• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

بهترین راهبرد ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، افزایش انگیزه های اخلاقی، درونی و معرفتی افراد است

  • کد خبر : 81696
  • 15 آذر 1402 - 15:24
بهترین راهبرد ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، افزایش انگیزه های اخلاقی، درونی و معرفتی افراد است

دکتر خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن در جلسه شورای فرهنگی و حفظ ارزش های اسلامی این بانک، بهترین راهبرد برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را افزایش انگیزه های اخلاقی، درونی و معرفتی افراد جامعه دانست که منطبق با فطرت الهی انسان است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر خورسندیان در این جلسه که با حضور بازرسان ستاد عفاف و حجاب وزارت کشور، حسین عسکری عضو هیات مدیره و رییس شورای فرهنگی و حفظ ارزش های اسلامی و تنی چند از معاونان و مدیران ارشد عضو این شورا، برگزار شد، ضمن تقدیر از عملکرد تمامی اعضا عنوان داشت: در مساله حجاب و عفاف که از مسایل ضروری جامعه ما و از الزامات سالم سازی فضای جامعه است، باید هدفمند و با رویکردی عقلانی و منطقی عمل کرد و صرفا راهکارهای قانونی گره گشا نخواهد بود؛ چراکه اگر فردی با استدلال های منطقی در این خصوص توجیه شود، خود بدون هیچگونه اجبار عوامل بیرونی این مهم را رعایت خواهد کرد.
وی افزود: در این موضوع کار فرهنگی اولویت دارد و سیر تربیتی لازم است که کار آسانی نیست و ظرافت های تبلیغی خاصی را می طلبد.
وی خاطرنشان کرد: در مورد حجاب و عفاف، تمامی افراد جامعه باید آموزش ببینند و این موضوع فقط مربوط به بانوان نیست و آقایان هم باید الزامات پوششی خاصی را در محیط کاری و فضای عمومی جامعه رعایت کنند.
وی اظهار داشت: ما در بانک صنعت و معدن در حوزه حجاب و عفاف برنامه‌ها و اقدامات را با نگاهی تربیتی و آموزشی دنبال می‌کنیم و خوشبختانه تولید محتوا و عملکرد فرهنگی خوبی با تلاش اعضای شورای فرهنگی و حفظ ارزش های اسلامی این بانک به انجام رسیده و در آینده نیز با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.
حسین عسکری رییس شورای فرهنگی و حفظ ارزش های اسلامی این بانک نیز بیان داشت: ترکیب شورای فرهنگی از افرادی از مدیریت ها و معاونت های مرتبط و نمایندگان همکاران بانک است که برنامه ها و اقدامات منسجمی را در این خصوص به انجام می رسانند.
وی تاکید کرد: علیرغم تلاش هایی که در سطح جامعه در خصوص مسائل فرهنگی و ارزش های اسلامی داشته ایم، وضعیت رضایت بخشی مشاهده نمی شود و شکافی بین نسل جدید و قدیم وجود دارد.
رییس  شورای فرهنگی و حفظ ارزش های اسلامی بانک صنعت و معدن ادامه داد: خروجی ترویج ارزش های اسلامی نه فقط حوزه حجاب و عفاف بلکه در تمامی شئون زندگی و کاری ما باید ملموس باشد و بسیاری از این ارزش های اسلامی ما منطبق با ارزش های انسانی و اخلاقی می باشد که در همه جوامع ثابت است.
وی اشاره کرد: اینکه همه ما خود را در محیط کاری مسؤل بدانیم، عدالت و انصاف را رعایت کنیم؛ مشتری محور باشیم و دغدغه رفع مشکلات ارباب رجوع را داشته باشیم، نتیجه ارتقای ارزش های یادشده و سطح فرهنگ و اخلاق در جامعه است.
عضو هیات مدیره این بانک تصریح کرد: اثرات رعایت ارزش های اسلامی و انسانی به خود ما باز می گردد و از کنار هم قرار گرفتن چنین افرادی، جامعه سالمی شکل می گیرد که نسبت به حقوق شهروندی، حقوق حیوانات و انسانها، حفظ محیط زیست و رعایت قانون و مقررات بی تفاوت نیست و آینده درخشانی را برای نسل های بعد تضمین می کند.
علیرضا جانه بازرس ستاد عفاف و حجاب وزارت کشور نیز که در این جلسه حضور داشت با تقدیر از تلاش اعضای این شورا در ارتقای سطح فرهنگ و معنویت در این بانک عنوان داشت: در مواجه با هجمه های فرهنگی، نهادهای اجتماعی نقش بسیار مؤثری دارند و ما باید بر مدیریت استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی تمرکز کنیم.
وی اظهار داشت: پایه و اساس زندگی و حتی اقتصاد ما فرهنگ است و برای دستیابی به امنیت اجتماعی، فعالیت های منظم فرهنگی اهمیت و ضرورت دارد.
وی در پایان اعلام داشت: این هنر شورای فرهنگی است که لزوم رعایت حجاب و عفاف در سازمان ها را مطرح سازد و برای حفظ ارزش های دینی و اسلامی برنامه مدون و نظارت صحیح داشته باشد.
همچنین در خلال این جلسه زهرا مریدی عضو شورای فرهنگی و حفظ ارزش های اسلامی بانک صنعت و معدن، گزارش مبسوطی از نحوه اجرای برنامه های ده گانه عفاف و حجاب در این بانک ارائه نمود و هر یک از اعضا به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود در خصوص بهبود عملکرد این شورا پرداختند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=81696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.