• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

بهترین تولیدات فولاد خراسان چیست؟

  • کد خبر : 75661
  • 30 مرداد 1402 - 12:42
بهترین تولیدات فولاد خراسان چیست؟

مقاطع فولادی همچون میلگرد آجدار، میلگرد ساده، آهن اسفنجی و شمش از جمله بهترین تولیدات فولاد خراسان است.

کارخانه فولاد خراسان یکی از بهترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی در کشور است که با تولید انواع آهن‌آلات و مشتقات آن تاثیر چشمگیری بر بازار فولاد کشور گذاشته است. از جمله تولیدات این کارخانه می‌شود به میلگرد، نبشی، ناودانی، شمش فولادی، آهن اسفنجی، تسمه، بریکت، چهارگوش و شش گوش اشاره کرد.

در ادامه علاوه‌بر بررسی این موارد، کاربرد و نوع استفاده از آن‌ها را هم به شما توضیح می‌دهیم و با معرفی آهن ‌رسان به‌عنوان یکی از بهترین تامین‌کنندگان محصولات فولاد خراسان، ساده‌ترین و امن‌ترین راه برای خرید انواع مقاطع فولادی مورد نظرتان را از این کارخانه در اختیارتان قرار خواهیم داد.

تاریخچه کارخانه فولاد خراسان

فولاد خراسان که مقاطع مقاطع فولادی آن همچون میلگرد و در بازار فولاد کشور با نام میلگرد نیشابور و نیشابور شناخته می‌شود، در سال ۱۳۵۰ ایده شکل‌گیری آن در استان خراسان رضوی مطرح شد. در نهایت این کارخانه در سال ۱۳۶۸ بنا نهاده شد. فولاد نیشابور از ۱۸ واحد مختلف تشکیل شده است که ۵ واحد آن گندله‌سازی، احیا مستقیم، ذوب، ریخته‌گری و نورد هستند و باقی واحد‌ها هم به‌عنوان واحدهای اصلی و دیگر واحدها جانبی و پشتیبانی شناخته می‌شوند.

کارخانه فولاد خراسان در دامنه‌ جنوبی رشته کوه بینالود و در میان شمال غرب شهر نیشابور و شمال شرق شهر فیروزه قرار گرفته است. سد اصلی بار و چندین روستا در نزدیکی این کارخانه واقع شده‌اند و فولاد خراسان از طریق شبکه راه‌آهن و جاده ۴۴ ایران در دسترس است.

محصولات تولیدی کارخانه فولاد خراسان

همانطور که اشاره کردیم، کارخانه فولاد خراسان تولیدات متنوعی دارد که عبارتند از: میلگرد، نبشی، ناودانی، شمش فولادی، آهن اسفنجی، تسمه، بریکت، چهار گوش و شش گوش

این مقاطع فولادی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که استفاده از انواع میلگرد و آهن‌آلات تولید شده توسط فولاد خراسان، در صنعت ساخت‌وساز بیشترین کاربرد را دارد. در ادامه درباره هر کدام از این مقاطع فولادی توضیحی مختصر را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

میلگرد آجدار نیشابور

یکی از مهم‌ترین مقاطع فولادی تولیدی در کارخانه فولاد خراسان، میلگرد آجدار است. این نوع میلگرد که به میلگرد نیشابور هم شناخته می‌شود، در دو نوع جناقی و مرکب به‌فروش می‌رسد. میلگرد جناقی نیشابور دارای مقاومت کششی ۶۰۰ و تنش تسلیم ۴۰۰ است؛ همچنین میلگرد مرکب هم دارای مقاومت کششی ۵۰۰ و تنش تسلیم ۳۴۰ است. قیمت میلگرد نیشابور در مشهد یکی از مهم‌ترین مواردی است که برای خرید این میلگرد مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد و در واقع، خرید میلگرد بدون توجه به این موضوع مسئله محالی است. درباره کاربرد این میلگرد هم می‌توان به استفاده از آن جهت ساخت منازل مسکونی و مراکز تجاری اشاره کرد.

میلگرد ساده نیشابور

دیگر محصول کارخانه فولاد خراسان میلگرد ساده است که با استاندارد ۳۱۳۲ و علامت مشخصه س ۲۴۰ تولید می‌شود. همچنین این نوع میلگرد دارای مقاومت کششی ۳۶۰ و تنش تسلیم ۲۴۰ است و در سایزهای ۱۰ تا ۵۰ تولید می‌شود. برای خرید میلگرد ساده نیشابور هم، توصیه ما در اقتصاد نیوز خرید از آهن‌رسان است. آهن رسان با بیش از سه دهه تجربه در تامین انواع مقاطع فولادی، بهترین مرجعی است که می‌توانید برای خرید میلگرد و دیگر مقاطع فولادی روی آن حساب باز کنید. ضمناً بد نیست بدانید که از میلگرد ساده برای ساخت انواع پیچ و مهره، تقویت بتن، قطعه‌سازی و موارد دیگری همچون ساخت لولا استفاده می‌شود. به همین جهت و به دلیل کاربردهای مختلف و متنوع این میلگرد در صنایع، قیمت میلگرد ساده از جمله مهم‌ترین مواردی است که افراد بسیاری به آن توجه می‌کنند.

شمش فولاد خراسان

شمش فولاد خراسان از دیگر مقاطع فولادی تولیدی در این کارخانه است که آن را از نوع بیلت می‌دانند. شش فولاد خراسان در اندازه‌های ۱۵۰ * ۱۵۰، ۱۳۰ * ۱۳۰ و با طول ۱۲ هزار میلی‌متر تولید می‌شود. بیلت در فولاد خراسان، با ترکیب ۰/۳۵ الی ۰/۲۵ کربن، ۰/۳۰ الی ۰/۱۵ سیلیسیم، ۰/۸۰ الی ۰/۵۰ منگنز، بیش از ۰/۴۵ فسفر و گوگرد و همچنین بیش از ۰/۳۰ مس، کروم و نیکل نیز تولید می‌شود.

آهن اسفنجی فولاد خراسان

آهن اسفنجی فولاد خراسان، یکی از مهم‌ترین محصولات تولیدی در این کارخانه است که برای موارد مختلفی همچون تولید آهن فرفوژه و فولادهای فرآوری شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌طورکلی آهن اسفنجی در ریخته‌گری کاربرد بسیاری دارد و با ذوب آن محصولات مختلفی تولید می‌شود.

نبشی فولاد خراسان

یکی دیگر از مقاطع فولادی مهمی که توسط فولاد خراسان تولید می‌شود، نبشی است. نبشی‌ها معمولاً به دو دسته نبشی پرسی و نبشی فابریک تقسیم می‌شوند.

نبشی‌ پرسی به نبشی‌هایی گفته می‌شود که از ورق‌هایی با طول ۶ متر تهیه می‌شوند و در واقع ماهیت ساخت آن‌ها و نحوه تولیدشان از ورق‌های فولادی است. نبشی پرسی شامل پرس کردن، فشار و شکل‌دهی است و کیفیت ساختاری بالایی دارد.

نبشی فابریک هم نوع دیگری از نبشی‌ها است که در خط تولید به‌صورت مستقیم تولید می‌شوند. در واقع پروسه شکل‌دهی و پرس کردن روی این نوع نبشی انجام نمی‌شود. نبشی فابریک به تنهایی به دو مدل نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی تقسیم می‌شود و به دلیل کاربردهای بسیار زیاد و متنوع این نوع نبشی، خریداران بسیاری آن را تهیه می‌کنند.

ناودانی فولاد خراسان

ناودانی فولاد خراسان از دیگر محصولاتی است که این کارخانه در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. کارخانه فولاد خراسان، تنها ناودانی‌ بال شیب‌دار را در کنار نبشی‌های بال مساوی تولید می‌کند و خریداران بسیاری برای انجام پروژه‌های خود با بهترین کیفیت به تهیه ناودانی و نبشی از این کارخانه می‌پردازند. از کاربرد ناودانی هم بگوییم، از این محصول در ساخت نمای ساختمان، چهارچوب‌ها، بناهای معماری، تشکیلات دریایی، خرپا و … نیز استفاده می‌شود.

تسمه فولاد خراسان

تسمه فولاد خراسان، محصول دیگر این کارخانه است که با پهنای ۲۵ تا ۱۰۰ میلیمتر و استاندارد DIN 1017 ساخته می‌شود. از تسمه فولاد به‌عنوان پشتیبان سازه در نرده، راه‌پله، حفاظ و قفل استفاده می‌شود و علاوه‌بر این، در ساخت لوازم خانگی همچون یخچال، چاقو، مایکروفر، ماشین لباسشویی، ظرفشویی و هود هم کاربرد دارد.

شش گوش و چهار گوش فولاد خراسان

شش گوش و چهار گوش از دیگر محصولات و مقاطع فولادی است که در کارخانه فولاد خراسان ساخته می‌شود. این محصولات در واقع می‌توانند همان پیچ و مهرهایی باشند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ یا اینکه، به عنوان شمش و محصولی دیگر به‌صورت شش گوش و چهار گوش به فروش برسند.

واحدهای تولیدی فولاد خراسان

در حال حاضر چهار واحد تولیدی بسیار مهم در کارخانه فولاد خراسان مشغول فعالیت هستند. این چهار واحد عبارتند از:

واحد گندله‌سازی، واحد احیای مستقیم، واحد ذوب و واحد نورد گرم

واحد گندله‌سازی فولاد خراسان ۴ بخش دارد که عبارتند از:

بخش خردایش

بخش مخلوط سازی

گوی سازی

پخت

پس از رسیدن مواد اولیه از کارخانه‌های سنگ معدن، عبور از مرحله خردایش و مقداری کمی بنتونیت به‌عنوان عامل چسبنده به مواد اضافه می‌شود و بعد از ساخته شدن گندله به منظور حذف ناخالصی‌ها و افزایش استحکام فشاری گندله از کوره‌های پخت کمک گرفته می‌شود.

احیای مستقیم فولاد خراسان علاوه‌بر تولید آهن اسفنجی در خطوط ۱ و ۲ خود، به تولید بریکت هم می‌پردازد. تولید بریکت هم به‌صورت شارژ اولیه در خود کارخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم به‌عنوان پیش ماده به کارخانه مربوطه فروخته می‌شود.

واحد ذوب خراسان با ظرفیت تولید حدود ۲ میلیون تن شمش فولادی در سال، یکی از مهم‌ترین تامین‌کنندگان مواد اولیه آهنی و فولادی در کشور است. استفاده از کوره‌های قوس الکتریکی پیشرفته و دمش استاندارد سوخت و هوا به کوره، باعث شده است تا شمش‌های تولیدی از آهن و اسفنجی و آهن قراضه در این کارخانه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

واحد نورد گرم فولاد خراسان هم با تولید انواع میلگرد ساده و آجدار، نبشی، ناودانی و تسمه، بخش چشمگیر و قابل توجهی از نیاز فولاد کشور را تامین کرده است.

جمع‌بندی

فولاد خراسان از جمله بهترین تولیدکنندگان انواع مقاطع فولادی در کشور است که با تولیدات خود، نیاز قابل توجهی از صنعت فولاد کشور تامین کرده است. آهن‌رسان یکی از برندهای فعال در حوزه آهن‌آلات، با بیش از سه دهه تجربه در این حوزه آماده فروش انواع مقاطع فولادی کارخانه نیشابور است که می‌توانید با خیالی آسوده به آن اعتماد کنید

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=75661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.