رقابتی فزاینده خدمات با کیفیت به آحاد جامعه به واسطه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ارائه کند.

رئیس مؤسسه عالی بانکداری تصریح کرد: قطعاً آینده بازار، چشم‌انداز متفاوتی با وضعیت کنونی خواهد داشت، از این رو لازم است بانک‌ها با استراتژی بلندمدت با این تغییرات مواجه شوند تا بتوانند سهم بازار خود را حفظ کنند.

وی با ارائه گزارشی در خصوص چهاردهمین گردهمایی رؤسای موفق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به حضور ۲۹ بانک و مؤسسه اعتباری و قدردانی از ۳۷۰ رئیس موفق شعبه در این گردهمایی نیز اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=85598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.