• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

برای موفقیت صنعت فولاد باید رویکردهای فولاد مبارکه در کل کشور اجرا شود/ اعلام آمادگی برای هم‌افزایی با شرکت‌های بزرگ فولادی

  • کد خبر : 79151
  • 02 آبان 1402 - 11:48
برای موفقیت صنعت فولاد باید رویکردهای فولاد مبارکه در کل کشور اجرا شود/ اعلام آمادگی برای هم‌افزایی با شرکت‌های بزرگ فولادی

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: ما رویکردهایی را در فولاد مبارکه آغاز کردیم که باید در همه صنعت فولاد کشور مورد توجه باشد چرا که در غیر این صورت ما نیز موفق نخواهیم شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایراسین، محمدیاسر طیب نیا پیش از ظهر سه شنبه ۲ آبان‌ماه در پنل تخصصی مراحل عبور از تکنولوژی‌های موجود به فناوری‌های فولاد سبز در کشور که در مرکز همایش‌های بین المللی جزیره کیش برگزار شد، با بیان اینکه انجمن آهن و فولاد ایران طی یک دهه اخیر گفتمان‌سازی و جریان‌سازی هم‌راستا با صنعت فولاد دنیا را در کشور دنبال می‌کند، اظهار داشت: اقدامات این انجمن جای قدردانی دارد و باید توجه داشت که خوشبختانه صنعت فولاد در کشور به خوبی رشد کرده و توسعه‌های خوبی را داشتیم و توسعه صنعت فولاد جزء حرکت‌های موفق زیربنایی در کشور است.

وی با بیان اینکه ضروری است تا اتفاقات بزرگی صورت گیرد که بتوان بهره‌برداری لازم را از این سرمایه‌گذاری‌ها داشته باشیم، افزود: ما رویکردهایی را در فولادمبارکه آغاز کردیم که باید در همه صنعت فولاد کشور موردتوجه باشد چرا که در غیر این صورت ما نیز موفق نخواهیم شد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ایجاد شده در شرکت‌های مختلف فولاد مبارکه در کشور را امری ضروری دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های مازاد داشته باشیم باید در کنار هم قرار بگیریم چرا که بدون کنار هم قرار گرفتن و تعریف برنامه‌ها برای افزایش بهره‌وری این هدف محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در صنعت فولاد کشور با هزینه‌های سرسام‌آور حمل‌ونقل در مقایسه با نُرم‌های جهانی روبه‌رو هستیم، ابراز داشت: باید در کنار هم برنامه‌های سالیانه، پنج ساله و استراتژی‌های بلندمدت را تعریف و اجرایی کنیم.

توسعه متوازن کیفی در صنعت فولاد مورد توجه باشد

طیب‌نیا ادامه داد: همه ما بحث کمیت را داشتیم و باید توسعه کیفی و متوازن را در دستور کار قرار دهیم، باید اتفاقات جدید را داشته باشیم، ادغام برخی واحدها، توقف برخی از توسعه‌ها و رقم زدن توسعه‌های جدید باید موردتوجه باشد.

وی با بیان اینکه در توسعه فولاد سبز در کشور در شرکت‌های صنعت آهن و فولاد اقدامات مختلفی انجام شده است، افزود: ما در صنعت فولاد از دنیا جلوتریم، در ابتدای راه نیستیم، به جای اینکه تک تک در واحدهای تحقیق و توسعه پروژه تعریف کنیم باید در کنار هم قرار گیریم، ما این آمادگی را اعلام می کنیم، بودجه‌ها را کنار هم بگذاریم و در تکنولوژی‌های مربوطه اتفاقاتی را رقم بزنیم.

رویکرد فولادمبارکه توسعه سرمایه انسانی است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: رویکرد ما توسعه سرمایه انسانی است و همه این اتفاقات به دست توانمند دانشمندان و سرمایه‌های انسانی رقم می‌خورد، ما هر کدام در مجموعه‌هایمان افراد توانمندی را تربیت کرده‌ایم، در شرکت‌های مختلف فولادی مانند فولاد خوزستان، ذوب آهن، فولاد مبارکه و دیگر مجموعه‌ها نیروهای متخصص تربیت شده و باید از این ظرفیت‌ نهایت بهره برداری راداشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید در حوزه نوآوری و فناوری‌های جدید نیز ورود کنیم و اتفاقات مورد انتظار را رقم بزنیم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=79151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.