• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

بانک پارسیان۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌کند

  • کد خبر : 74122
  • 02 مرداد 1402 - 17:00
بانک پارسیان۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌کند

بانک پارسیان در راستای اجرای برنامه رشد تولید شرکت‌های دانش‌بنیان باهدف تحقق شعار «مهارم تورم، رشد تولید» ، تفاهم‌نامه مشترکی را با صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد کرد که بر اساس آن، ۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص داده می‌شود.

مراسم امضای این تفاهم‌نامه صبح روز دوشنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۲ با حضور کورش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان و محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در محل ساختمان مرکزی بانک پارسیان برگزار شد.
بر اساس این تفاهم‌نامه، صندوق نوآوری و شکوفایی نسبت به شناسایی و ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کرده و آن‌ها را برای دریافت تسهیلات به بانک پارسیان معرفی ‌می‌کند.
این بسته در نظر دارد تا باهدف افزایش ۱۰۰ همتی فروش محصولات دانش‌بنیان از شرکت‌هایی که طی امسال ظرفیت رشد تولید دارند، حمایت‌های ویژه به عمل آورد.
کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به نقش این بانک در تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت : بانک پارسیان به‌عنوان یکی از بازیگران مهم زیست‌بوم تأمین مالی فناوری شبکه بانکی کشور، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور را در صدر اولویت‌های خود قرارداد و با هدایت منابع به سمت این شرکت‌ها توانست نقش‌ مؤثری در رشد و توسعه دانش و ایده‌های نوآورانه داشته باشد. همچنین این بانک با داشتن زنجیره کامل ارزش خود، محصولات و خدمات ویژه‌ای را طی سال‌های گذشته در حوزه دانش‌بنیان طراحی نموده که به جرات می‌توان گفت از جامع‌ترین محصولات و خدمات نظام پولی و بانکی کشور در حوزه دانش‌بنیان به شمار می‌رود.
بانک پارسیان اولین بانکی است که در راستای حمایت از رشد تولید شرکت‌های دانش‌بنیان، وعده‌های خود را عملیاتی کرد
محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در این مراسم، ضمن تقدیر از حمایت بانک پارسیان از اجرای برنامه رشد تولید دانش‌بنیان که در صندوق نوآوری طراحی‌شده است، گفت: بانک پارسیان بیشترین سرعت در حمایت از رشد تولید شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد . این کار اقدام بسیار مبارکی است و قطعاً ثمرات بسیاری برای شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.
وی افزود: بانک پارسیان اولین بانکی است که در راستای حمایت از رشد تولید شرکت‌های دانش‌بنیان، وعده‌های خود را عملیاتی کرد. این بانک با وقت‌شناسی، اهمیت این موضوع را درک کرده و در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، وارد فصل جدیدی از همکاری با صندوق نوآوری شده است. جا دارد به نیابت از همه فعالان زیست‌بوم نوآوری کشور، از این بانک تشکر به عمل‌آورم.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اظهار امیدواری نسبت به اینکه تفاهم‌نامه میان این صندوق و بانک پارسیان، منشأ خیروبرکت برای کشور و اقتصاد دانش‌بنیان شود، تأکید کرد: آینده کشور در رشد اقتصاد دانش‌بنیان است. اهدافی چون نگهداشت نخبگان و صادرات با ارزش‌افزوده بالا و توسعه تکنولوژی همه در اقتصاد دانش‌بنیان جمع می‌شود و طبیعی است که در همه دنیا نیز سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای بر اقتصاد مبتنی بر فناوری می‌شود.
خیاطیان تصریح کرد: ما نیز اگر اهتمام بر توسعه تأمین مالی فناوری نداشته باشیم، کشور دستخوش خطرات بسیاری می‌شود. بر این مبنا وقت‌شناسی و شناسایی ضرورت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان یک دغدغه ملی است.
وی تأکید کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه، دولت پیشنهاد داده است که سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی کشور (GDP) تا پایان این برنامه، به هفت درصد برسد. نیل به این هدف کاری آسان نیست و زیرساخت‌ها و ابزارهای متفاوتی را می‌طلبد که مهم‌ترین آن‌ها تأمین مالی است.
گفتنی است؛ راه‌اندازی دفتر تخصصی دانش‌بنیان در محل صندوق نوآوری و شکوفایی به‌عنوان بانک حامی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور، تأسیس صندوق پژوهش و فناوری کارآفرینی ستارگان و برگزاری نمایشگاه تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۱، ایجاد لاین ویژه شرکت‌های فناورعلاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان ، طراحی بسته‌های ویژه برای شرکت‌های دانش‌بنیان، صندوق‌های پژوهش و فناوری، پارک‌های علم و فناوری، کارخانه‌های نوآور، ایجاد سامانه اکوسیستم نوآوری و اعطای اعتبار به شرکت‌های غیر دانش‌بنیان برای خرید محصولات دانش‌بنیان را می‌توان ازجمله اقدامات بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=74122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.