• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

تاکید مدیرعامل بانک توسعه تعاون برارتقای سلامت اداری

  • کد خبر : 79377
  • 06 آبان 1402 - 18:45
تاکید مدیرعامل بانک توسعه تعاون برارتقای سلامت اداری

برگزاری نشست کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در بانک توسعه تعاون.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، دومین نشست « کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم » با حضور محمد شیخ حسینی، مدیر عامل بانک توسعه تعاون و اعضای این کمیته در محل ساختمان مرکزی بانک برگزار شد.
شیخ حسینی اعلام کرد: بزرگترین فساد در حال حاضر جنایت های صهیونیست هاست که موجب به خاک و خون کشیده شدن زنان، کودکان و شهروندان غیر نظامی فلسطینی شده است.
وی ادامه داد: صهیونیست های نژادپرست منشا فساد و بی عدالتی در دنیای امروز هستند.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون بیان کرد: آرزو می کنیم شرصهیونیست ها از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین برداشته شود.
وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع مبارزه با فساد در تعالیم قرآنی و کلام بزرگان دین به صورت ویژه و خاص نگاه شده است. در قرآن کریم ۵۰ بار به موضوع فساد اشاره شده و مقام معظم رهبری بارها بر مبارزه با فساد تاکید کرده اند.
شیخ حسینی اعلام کرد: مقام معظم رهبری در سال های قبل و در سخنرانی ابتدای سال بیان کردند «… باید با فساد و ظلم مبارزه شود، البته خیلی سخت است. فساد مثل اژدهای هفت سر افسانه ها یک سرش را که می زنی یا قطع می کنی با شش سر دیگر حرکت می کند. از بین بردنش آسان نیست. آن کسانی که متنفع از فساد هستند برخورد با اینها کار بسیار سختی است ولی حتما باید انجام بگیرد.»
وی اظهار کرد: در داخل جامعه و سازمان باید ریشه و گلوگاه های بروز فساد را شناسایی و سرچشمه ها را خشک کنیم.
به گفته مدیر عامل بانک توسعه تعاون، با فعال شدن کمیته سلامت اداری وصیانت از حقوق مردم فعالیت خوبی در این حوزه آغاز شده و نیاز است مصوبات کمیته به سرعت ابلاغ و در سطح سازمان اجرایی شود.
وی تاکید کرد: مبارزه با فساد در کنار برقراری عدالت سازمانی موجب تقویت فرهنگ سازمانی می شود. در بحث مبارزه با فساد هم موضوعات درونی مهم است و هم باید یک سری اقدامات بیرونی همچون اقدامات فرهنگی و آموزشی در دستور کار قرار گیرد.
در بخشی از این جلسه ابهامات موجود درخصوص اخذ گواهی تبصره (۱) ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم، مصادیق فساد اداری در بانک، مصادیق حقوق شهروندی در بانک و گزارش اقدامات قانونی و قضایی پرونده های مفاسد اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
شیخ حسینی درباره ضوابط اجرایی تبصره (۱) ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم گفت: چنانچه نوع تسهیلات اعطایی عمومی یا تسهیلات کمیته امداد و بهزیستی و این موارد باشد نیازی به اخذ گواهی نیست.
در این نشست همچنین تصویب شد برای کاهش سوءاستفاده احتمالی و جلوگیری از ریسک شهرت قطع سیستم ارسال پیامک در اختیار معاونت مالی و پشتیبانی مدیریت شعب استان ها قرار گیرد.از سوی دیگر فرایندی طراحی و تدوین شود تا اسناد تک امضایی به دو امضایی تبدیل شود.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون بیان کرد: مصادیق فساد، سلامت اداری و حقوق شهروندی احصا و به تمام واحدها ابلاغ و رویه واحد در تمام سطوح بانک اجرایی شود.
بر اساس اعلام مدیرامورحقوقی، با تاکید مدیر عامل کمیته حمایت قضایی از کارکنان بانک،معاضدت قضایی و تعامل با دستگاه قضا در خصوص پرونده ارزی تشکیل و اجرایی شده است.
محمد ذوالفقاری،سرپرست معاون مدیرعامل در امور حقوقی و نظارت نیزدراین جلسه اعلام کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک برنامه زمان بندی شده واحد های زیر مجموعه این وزارتخانه را در بخش حقوق شهروندی و سلامت اداری مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد.
وی افزود: بر اساس نمره کامل ارزیابی ۱۰۰ تعیین شده است. کسب امتیاز پایین ۶۰ به عنوان عملکرد ضعیف،بین ۶۰ تا ۷۵ متوسط،بین ۷۵ تا ۹۰ خوب و بالای ۹۰ خیلی خوب محسوب می شود.
ذوالفقاری با بیان اینکه این ارزیابی ها از سوی دولت مهم تلقی می شود و نیاز است همکاران در تمام واحدها موارد ابلاغ شده را با دقت اجرا و برای بازرسان تبیین کنند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=79377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.