• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

1

تأکید مدیرعامل بانک ملی ایران بر وصول مطالبات و بهبود تراز بانک

  • کد خبر : 74267
  • 05 مرداد 1402 - 11:35
تأکید مدیرعامل بانک ملی ایران بر وصول مطالبات و بهبود تراز بانک

مدیرعامل بانک ملی ایران در اولین نشست هم‌اندیشی و تبیین برنامه‌های عملیاتی با رویکرد دستیابی به اهداف تعیین شده این بانک؛ بر وصول مطالبات، مدیریت منابع و مصارف و رفع ناترازی بانک تأکید کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ابوالفضل نجارزاده در این نشست که با حضور اعضای هیأت مدیره، معاونین مدیرعامل، اعضای هیأت عامل، رؤسای حوزه‌ها و تنی چند از رؤسای ادارات کل و ادارات امور شعب و شعب مستقل برگزار شد، با تأکید بر پتانسیل بالای منابع انسانی در بانک ملی ایران گفت: با توجه به ظرفیت بالای نیروی انسانی در بانک، اگر ابزارهای لازم آماده باشند، رسیدن به اهداف و چشم‌اندازهای پیش‌بینی شده به آسانی میسر و امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: البته همکاران باید همواره رعایت اصول مدیریت منابع و مصارف را در دستور کار خود داشته باشند؛ از سوی دیگر همکاران به ویژه همکاران بخش حقوقی بانک نیز موضوع وصول مطالبات را مورد توجه قرار دهند و بسته‌های فصلی و سالانه برای بازپرداخت مطالبات در نظر بگیرند.

نجارزاده ادامه داد: هیچ محدودیتی درخصوص استفاده از ابزارها و معرفی محصول جدید در بانک وجود ندارد و جلسات کمیته محصول به صورت هفتگی در بانک با حضور مدیران و همکاران برگزار می‌شود. مدیرعامل بانک ملی ایران در خصوص تسهیلات تکلیفی بر عهده بانک گفت: با وجود اولویت تسهیلات تکلیفی، باید مدیریت جامع در همه بخش‌های بانک داشته باشیم؛ امروز، بازار رقابتی است و باید از همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بانک استفاده کنیم و امیدوارم بتوانیم به جایگاه واقعی بانک و اهداف تعیین شده دست یابیم.

شعار ما ارتقای عزت و اقتدار ملی است

حسن مونسان عضو هیأت مدیره بانک نیز در این نشست با بیان اینکه شعار ما ارتقای عزت و اقتدار ملی است، گفت: سبقه دیرینه بانک ملی ایران نشان می‌دهد مدیران بانک طی دوران مختلف و فراز و نشیب‌های سالیان گذشته همواره مشکلات را به نحو احسن پشت سر گذاشته‌اند و به یقین برون‌رفت از چالش‌های امروز نیز با همت همکاران میسر خواهد بود. وی با تأکید بر اینکه همکاران باید در حوزه کسب و کارهای مشتریان حضور میدانی داشته باشند، تصریح کرد: تکریم مشتریان باید همواره مورد توجه ویژه از سوی همکاران باشد.

مونسان با درخواست از همکاران سطح شعب برای جمع‌آوری شناسنامه مشتریان اظهار کرد: مجموعه شناسنامه مشتریان باید جمع‌آوری شده تا بتوانیم باشگاه مشتریان بانک ملی ایران را راه‌اندازی و شاهد تحولی عظیم در حوزه مشتری‌مداری، فرآیندهای CRM و معرفی محصولات بانکی منحصر به فرد برای مشتریان در قالب بانکداری جامع باشیم.

تأکید بر افزایش سهم بانک از شبکه بانکی

محمدنور آزادی عضو هیأت عامل و معاون امور شعب و بازاریابی منطقه یک بانک با اشاره بر اهمیت افزایش سهم بانک از بازار بانکی گفت: سال گذشته در کسب سهم از شبکه بانکی موفق بودیم و امسال نیز این مسیر باید به درستی طی شود چرا که فضای لازم برای آن وجود دارد.

لزوم به‌کارگیری عزم و تلاش هوشمندانه ارکان بانک

محمد نجف‌زاده عضو هیأت عامل و معاون امور شعب و بازاریابی منطقه دو کشور بانک هم در این نشست با بیان اینکه باید سهم بانک را در شبکه بانکی ارتقا دهیم؛ گفت: باید با عزم ملی و تلاش هوشمندانه همه ارکان بانک از واحدهای صف تا واحدهای ستاد، در راستای بهبود شرایط و عملکرد مطلوب به منظور دستیابی به اهداف عالیه بانک گام برداریم. 

دوشنبه‌های مطالباتی در بانک ملی ایران

بیژن مقدم بیرانوند عضو هیأت عامل و معاون امور شعب و بازاریابی تهران نیز با تأکید بر اینکه برنامه‌های خوبی برای جذب منابع در بانک تعریف شده که دوشنبه‌های مطالباتی به عنوان یکی از این برنامه‌ها در حال اجراست؛ گفت: دقت در اعطای تسهیلات به مشتریان و شناسایی عوامل کسری نقدینگی می‌تواند به بهبود تراز بانک کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های بانک باید به گونه‌ای تعریف شوند که هم پاسخگوی نیازهای مشتریان بوده و هم مدیریت منابع و مصارف را در نظر گیرند، اظهار کرد: پیاده‌سازی عدالت اعتباری در تسهیلات‌دهی به مشتریان، کاهش مطالبات و بهبود نقدینگی بانک و رعایت فرهنگ اعتباری باید بیش از پیش مورد توجه همه همکاران قرار گیرد.

سرمایه انسانی، بزرگترین سرمایه قابل اتکای بانک

حسن کاظمی عضو هیأت عامل و معاون منابع انسانی بانک هم با بیان اینکه بحث معیشت همکاران و مدیریت هر چه بهتر منابع انسانی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران ارشد بانک است، گفت: بزرگترین سرمایه قابل اتکای بانک، سرمایه انسانی آن است و از این رو، نگاه مدیران به سرمایه انسانی همواره حمایتی بوده و با جذب نیروی انسانی جدید نیز بخش قابل توجهی از چالش کمبود نیروی شعب و استان ها مرتفع خواهد شد.

طرح های تسهیلاتی جدید بانک ملی ایران

محمدرضا محمودپناه معاون بانکداری جامع بانک نیز با بیان اینکه بانکداری جامع یک معاونت جوان در بانک ملی ایران است؛ اظهار کرد: برنامه‌های خوبی برای تولید محصول، متناسب با نیاز مشتریان و هم‌راستا با اهداف و استراتژی‌های بانک طراحی و عملیاتی شده که “طرح های مروارید”، “زائران اربعین حسین”، “نهال ملی” و “اولین جشنواره تابستانه عیار ملی” ویژه همکاران شاغل و تدارک بانک از جمله این طرح‌هاست و طرح مروارید امروز در قالب عقد مرابحه و با جامعه هدف اشخاص حقیقی و حقوقی برای رفع نیازهای مشتریان رونمایی شد.

گفتنی است، سقف تسهیلات در طرح مروارید بانک ملی ایران، ۵ میلیارد ریال با نرخ سود ۲۳، ۲۰ و ۱۷ درصد است و در قالب این طرح، مشتریان می‌توانند در چارچوب ضوابط و مقررات بانک مرکزی نزد بانک ملی ایران سپرده‌گذاری کرده و بعد از گذشت حداقل ۶ ماه مطابق شرایط تعیین شده، از تسهیلات بهره‌مند شوند.

همچنین در طرح زائرین اربعین حسینی نیز که به منظور رفاه حال زوار عتبات عالیات طراحی شده، تمامی زائران سفر اربعین می‌توانند از چهارم تا ۱۵ مردادماه و قبل از سفر به کشور عراق با مراجعه به تمام شعب بانک ملی ایران، نسبت به افتتاح حساب ویژه طرح و تودیع مبلغ ۲۵ میلیون ریال اقدام و از تسهیلات ویژه طرح به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال برای خرید ارز اربعین و کمک هزینه سفر استفاده کنند.

طرح نهال ملی هم با تغییر رویکرد و اتخاذ نگرش جدید در حوزه قرض‌الحسنه در بانک ملی ایران به راه افتاده که تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و مدت سپرده‌گذاری یک ماهه، ۳ ماهه، ۶ ماهه و ۱۲ ماهه به مشتریان اعطاء خواهد شد.

این طرح پس از تکمیل شیوه‌نامه‌ها و زیرساخت‌های لازم به زودی رونمایی و به شعب سراسر کشور ابلاغ خواهد شد. نخستین جشنواره تابستانه عیار ملی نیز در سه بخش برنامه عملیاتی صف، برنامه عملیاتی ستاد و زیرساخت‌های برنامه‌ریزی، پیش‌بینی شده و با تمرکز بر جذب منابع از مرداد ماه تا پایان سال جاری برای همکاران شاغل و شرکت ملی تدارک بانک آغاز شده است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=74267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.