• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است آغاز پرداخت وام به اعضامحترم مشمول دریافت وام صندوق قر ض الحسنه شاهد از تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رییس کل بیمه مرکزی: مدیرعامل بیمه البرز جسورانه عمل کرد و خوش درخشید حضور پر قدرت بانک ملی ایران در نظام پرداخت جایگاه های عرضه سوخت کشور / بانک ملی ایران سرمایه‌گذار هوشمند سازی جایگاه‌های عرضه سوخت کشور شد امضای تفاهم‌نامه بانک صادرات ایران با تاپیکو تشریح راهبردهای نوین بانک صادرات ایران در دیدار با فعالان این صنعت امضا تفاهم نامه ایدرو و شرکت ملی نفت درخصوص نهایی سازی قرارداد احیاء ، بهره برداری و انتقال کارخانه گاز و گاز مایع سیری فولاد اکسین خوزستان به شعارهای مقام معظم رهبری لبیک گفته است / تکمیل زنجیره ارزش فولاد در اکسین پیگیری می‌شود اعطای ۱۵ هزار و ۶۵۸ فقره تسهیلات به آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه نشست هم‌اندیشی اعضای شورای فقهی بانک مرکزی و مسئولین نظارت و تطبیق شرعی بانک‌های کشور بازدید مدیر عامل بانک ملی ایران از سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

1

بخش عمده‌ای از ارزبری هر خودرو متعلق به مواد اولیه است/ ایران‌خودرو در شرایط تحریم از توسعه محصول غافل نبوده است

  • کد خبر : 33340
  • 02 دی 1400 - 10:27
بخش عمده‌ای از ارزبری هر خودرو متعلق به مواد اولیه است/ ایران‌خودرو در شرایط تحریم از توسعه محصول غافل نبوده است

مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو، میانگین ارزبری هر خودرو در کل شبکه تامین را ۱۷۱۵ یورو اعلام کرد که بخش عمده‌ای از آن مربوط به بخش تامین مواد اولیه است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- عادل پیرمحمدی، با بیان این‌که در سال گذشته و در اوج تحریم‌های ظالمانه با همت مهندسان، کارکنان و همدلی زنجیره تامین، ایران خودرو موفق به تولید ۵۰۱ هزار دستگاه خودرو با میزان بالای خودکفایی شد، گفت: در حال حاضر ۹۲ درصد ورق‌های مصرفی خودرو در داخل تولید می‌شود، ایران خودرو با مصرف ماهانه بیش از ۵۴ هزار تن ورق، بزرگ‌ترین مشتری فولاد مبارکه و در صنعت فولاد متقاضی تولید ورق‌های با استحکام کششی بالاست و دستاوردهای ارزشمندی در زمینه خودکفایی پلی‌آمیدها در پتروشیمی و ایزوسیانات فوم با همت صنعت خودرو در پتروشیمی محقق شده است.
مدیرعامل ساپکو، میانگین ارزبری هر خودرو در کل شبکه تامین را هزار و ۷۱۵ یورو دانست و گفت: سهم مواد اولیه ۶۳۵ یورو و سهم قطعات الکترونیک هر خودرو ۵۲۰ یورو است.
وی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲ میلیون برد الکترونیکی در صنعت خودرو مصرف شده است و این در حالی‌ است که کشور ما در زمینه خودکفایی صنایع نیمه‌هادی درحال توسعه است.
پیرمحمدی افزود: ۵۶۰ یورو باقیمانده از ارزبری هر خودرو باقیمانده قطعات خودکفا نشده است که خودکفایی این قطعات به عنوان اصلی‌ترین رویکرد در صنعت قطعه‌سازی، سرلوحه برنامه‌های گروه صنعتی ایران خودرو در نهضت خودکفایی قطعات است.
وی همچنین به دستاوردهای گروه صنعتی ایران‌‌خودرو در زمینه جهاد خودکفایی قطعات و توسعه ساخت داخل در دو سال اخیر توسط نیروی انسانی فرهیخته و متخصص و با راهبری مدیرعامل این گروه اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین چالش خودروسازان در شرایط فعلی تامین قطعات الکترونیک است.
پیرمحمدی ضمن تاکید بر رویکرد گروه صنعتی ایران خودرو، ساپکو و شبکه تامین بر توسعه محصول، اظهار کرد: تولید دنا پلاس توربو اتوماتیک با پنج ستاره کیفیت، تولید محصول تارا در دو مدل اتوماتیک و دستی، برنامه‌ریزی تولید خودرویk125، برنامه‌ریزی تولید موتور سه سیلندر، تولید هفت هزار دستگاه خودروی تجاری سنگین و نیمه سنگین تا پایان سال و برنامه‌ریزی تولید ۱۷ هزار دستگاه از این خودروها تا پایان سال ۱۴۰۱ بیانگر این است که گروه صنعتی ایران خودرو در شرایط تحریم‌ها از توسعه محصول غافل نمانده است.
وی با اشاره به برنامه های مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مسیر توسعه، گفت: برنامه‌ریزی برای تولید خودروی برقی، اصلی‌ترین رویکرد ساپکو در سال‌های آتی خواهد بود و ساختارهای ساپکو در استراتژی توسعه بر محور برنامه‌ریزی تولید این خودروها استوار است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=33340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.