• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

برپایی موکب‌ پزشکی بانک ملی ایران در ایام اربعین حسینی

  • کد خبر : 74462
  • 09 مرداد 1402 - 19:28
برپایی موکب‌ پزشکی بانک ملی ایران در ایام اربعین حسینی

بانک ملی ایران در ایام اربعین حسینی، یک موکب پزشکی شامل ۳۵ نفر کادر متخصص قلب، طب اورژانس، دندانپزشک و پزشک عمومی را برای درمان زائران حرم اباعبدالله الحسین (ع) در عمود ۲۰۲ مستقر خواهد کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این موکب پزشکی به نام حضرت فاطمه زهرا (س) مزین شده و از ۲ تا ۱۴ شهریورماه آینده (۱۲ روز) آماده خدمات‌رسانی به زائران عزیز است.

بر این اساس، در کنار کادر پزشکی، کادر پرستاری تخصصی ( پرستاران بخش‌های ویژه، ICU ، CCU ، اطفال و غیره) نیز آمادگی کامل برای ارایه خدمات تخصصی در موکب‌ پزشکی بانک ملی ایران را دارند. همچنین یک دستگاه آمبولانس برای انتقال بیماران به مراکز درمانی، کاپوتاژ شده است.

گفتنی است؛ فعالیت درمانگاه تخصصی بانک ملی با ۲۰ تخت بستری موقت، به صورت شبانه‌روزی خواهد بود و خادمان کادر پزشکی و پرستاری به صورت شیفتی در تمامی ساعات شبانه روز خدمات درمانی را به بیماران ارایه خواهند داد.

طبق این گزارش، درمانگاه مذکور با دستگاه‌هایی مانند نوار قلب، الکتروشوک، ساکشن، سونوگرافی ( برای انجام سونوگرافی‌های FAST)، یونیت دندانپزشکی و سایر دستگاه‌های مورد نیاز پزشکی تجهیز خواهد شد.

گفتنی است، موکب پزشکی بانک ملی ایران در سال گذشته نیز طی ۱۰ روز خدمات درمانی شامل: ۴۸۰۰ مورد سرم‌تراپی، ۳۶۰۰ تزریق عضلانی و وریدی، ۱۲۰۰ مورد پانسمان، اندازه‌گیری فشار و قند خون برای ۱۱۰۰ نفر، ۱۸۰ مورد خدمات دندانپزشکی، ویزیت ۱۸ هزار بیمار توسط ۳ پزشک عمومی و متخصص، انجام ۳ مورد CPR، اعزام ۲۴ بیمار به بیمارستان با آمبولانس مستقر در درمانگاه قلبی، تنفسی با شرایط حاد و ارجاع ۴۸ هزار بیمار سرپایی به داروخانه را به زائران اباعبدالله الحسین (ع) ارایه داده بود. در مجموع، بالغ بر ۷۷ هزار نفر از زائران در اربعین ۱۴۰۱به موکب پزشکی بانک ملی ایران مراجعه و خدمات درمانی دریافت کردند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=74462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.