• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

برگزاری کارگاه آموزشی «آخرین پیشرفت‌ها در حوزه فیزیک و کاربرد سی‌تی انژیوگرافی قلب» در بیمارستان بانک ملی ایران

  • کد خبر : 73412
  • 22 تیر 1402 - 21:18
برگزاری کارگاه آموزشی «آخرین پیشرفت‌ها در حوزه فیزیک و کاربرد سی‌تی انژیوگرافی قلب» در بیمارستان بانک ملی ایران

کارگاه آموزشی در خصوص مهم‌ترین و جدیدترین سرفصل های آموزشی سی تی آنژیوگرافی قلب و عروق با حضور دکتر حسین قدیری معاون آزمایشگاه نقشه برداری مغز و معاونت مرکز تحقیقات تصویربرداری سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حمایت شرکت بایر در بیمارستان بانک ملی ایران برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، از زمان راه‌اندازی بخش سی تی آنژیوگرافی بیمارستان بانک، برنامه‌های تحقیقاتی در کنار اقدامات درمانی مورد توجه بوده و برگزاری این کارگاه از اقدامات آموزشی و تحقیقاتی در این راستا می‌باشد.

در این همایش، دکتر حسین قدیری معاون آزمایشگاه نقشه برداری مغز و معاونت مرکز تحقیقات تصویربرداری سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر مصطفی رباط جزی رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار مطالبی را  درخصوص فیزیک پروسیجرهای جدید مثل dual energyو photon counting ارایه کردند. 

در این کارگاه آخرین تکنیک‌های تصویربرداری قلب و عروق و نیز تکنیک‌های کاهش دوز در بحث قلب و عروق توسط دکتر محمد اکبرنژاد از بیمارستان قلب شهید رجایی و نوید سرمست علیزاده فیزیست تصویربرداری و مسئول آموزش شرکت زیمنس و مدرس انجمن علوم پرتونگاری و کارشناس مسئول بخش سی‌تی‌آنژیوگرافی بیمارستان بانک ملی ایران ارایه شد . 

دستگاه ۳۸۴ اسلایس SOMATOM Force  زیمنس از به روزترین و جدیدترین دستگاه‌های حال حاضر دنیاست که تنها سه دستگاه از این مدل در کشور وجود دارد، اما دستگاه موجود در  بیمارستان بانک ملی ایران علاوه بر بخش قلب و عروق، در زمینه‌های دیگر هم قابلیت ارائه خدمات را داراست.

اساتید رادیولوژیست، همکاران فیزیست تصویربرداری، کارشناسان رادیولوژی و تعدادی از دانشجویان سال آخر سراسر کشور از دیگر شرکت کنندگان این همایش بودند. 

گفتنی است، شرکت بایر ، یک شرکت چند ملیتی داروسازی و زیست فناوری با بیش از ۱۵۰ سال سابقه است که به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و شرکت های داروسازی در  آلمان و سراسر جهان محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=73412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.