• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

دیدار هیئت‌رئیسۀ کانون بازنشستگان بانک صادرات ایران با مدیرعامل بیمه سرمد تقدیر بنیاد قلب پارس از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۶هزار نفر با وام ازدواج بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به خانه بخت رفتند انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) تحقق ۹۸درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس ایجاد زیرساخت لازم برای اطلاع رسانی و شفافیت در عملکرد شرکت افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد عملیات اجرایی بخش صنعتی وخط تولید پروژه  فروآلیاژ شیروان کلید خورد / گامی در جهت توسعه اقتصادی و صنعتی خراسان شمالی برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳ سید احمدرضا صدر سرپرست روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شد

0

بانک ملت، همه استانداردهای یک بانک خوب منطقه ای و جهانی را دارد

  • کد خبر : 79695
  • 12 آبان 1402 - 9:35
بانک ملت، همه استانداردهای یک بانک خوب منطقه ای و جهانی را دارد

نسخه جدید و تکامل یافته سامانه غیر حضوری فرابانک ملت، برای اعطای تمامی تسهیلات خرد توسط رئیس کل بانک مرکزی رونمایی شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملت، دکتر فرزین در مراسم رونمایی از سامانه فرابانک، که امکان دریافت تمامی تسهیلات خرد را به صورت غیر حضوری فراهم می کند، با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات خرد و قرض الحسنه در میزان رضایت مردم از شبکه بانکی گفت: برنامه بانک مرکزی و شبکه بانکی توسعه تسهیلات خرد و قرض الحسنه با به کارگیری ابزارهای نوین و غیرحضوری است که در رضایت مردم نقش زیادی دارد.

وی افزود: نظام بانکی به دلیل اینکه بار اصلی تامین مالی کشور را بر عهده دارد تحت فشار است. همچنین موضوع تامین مالی خرد و قرض‌الحسنه هم به صورت تکلیفی و هم غیر تکلیفی مسئولیت شبکه بانکی را در حوزه اقتصاد سنگین تر می‌کند اما تاکید ما بر پرداخت این تسهیلات به مردم در کمترین زمان و با بیشترین رضایت است.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: به کارگیری ابزار های نوین فناورانه مانند خدمت جدید بانک ملت که تمام مراحل دریافت خدمت را به صورت غیرحضوری ارائه می دهد، می تواند گامی مهم در ارائه خدمات سریع و آسان به جامعه باشد و این خدمت باید در تمامی شبکه بانکی فراگیر شود.

دکتر فرزین با اشاره به بحث اعتبارسنجی در دریافت تسهیلات اظهار داشت: با توجه به اینکه کمترین نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) مربوط به تسهیلات خرد است بانک ها می توانند تا حد امکان در دریافت تضامین و اعتبار سنجی با مشتریان همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ابزارهای الکترونیک مانند سفته الکترونیک نیز می تواند در این زمینه برای بانک ها و مشتریان راهگشا باشد و امیدواریم استفاده از این ابزارها به همه بانک ها و مشتریان تسری پیدا کند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: کار بانک ملت، کار بسیار بزرگی است، که دریافت درخواست تسهیلات و اعتبارسنجی و رتبه بندی در آن به صورت غیرحضوری انجام می شود و سامانه فرابانک در افزایش رضایت مردم تاثیر خوبی خواهد داشت و امیدواریم تا چنین سامانه ای را برای سایر بانکها نیز داشته باشیم.

وی با تقدیر از مدیران و کارکنان بانک ملت اظهار داشت: بانک ملت هم به عنوان یک بانک و هم به عنوان یک بنگاه اقتصادی بسیار خوب عمل کرده است. NPL پایین(نسبت مطالبات به تسهیلات)، کفایت سرمایه بالا، سودآوری و رشد خوب و شاخص های عملکردی مالی بانک ملت، نشان می دهد که این بانک همه استانداردهای یک بانک خوب منطقه ای و جهانی را دارد.

دکتر فرزین در پایان خاطر نشان کرد: امروزه هجمه ها و تخریب ها به شبکه بانکی بسیار زیاد است و با توجه به مسئولیت سنگین شبکه بانکی این فضا ناعادلانه است و باید خدمات ارزنده شبکه بانکی به اقتصاد کشور و آحاد جامعه نیز بازگو شود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=79695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.