• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

با سری Galaxy S24 سامسونگ به عصر جدید هوش مصنوعی قدم بگذارید

  • کد خبر : 83855
  • 28 دی 1402 - 14:59
با سری Galaxy S24 سامسونگ به عصر جدید هوش مصنوعی قدم بگذارید

شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز از Galaxy S24 Ultra، Galaxy S24+ و Galaxy S24 رونمایی کرد که با تجهیز به هوش مصنوعی گلکسی یا Galaxy AI تجربه موبایلی جدیدی را ارائه می‌دهند.

گوشی‌های جدید سری Galaxy S پیشگام ورود به عصر جدیدی هستند که در آن روش و میزان توانمندسازی کاربران گوشی‌های موبایل برای همیشه تغییر می‌کند.

هوش مصنوعی تقریبا هر تجربه‌ای را در سری Galaxy S24 تقویت می‌کند، از برداشتن موانع ارتباطی مثل ترجمه تماس‌ها و پیام هوشمند گرفته تا آزادی عمل گسترده‌ای که برای خلاقیت کاربران با موتور هوش مصنوعی Galaxy ProVisual ایجاد کرده است. این فناوری همچنین نحوه جست‌وجو و کشف دنیای پیرامون کاربران را هم تغییر می‌دهد.

تی‌ام رو، مدیر بخش تجربه موبایل سامسونگ گفت : «سری Galaxy S24 ارتباط ما با جهان را متحول می‌کند و آغاز‌کننده و الهام‌بخش نوآوری‌های موبایل طی دهه آینده خواهد بود. هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) با تکیه بر تاریخ طولانی نوآوری در سامسونگ و درک عمیقی که ما از نحوه تعامل مردم با گوشی‌هایشان بدست آورده‌ایم، ساخته شده‌ است. برای همین هیجان زیادی داریم تا چگونگی تاثیرات Galaxy AI را بر زندگی روزمره کاربران خود در سراسر جهان مشاهده کنیم».

تجربیات روزمره فوق‌العاده

Galaxy AI برای بهبود هر بخش از زندگی روزمره کاربران، هوش هدفمند و معناداری را معرفی می‌کند، به خصوص برای یکی از کاربردهای پایه‌ای و اساسی گوشی‌ها یعنی، برقراری ارتباط.

Galaxy S24 موانع برقراری ارتباط مثل محدودیت‌های زبانی و غیره را از سر راه کاربران خود بر می‌دارد تا این کار راحت‌تر از همیشه انجام شود. با این گوشی‌های هوشمند جدید به راحتی می‌توانید با همکلاسی یا همکار خارجی زبان خود چت کنید و در حالی که در کشور دیگری هستید و هتل یا موارد مورد نظرتان را رزرو کنید. همه این‌ها به کمک قابلیت «ترجمه زنده» یا Live Translate امکان‌پذیر شده که در لحظه، کار ترجمه دو طرفه صوتی و متنی را در داخل گوشی انجام می‌دهد. برای این کار به هیچ اپلیکیشن و برنامه‌ خارج از گوشی یا شخص ثالثی نیاز نیست و با هوش مصنوعی روی گوشی (on-device) تمامی مکالمات کاملا خصوصی و امن باقی می‌ماند.

در این قابلیت، مکالمات دو طرف به شکل فوری ترجمه شده و در صفحه نمایش تقسیم شده (split-screen) گوشی به نمایش در می‌آید، با خواندن متن ترجمه شده، افراد متوجه صحبت‌های یکدیگر می‌شوند. این قابلیت حتی بدون اتصال به شبکه Wi-Fi یا دیتای موبایل هم کار می‌کند.

برای پیامک‌ها و پیغام‌هایی که در سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان ارسال می‌کنید، قابلیت «دستیار چت» یا Chat Assist ارائه شده است. در این فناوری لحن پیام‌های ارسالی به شکلی که مدنظر کاربر است، در می‌آید. مثلا زمانی که کاربر قصد دارد پیغام مودبانه‌ای را برای همکار خود ارسال کند یا به دنبال یک عبارت کوتاه و جذاب برای حساب شبکه اجتماعی خود است، می‌تواند از دستیار چت برای تعیین لحن مناسب پیام کمک بخواهد.

هوش مصنوعی تعبیه‌شده در کیبورد سامسونگ قادر است در لحظه و بدون درنگ، پیام‌هارا به ۱۳ زبان ترجمه کند.

هنگامی که در خودروی خود قرار دارید، Android Auto می‌تواند به طور خودکار پیام‌های دریافتی شما را خلاصه کند و اقدامات مناسب را پیشنهاد دهد. می‌توانید از برنامه بخواهید زمان تخمینی رسیدن شما را به شخص مقابل ارسال کند تا در عین حفظ تمرکز و حواس خود به رانندگی، در ارتباط بمانید.

قابلیت «دستیار یادداشت» یا Note Assist در برنامه Samsung Notes نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید متن‌هایی که توسط هوش مصنوعی رونویسی و خلاصه شده را به خوبی سازماندهی کنید. این فناوری یادداشت‌های نمونه‌ای را براساس قالب‌های از پیش تعیین‌شده، ایجاد می‌کند و با ساخت یک کاور برای هر نوشته و پیش نمایش آن، کار یافتن و جست‌وجو میان متن‌ها را برای کابر ساده می‌کند.  

برای زمان‌هایی که قصد ضبط صدا دارید، فناوری «دستیار رونوشت» یا Transcript Assist طراحی شده است. این قابلیت که به هوش مصنوعی و فناوری تبدیل گفتار به متن مجهز است، حتی با وجود چند گوینده یا سخنران هم می‌تواند صداهای ضبط شده را به متن‌های خلاصه‌شده یا متون ترجمه شده تبدیل کند.

اما برقراری ارتباط تنها بخشی نیست که با سری Galaxy S24 و مزیت‌های آن متحول می‌شود. در عصر فعلی، جست‌وجوی آنلاین تقریبا تمامی جنبه‌های زندگی را تغییر داده است. Galaxy S24 در این بخش هم با تبدیل شدن به نخستین تلفنی که از قابلیت ژست‌محور Circle to Search برای سرچ گوگل بهره می‌برد، نقطه عطف بزرگی را خلق کرده است.

سامسونگ برای اینکه بتواند ابزاری جدید و شگفت‌انگیز به کاربران گلکسی ارائه دهد، با پیشگام حوزه جست‌وجو در جهان یعنی گوگل همکاری کرد تا با خلق یک ژست حرکتی ساده، شکل جدیدی از کشف دنیاهای نوین به روی افراد باز شود.

کاربران Galaxy S24 برای بهره‌مندی از امکانات این قابلیت باید دکمه صفحه خانگی گوشی را کمی طولانی‌تر از همیشه نگه دارند، پس از آن کافیست هر چیزی که مدنظرشان است را هایلات کنند یا حول آن خط یا دایره بکشند و حتی بر روی آن ضربه بزنند. با این کار نتایج جست‌وجوی مربوط به موضوع برای فرد به نمایش در می‌آید.

مثلا هنگامی که به پس‌زمینه عکس دوست خود در شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مند شدید یا هنگامی که متوجه یک نکته جالب در ویدئوهای یوتیوب می‌شوید، در سریع‌ترین زمان و بدون اینکه حتی نیازی به باز کردن اپلیکیشن دیگری باشد، می‌توانید به نتایجی دقیق از جست‌وجوی خود برسید.

براساس موقعیت مکانی‌تان و برای جست‌وجوهای خاص، می‌توانید نتایج مبتنی بر هوش مصنوعی مولد را که حاوی اطلاعات مفید گردآوری شده از سراسر وب است، مشاهده کنید و پرسش‌های پیچیده‌تر و جزئی‌تری را بپرسید. به همین راحتی تجربه شگفت‌انگیزی ایجاد می‌شود.

خلاقیت آزادانه برای کشف جهان به شیوه جدی

دوربین سری Galaxy S24 دارای موتور ProVisual است که مجموعه‌ کاملی از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را در جهت توانمندسازی ثبت تصاویر ارائه می‌دهد. به کمک این ابزار حرفه‌ای، خلاقیت شما در تمامی بخش‌ها از مراحل تنظیمات ثبت عکس تا اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی به حداکثر می‌رسد.

دیگر دوران مشاهده عکس‌های تار و غیر واضحی که هنگام زوم کیفیت خود را از دست می‌دهند، به سر آمده. سیستم تله چهارگانه (Quad Tele) در دوربین Galaxy S24 Ultra با لنز زوم اپتیکال ۵ برابری خود این چالش را برای همیشه رفع می‌کند. این سیستم که از یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور مجهز به فناوری پیکسل تطبیقی بهره می‌برد، عملکرد فوق‌العاده‌ زوم اپتیکال را در زوم دو، سه، پنج و ۱۰ برابری ارائه می‌دهد. زوم دیجیتال ارتقا یافته این دوربین هنگام زوم ۱۰۰ برابری، تصاویر شفاف و واضحی را به شما نشان می‌دهد.   

به کمک ارتقای قابلیتNightography  نیز شما می‌توانید در هر شرایطی، عکس‌ها و ویدئوهایی درخشان و واضح با زوم فضایی (Space Zoom) دوربینGalaxy S24  ثبت کنید. این تصاویر حتی در هنگام زوم هم باکیفیت خواهند بود.

ابعاد پیکسل‌های دوربین Galaxy S24 Ultra نسبت به نسل قبلی تا ۶۰ درصد بزرگ‌تر شده و به ۱٫۴ میکرومتر رسیده است تا در موقعیت‌های تاریک، نور بیشتری جذب شود. با عریض‌تر شدن زوایای لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) در دوربین Galaxy S24 Ultra و کاهش تاثیرات لرزش دست نیز امکان تار شدن تصاویر کاهش یافته است.

به منظور کاهش نویز و تار شدن ویدئوهایی که می‌گیرید، هر دو دوربین اصلی و سلفی به فناوریDedicated ISP Block  مجهز شده‌اند. برای این کار Galaxy S24  از اطلاعات سنسور ژیروسکوپ خود استفاده می‌کند تا بین حرکات فیلمبردار و سوژه تصویر تمایز قائل شود. با وجود این فناوری، ویدئوهایی که در شرایط تاریک و کم‌نور حتی از راه دور می‌گیرید، با نویز کمتر و شفافیت بیشتری ثبت می‌شود.

پس از اینکه عکس‌های عالی و باکیفیتی را ثبت کردید، به کمک ابزارهای ویرایش Galaxy AI مانند پاک کردن (erase)، بازسازی و تلفیق (re-compose) و ریمستر (remaster)، می‌توانید تصاویر گرفته شده را به شکل مد نظر خود در بیاورید.

برای بهینه‌‌تر شدن این روند، قابلیت Edit Suggestion به کمک هوش مصنوعی گلکسی، مناسب‌ترین ویرایش را برای هر عکس پیشنهاد می‌دهد. قابلیت Generative Edit این امکان را به کاربران می‌دهد تا بخشی از پس‌زمینه عکس‌ها را با تصاویر هوش مصنوعی مولد جایگزین کنند و از خلاقیت و نوآوری خود بهره ببرند.

وقتی عکس کج و ناصافی را می‌گیرید، این هوش مصنوعی است که بخش‌های لازم را برای صاف شدن عکس پر می‌کند. زمانی که نیاز دارید تا سوژه داخل تصویر را کمی جابجا کنید، به کمک هوش مصنوعی می‌توانید این کار را با ایجاد پس‌زمینه کاملا ترکیبی انجام دهید تا سوژه‌ها در بهترین موقعیت تصویر قرار بگیرند.

هر بار که در Galaxy S24 از هوش مصنوعی مولد برای ارتقای تصاویر استفاده می‌شود، یک برچسب یا واترمارک بر روی تصویر و همینطور متادیتای آن قرار می‌گیرد.

چنانچه در حین دیدن ویدئوهای سریع و اکشن بخواهید جزئیات این تصاویر را مشاهده کنید، می‌توانید از قابلیت Instant Slow-mo کمک بگیرید. در این فناوری، براساس حرکات انجام شده فریم‌هایی به ویدئو اضافه می‌شود تا حرکات آهسته تصاویر به خوبی دیده شود.

برای اینکه از کیفیت بالا و خیر‌ه‌کنندگی عکس‌ها مطمئن باشید، می‌توانید پیش‌نمایش‌های Super HDR تصاویر را قبل از فشردن دکمه شاتر دوربین مشاهده کنید.

به همان میزانی که ثبت تصاویر و خاطرات زندگی به یک قابلیت اساسی تلفن‌ها تبدیل شدند، اشتراک‌گذاری این تصاویر هم ضرورت پیدا کرده. در گوشی‌های سری جدید S24، اپلیکیشن‌ شبکه‌های اجتماعی شخص ثالث، می‌توانند بیشترین بهره را از سیستم دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی گلکسی‌ها ببرند. قابلیت پیشرفته دوربین این سری، حالا دیگر با برنامه‌هایی مانند اینستاگرام ادغام شده تا از طریق محتواهای HDR سطح تصاویری که به اشتراک می‌گذارید هم ارتقا پیدا کند.

هنگامی که در گالری گوشی یا در فید و ریلز اینستاگرام به دیدن و جست‌وجوی تصاویر مشغول می‌شوید، این تصاویر در حالت ارتقا یافته با فناوری Super HDR برای شما به نمایش در می‌آید تا براساس حالت واقعی‌تری از روشنایی، رنگ و کنتراست، تصویر دلخواه خود را پیدا کنید.

عملکردی برتر و خلق تجربه‌ای هوشمندتر از همیشه

همانطور که هوش مصنوعی به بخش برجسته‌تری در زندگی روزمره تبدیل می‌شود، قدرت و عملکرد دستگاه‌ها نیز باید برای برآورده ساختن خواسته‌ها، از توانایی بالایی برخوردار باشد. این خواسته‌ها شامل بازی‌ کردن تا ضبط و ویرایش ویدئوهای سنگین می‌شود. اکنون به‌راحتی می‌توانید هنگام کارهای مختلف مانند برنامه‌ریزی برای سفر، بین پنج اپلیکیشن جابه‌جا شوید. هر وظیفه‌ای که باشد، Galaxy S24 به لطف بهبود در تراشه، نمایشگر و موارد دیگر، تجربه‌ای باورنکردنی ارائه می‌دهد. Galaxy S24 Ultra به پردازنده موبایل Snapdragon 8 Gen 3  اختصاصی گلکسی مجهز شده است. این تراشه که به‌طور ویژه برای کاربران گلکسی بهینه شده، بهبود قابل توجهی در زمینه NPU برای پردازش فوق‌العاده و کارآمد هوش‌مصنوعی ارائه می‌دهد. همچنین در هر سه نسخه Galaxy S24، نرخ تازه‌سازی تطبیقی ۱ تا ۱۲۰ هرتز نقش موثری در کارکرد و بهبود عملکرد کلی ایفا می‌کند.

عملکرد گلکسی‌ها در بخش گیمینگ، به لطف پیشرفت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، قدرتمند‌تر شده است. Galaxy S24 Ultra از سیستم بهینه کنترل حرارت بهره می‌برد. اتاقک بخار خنک‌کننده در این سری،  ۱٫۹ برابر نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر شده و قادر به بهبود دمای سطح دستگاه و همچنین افزایش حداکثری عملکرد پایدار گوشی است. همچنین فناوری ردیابی پرتو (Ray tracing)، با ارتقای بازتاب نور و سایه‌های تصاویر، گرافیک بازی‌ها را به شکل واقعی‌تری به نمایش می‌گذارد. به لطف همکاری سامسونگ با شرکای پیشرو صنعت گیمینگ جهان، کاربران Galaxy S24 می‌توانند از بازی‌های موبایل بهینه‌شده و محبوب دنیا‌، بیشترین لذت را ببرند.

افزون بر این‌ها، سری Galaxy S24 با تجهیز به روشن‌ترین صفحه نمایشی که سری گلکسی تاکنون داشته، تصاویری زنده و چشم‌نوازی را به نمایش می‌گذارد. صفحه نمایش سری Galaxy S24 با حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت و به کمک فناوری Vision Booster عملکرد بصری بهتری را در فضای باز به کار ارائه می‌دهد.

بر روی صفحه نمایش Galaxy S24 Ultra نیز محافظ Corning® Gorilla® Armor قرار گرفته که اکنون از نظر بصری ارتقا یافته و دوام و مقاومت بالایی را از خود در برابر آسیب‌های ناشی از برخوردها و خراش‌های روزمره نشان می‌دهد. همچنین میزان بازتاب نور را تا ۷۵ درصد در طیف وسیعی از شرایط نوری کاهش می‌دهد تا کاربران تجربه بصری راحت و بدون دردسری داشته باشند.

پیشرفت‌های طراحی که لبه‌ها و حاشیه‌های دستگاه را کاهش داده و ترکیب آن با نمایشگرهای بزرگ ۶٫۷ اینچی  Galaxy S24+ و ۶٫۲ اینچی Galaxy S24 باعث شده تا تمرکز کاربران در هنگام تماشای هر محتوایی افزایش یابد و غرق تصاویر جذاب صفحه نمایش شوند. Galaxy S24 Ultra نیز دارای صفحه‌نمایشی ۶٫۸ اینچی و مسطح‌تر است که نه تنها برای مشاهده، بلکه برای ارتقای بهره‌وری نیز بهینه شده است. به علاوه، Galaxy S24+ نیز اکنون از وضوح تصویر QHD+ موجود در Galaxy S24 Ultra پشتیبانی می‌کند.

ارتقای امنیت و حریم خصوصی برای افزایش امکان انتخاب و اعتماد کاربر

Galaxy S24 با Samsung Knox به عنوان یک پلتفرم امنیتی چند لایه با سطح دفاعی بالا محافظت می‌شود. این پلتفرم امنیتی با رمزگذاری سرتاسری (end-to-end) سخت‌افزار، در لحظه تهدیدها را تشخیص می‌دهد و با همکاری سایر بخش‌ها از اطلاعات حیاتی محافظت می‌کند.

تعهد همیشگی سامسونگ در ارائه حق انتخاب و کنترل دستگاه به کاربران خود در عصر هوش مصنوعی همچنان ادامه دارد. کاربران Galaxy S24 از طریق تنظیمات Advanced Intelligence کنترل کاملی بر میزان پردازش داده‌های‌ خود توسط هوش‌مصنوعی دارند. کاربران می‌توانند از طریق این بخش پردازش آنلاین داده‌ها را توسط قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی غیرفعال کنند و یا میزان فعالیت این قابلیت‌ها را کنترل نمایند.

چشم‌انداز Knox Matrix سامسونگ که آینده‌ای امن، متصل و بدون رمز را دنبال می‌کند با قابلیت passkeys ارتقا یافته است. این قابلیت از طریق اعتبارنامه‌های دیجیتال (digital credentials)، ضمن اینکه امکان دسترسی راحت و ایمن به وب‌سایت‌ها و برنامه‌های ثبت‌شده را برای کاربران فراهم می‌کند، سطح حفاظت را در برابر حملات فیشینگ افزایش می‌دهد.   

قابلیت حفاظت از داده‌های پیشرفته (Enhanced Data Protection) گوشی نیز در هنگام تهیه بک‌آپ، همگام‌سازی یا ریکاوری و بازیابی اطلاعات از Samsung Cloud یک رمزگذاری سرتاسری (end-to-end) ارائه می‌دهد تا کاربران Galaxy S24 با امنیت بالایی به دستگاه‌های دیگر متصل شوند. این بخش تضمین می‌کند که داده‌ها فقط در دستگاه‌های کاربر رمزگذاری یا رمزگشایی می‌شوند، به این معنی که هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را به جز کاربر ببیند، حتی اگر سرور به خطر بیفتد یا جزئیات حساب به سرقت رفته باشد. همچنین اگر دسترسی به یک دستگاه قابل اعتماد و تاییدشده از بین رفت، کد بازیابی می‌تواند دسترسی به داده‌ها را امکان‌پذیر کند. Galaxy S24 همچنین با لیست نوآورانه و گسترده‌ای از ویژگی‌های امنیتی و حریم خصوصی سامسونگ از جمله Knox Vault، Security & Privacy Dashboard، Auto Blocker، Secure Wi-Fi، Private Share، Maintenance Mode و موارد دیگر محافظت می‌شود.

مرحله بعدی طرح‌های زیست‌محیطی سامسونگ

گشودن دریچه‌های جدیدی از تجربه‌های تلفن‌همراه شامل بازنگری در نحوه طراحی و بسته‌بندی گلکسی هم می‌شود تا کارهای بیشتری برای مصرف کمتر مردم و کره زمین انجام پذیرد. Galaxy S24 به افزایش تنوع مواد بازیافتی دستگاه‌های گلکسی شامل پلاستیک‌های بازیافتی، شیشه و آلومینیوم در قطعات داخلی و خارجی، ادامه می‌دهد. این تلاش‌ها حالا یک گام رو به جلوی دیگر برداشته است. Galaxy S24 برای اولین بار دارای اجزایی است که با کبالت (cobalt) بازیافتی و عناصر خاکی کمیاب ساخته شده‌اند. در Galaxy S24 Ultra، حداقل ۵۰ درصد باتری با کبالت بازیافتی و اسپیکرهای گوشی نیز به طور ۱۰۰ درصدی با عناصر خاکی کمیاب بازیافت‌شده، ساخته شده است.  

Galaxy S24 همچنین اولین گلکسی در سری S است که با فولاد بازیافتی و پلی‌اورتان ترموپلاستیک (TPU) طراحی شده است. Galaxy S24 Ultra دارای حداقل ۴۰ درصد فولاد بازیافتی در بلندگوها است و حداقل ۱۰ درصد عناصر سازنده کلیدهای جانبی و تنظیم صدای آن از پلی‌اورتان ترموپلاستیک بازیافتی پیش از مصرف ساخته شده. علاوه بر این، جعبه بسته‌بندی سری Galaxy S24 به طور ۱۰۰ درصدی با کاغذهای بازیافتی تهیه شده است.

جدیدترین پرچمدار سامسونگ به تعهد این شرکت برای افزایش چرخه عمر محصول ادامه می‌دهد و هفت نسل ارتقای سیستم عامل و هفت سال به‌روزرسانی امنیتی را ارائه می‌دهد تا به کاربران کمک کند عملکرد بهینه دستگاه‌های گلکسی خود را برای مدت طولانی‌تری تجربه کنند. در نهایت اینکه، Galaxy S24 دارای گواهینامه UL ECOLOGO® است و ردپای کربن آن توسط موسسه جهانی Carbon Trust اندازه‌گیری و تأیید شده است.

سری Galaxy S24 نمایانگر پیشرفت نقشه‌ راه زیست محیطی بخش تجربه موبایل سامسونگ است. سامسونگ برای رسیدن به اهداف تعیین شده خود تا پایان سال ۲۰۲۵ مصمم است. در پایان سال ۲۰۲۲ شرکت سامسونگ با گنجاندن مواد بازیافتی در تمامی محصولات موبایل؛ از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی تا لپ‌تاپ‌ها و پوشیدنی‌ها، به اولین هدف خود دست پیدا کرد. امروز نیز، این شرکت هدف جدیدی را برای خود تعیین می‌کند. سامسونگ تلاش می‌کند تا سال ۲۰۳۰ هر محصول تلفن همراه این شرکت، در هر ماژول خود حداقل یک ماده بازیافتی را داشته باشد.

دقت و ظرافت در جزئیات

Galaxy S24 Ultra اولین گوشی سری گلکسی سامسونگ با فریم تیتانیومی است که دوام و طول عمر دستگاه را افزایش می‌دهد. نازک‌تر شدن بدنه گلکسی S24 Ultra تجربه بهتری را در حین حرکت و زمانی که آن را بدست‌ گرفته‌اید، منتقل می‌کند. طراحی یکدست و منسجمGalaxy S24+  و Galaxy S24، با اتصال یکپارچه فریم‌های پشتی و کناری دستگاه، نظرات و سلیقه‌های زیبایی‌شناختی بیشتری را پوشش می‌دهد.

سری Galaxy S24 با رنگ‌های الهام‌گرفته از مواد معدنی زمین عرضه می‌شود. در گلکسی S24 Ultra، این رنگ‌ها شامل خاکستری تیتانیومی، مشکی تیتانیومی، بنفش تیتانیومی و زرد تیتانیومی است. همچنین رنگ‌های Galaxy S24+  و Galaxy S24  نیز شامل مشکی اونیکس (Onyx Black)، خاکستری، بنفش و زرد است. هر سه مدل با رنگ‌های اضافی که فقط به صورت آنلاین در دسترس هستند ارائه می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سری گلکسی S24، لطفاً به  وبسایت‌های Samsung Newsroom, Samsungmobilepress.com  یا Samsung.com مراجعه کنید:

جدول مشخصات :

Galaxy S24 Ultra 
    نمایشگر     ۶.۸ اینچ* QHD+ Dynamic AMOLED 2X Display  نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده روان ۱۲۰ هرتز (۱~۱۲۰Hz)     Vision booster
* اندازه صفحه نمایش Galaxy S24 Ultra با اندازه‌گیری مورب، ۶٫۸ اینچ در حالت مستطیل کامل و ۶٫۷ اینچ با احتساب گوشه‌های گرد است. سطح قابل مشاهده، به دلیل گوشه‌های گرد و حفره دوربین کمتر از این مقادیر است.
ابعاد و وزن ۷۹ X 162.3 X 8.6mm 233 گرم (mmWave) / 232 گرم (Sub6)
        دوربین دوربین اصلی :   ۱۲MP Ultra-Wide Camera        F2.2, FOV 120˚   ۲۰۰MP Wide Camera OIS F1.7, FOV 85˚     ۵۰MP Telephoto Camera  ۵x Optical Zoom, OIS F3.4, FOV 22˚        ۱۰MP Telephoto Camera 3x Optical Zoom, OIS F2.4, FOV 36˚      دوربین سلفی : ۱۲MP Front Camera F2.2, FOV 80˚ 
    حافظه ۱۲GB + 1TB 12 + 512GB 12 + 256GB
* گزینه‌های حافظه بسته به اپراتور مخابراتی، کشور یا منطقه بازار متفاوت است. حافظه واقعی قابل استفاده بسته به نرم‌افزار از پیش نصب‌شده متفاوت است.
  باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت
* مقدار معمولی تحت شرایط آزمایشگاهی شخص ثالث آزمایش شده است. مقدار متوسط تخمین زده شده با در نظر گرفتن انحراف در ظرفیت باتری در بین نمونه های باتری تست شده تحت استاندارد IEC 61960 است. ظرفیت اسمی (حداقل) ۴۸۵۵ میلی آمپر بر ساعت است. عمر واقعی باتری ممکن است بسته به محیط شبکه، الگوهای استفاده و سایر عوامل متفاوت باشد.
            شارژر شارژ سیمی* : تا ۶۵ درصد شارژ در ۳۰ دقیقه با آداپتور ۴۵ وات**و کابل ۵A USB-C  *** شارژ سریع بی‌سیم ۲٫۰ **** Wireless PowerShare *****
*شارژ سیمی سازگار با PD
** آداپتور ۴۵ وات به صورت جداگانه فروخته می‌شود. توصیه می‌شود از شارژرها و کابل های مورد تایید سامسونگ استفاده کنید.
***آزمایش‌های انجام شده آزمایشگاه‌های داخلی سامسونگ با آداپتور مسافرتی ۴۵ وات متصل به نسخه در حال توسعه Galaxy S24 Ultra صورت گرفته است. این آزمایش‌ها در حالی که شارژ دستگاه صفر درصد بوده و با صفحه نمایش خاموش انجام شده است. سرعت واقعی شارژ ممکن است با توجه به شرایط استفاده واقعی، نوع شارژ و سایر عوامل متفاوت باشد.  
****شارژ بی‌سیم سازگار با WPC
 *****محدود به گوشی‌های هوشمند سامسونگ یا برندهای دیگر با شارژ بی‌سیم Qi، مانند  Galaxy S24 Ultra, S24+, S24, S23 Ultra, S23+, S23, Z Fold 4, Z Flip4, S22 series, Z Fold3 5G, Z Flip3 5G, S21 FE 5G, S21 series, Z Fold2, Note20 series, S20 series, Z Flip, Note10, Note10+, S10e, S10, S10+, Fold, S9, S9+, S8, S8+, S8 Active, S7, S7 edge, S7 Active, S6, S6 edge, S6 Active, S6 edge+, Note9, Note8, Note FE و Note5. فقط با برخی پوشیدنی‌های Samsung Galaxy مانند  Galaxy Buds FE, Buds2 Pro, Buds2, Buds Pro, Buds2, Buds Pro, Buds Live, Watch5, Watch 5 Pro, Watch4, Watch4 Classic, Watch3, Watch Active2, Watch Active, Gear Sport, Gear S3, Galaxy Watch و گلکسی Buds در دسترس است. اگر توان باتری کمتر از ۳۰ درصد باشد، Wireless PowerShare ممکن است کار نکند. ممکن است با لوازم جانبی خاص، کاورها، دستگاه‌های برند دیگر یا برخی از پوشیدنی‌های سامسونگ کار نکند. بسته به اپراتور شبکه ممکن است بر دریافت تماس یا خدمات داده تأثیر بگذارد.         
سیستم عامل   اندروید ۱۴ رابط کاربری One UI 6.1
      شبکه و ارتباطات  ۵G*, LTE**, Wi-Fi 7***, Wi-Fi Direct Bluetooth® v 5.3  
*استفاده از شبکه ۵G به اتصال بهینه نیاز دارد که در بازارهای منتخب در دسترس است. برای اطلاع از دسترس بودن آن با اپراتور مخابراتی خود تماس بگیرید. سرعت دانلود و استریم بسته به شرکت ارائه دهنده محتوا، اتصال به سرور و سایر عوامل می‌تواند متفاوت باشد.      **در دسترس بودن مدل LTE بسته به کشور و شرکت مخابراتی متفاوت است. سرعت واقعی ممکن است بسته به بازار، شرکت مخابراتی و محیط کاربر متفاوت باشد.   *** در دسترس بودن شبکه  Wi-Fi 7ممکن است بسته به بازار، اپراتور شبکه و محیط کاربر متفاوت باشد. به اتصال بهینه و روتر Wi-Fi 7 نیاز دارد.   
ضد آب IP68 
*مطابق با استاندارد IP68، دستگاه در برابر نفوذ آب شیرین تا عمق ۱٫۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه مقاوم است. همچنین دستگاه‌ در برابر نفوذ گرد‌ و غبار، خاک و شن و ماسه مقاوم است. در صورت خیس شدن آن را خشک کنید. مقاومت S Pen در برابر آب و گرد و غبار دائمی نیست و ممکن است به مرور زمان بر اثر سایش و  پارگی‌های معمول کاهش یابد.
Galaxy S24 and Galaxy S24+  
  Galaxy S24 Galaxy S24+  
    نمایشگر   ۶.۲ اینچ* FHD+ ۶.۷ اینچ* QHD+
Dynamic AMOLED 2X Display نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده روان ۱۲۰ هرتز (۴۸~۱۲۰Hz)     Vision booster 
*اندازه صفحه نمایش Galaxy S24 با اندازه گیری مورب، ۶٫۲ اینچ در مستطیل کامل و ۶٫۰ اینچ با احتساب گوشه های گرد، اندازه صفحه نمایش  Galaxy S24+در مستطیل کامل۶٫۷ اینچ و با احتساب گوشه های گرد ۶٫۵ اینچ است. سطح قابل مشاهده واقعی به دلیل گوشه های گرد بدنه و حفره دوربین کمتر از این مقادیر است.     
ابعاد و وزن ۷۰٫۶ x 147 x 7.6mm 168 گرم (mmWave) / 167 گرم (Sub6) ۷۵.۹ x 158.5 x 7.7mm 197 گرم (mmWave) / 196 گرم (Sub6)
        دوربین دوربین اصلی : ۱۲MP Ultra-Wide Camera  F2.2, FOV 120˚   ۵۰MP Wide Camera      OIS F1.8, FOV 85˚   ۱۰MP Telephoto Camera  ۳x Optical Zoom, F2.4, FOV 36˚    دوربین سلفی : ۱۲MP Front Camera F2.2, FOV 80˚ 
  حافظه ۸ + ۵۱۲GB 8 + 256GB 8 + 128GB ۱۲ + ۵۱۲GB 12 + 256GB
* گزینه‌های حافظه بسته به اپراتور مخابراتی، کشور یا منطقه بازار متفاوت است. حافظه واقعی قابل استفاده بسته به نرم‌افزار از پیش نصب‌شده متفاوت است.  
  باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت ۴۹۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت
* مقدار معمولی تحت شرایط آزمایشگاهی شخص ثالث آزمایش شده است. مقدار متوسط تخمین زده شده با در نظر گرفتن انحراف در ظرفیت باتری در بین نمونه‌های باتری تست شده تحت استاندارد IEC 61960 است. ظرفیت اسمی (حداقل) برای Galaxy S24 به میزان ۳۸۸۰ میلی آمپر بر ساعت  و  Galaxy S24+ نیز ۴۷۵۵ میلی‌آمپر بر ساعت است. عمر واقعی باتری ممکن است بسته به محیط شبکه، الگوهای استفاده و سایر عوامل متفاوت باشد.  
            شارژر شارژ سیمی* : تا ۵۰ درصد شارژ در  حدود ۳۰ دقیقه با آداپتور ۲۵ وات**و کابل ۳A USB-C*** شارژ سریع بی‌سیم ۲٫۰ **** Wireless PowerShare ***** شارژ سیمی* : تا ۶۵ درصد شارژ در  حدود ۳۰ دقیقه با آداپتور ۴۵ وات**و کابل ۵A USB-C*** شارژ سریع بی‌سیم ۲٫۰ **** Wireless PowerShare *****
*شارژ سیمی سازگار با PD.
** آداپتور برق و کابل داده به صورت جداگانه فروخته می‌شود. توصیه می‌شود برایGalaxy S24+ از آداپتور ۴۵ واتی و برای Galaxy S24 از آداپتور ۲۵ واتی به همراه کابل داده اصلی سامسونگ استفاده شود.  
***آزمایش‌های انجام شده آزمایشگاه‌های داخلی سامسونگ با آداپتور مسافرتی ۲۵ واتی متصل به نسخه در حال توسعهGalaxy S24 و با آداپتور مسافرتی ۴۵ واتی متصل به نسخه در حال توسعهGalaxy S24+ صورت گرفته است. این آزمایش‌ها در حالی که شارژ دستگاه صفر درصد بوده و با صفحه نمایش خاموش انجام شده است. سرعت واقعی شارژ ممکن است با توجه به شرایط استفاده واقعی، نوع شارژ و سایر عوامل متفاوت باشد.          
****شارژ بی‌سیم سازگار با WPC
*****محدود به گوشی‌های هوشمند سامسونگ یا برندهای دیگر با شارژ بی‌سیم Qi، مانند  Galaxy S24 Ultra, S24+, S24, S23 Ultra, S23+, S23, Z Fold 4, Z Flip4, S22 series, Z Fold3 5G, Z Flip3 5G, S21 FE 5G, S21 series, Z Fold2, Note20 series, S20 series, Z Flip, Note10, Note10+, S10e, S10, S10+, Fold, S9, S9+, S8, S8+, S8 Active, S7, S7 edge, S7 Active, S6, S6 edge, S6 Active, S6 edge+, Note9, Note8, Note FE و Note5. فقط با برخی پوشیدنی‌های Samsung Galaxy مانند  Galaxy Buds FE, Buds2 Pro, Buds2, Buds Pro, Buds2, Buds Pro, Buds Live, Watch5, Watch 5 Pro, Watch4, Watch4 Classic, Watch3, Watch Active2, Watch Active, Gear Sport, Gear S3, Galaxy Watch و گلکسی Buds در دسترس است. اگر توان باتری کمتر از ۳۰ درصد باشد، Wireless PowerShare ممکن است کار نکند. ممکن است با لوازم جانبی خاص، کاورها، دستگاه‌های برند دیگر یا برخی از پوشیدنی‌های سامسونگ کار نکند. بسته به اپراتور شبکه ممکن است بر دریافت تماس یا خدمات داده تأثیر بگذارد.         
سیستم عامل   اندروید ۱۴ رابط کاربری One UI 6.1
      شبکه و ارتباطات ۵G*, LTE**, Wi-Fi 6E***, Wi-Fi Direct Bluetooth® v 5.3  
*استفاده از شبکه ۵G به اتصال بهینه نیاز دارد که در بازارهای منتخب در دسترس است. برای اطلاع از دسترس بودن آن با اپراتور مخابراتی خود تماس بگیرید. سرعت دانلود و استریم بسته به شرکت ارائه دهنده محتوا، اتصال به سرور و سایر عوامل می‌تواند متفاوت باشد.      **در دسترس بودن مدل LTE بسته به کشور و شرکت مخابراتی متفاوت است. سرعت واقعی ممکن است بسته به بازار، شرکت مخابراتی و محیط کاربر متفاوت باشد. *** در دسترس بودن شبکه Wi-Fi 6E ممکن است بسته به بازار، اپراتور شبکه و محیط کاربر متفاوت باشد. به اتصال بهینه و روتر Wi-Fi 6E نیاز دارد.  
ضد آب     IP68 
*مطابق با استاندارد IP68، دستگاه در برابر نفوذ آب شیرین تا عمق ۱٫۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه مقاوم است. همچنین دستگاه‌ در برابر نفوذ گرد‌ و غبار، خاک و شن و ماسه مقاوم است. در صورت خیس شدن آن را خشک کنید.  مقاومت S Pen در برابر آب و گرد و غبار دائمی نیست و ممکن است به مرور زمان بر اثر سایش و  پارگی‌های معمول کاهش یابد.
لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=83855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.