• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

2

بانک مسکن در حوزه تامین مالی بخش مسکن به عنوان تنظیم کننده نظام بانکی کشور عمل کند/ بانک مسکن در مسیر بخش واقعی اقتصاد حرکت می‌کند

  • کد خبر : 74480
  • 10 مرداد 1402 - 13:01
بانک مسکن در حوزه تامین مالی بخش مسکن به عنوان تنظیم کننده نظام بانکی کشور عمل کند/ بانک مسکن در مسیر بخش واقعی اقتصاد حرکت می‌کند

دکتر خاندوزی در نشست مجمع عادی سالانه بانک مسکن، نقش این بانک را در حوزه تامین مالی ساخت و‌ساز مسکن ویژه و خاص توصیف کرد که می‌تواند در این راستا به عنوان تنظیم کننده نظام بانکی کشور عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن_ هیبنا، دکتر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست مجمع عمومی عادی سالانه بانک مسکن با اشاره به نقش این بانک در شبکه بانکی کشور گفت: بانک مسکن، بانکی فراتر از یک بانک توسعه‌ای و تخصصی در کنار سایر بانک‌هاست و امیدواریم به عنوان یک بانک کارآمد در پیشبرد بخش واقعی اقتصاد، ایجاد رضایتمندی و عدالت اجتماعی به طور موثر عمل کند.

وی با اشاره به اهداف دولت سیزدهم در بخش مسکن افزود: با توجه به اهداف و برنامه‌هایی که رییس جمهوری محترم در بخش ساخت و ساز مسکن دارند، می‌طلبد که ضریب کارآمدی بانک مسکن ارتقا یابد و شاهد پیشرفت بانک مسکن در سال مالی پیش رو و سا‌ل‌های آینده باشیم.

دکتر خاندوزی با اشاره به تغییر و تحول در حوزه مدیریتی بانک مسکن پس از وقفه چند ماهه گفت: در بانک مسکن نیازمند یک برنامه عملیاتی دقیق و توام با وجوه تحولی هستیم. بانک مسکن حائز یک ذخیره و انباشت تجربه، مدیریتی و کارشناسی است و به طور بالقوه انتظار ما از چنین سرمایه خوبی این است که با مدیریت آقای دکتر حسینی عملیات تحول گرانه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد که شاخصه‌های بانک مسکن را بیشتر ارتقا دهد.

دکتر خاندوزی با تاکید بر لزوم حرکت برنامه محور بانک مسکن در افق اقتصادی کشور اظهار کرد: در برنامه‌ای که مدیران عالی بانک مسکن برای این بانک تدوین می‌کنند باید بخشی با موضوع چگونگی کمک و همیاری حاکمیت با این بانک برای ایفای هر چه صحیح‌تر و کارآمدتر نقش آن بویژه در حوزه ساخت و ساز مسکن، اختصاص یابد.

وی افزود: با توجه به نقش ویژه‌ای که بانک مسکن در تامین مالی این بخش دارد، در این راستا باید تنظیم‌گر نظام بانکی در کشور باشد و بانک‌ها و سازمان‌های مربوطه به طور ویژه‌ای و با مختصات خاصی با این بانک تعامل کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بانک مسکن عملکرد خوبی در گذشته از خود به جا گذاشته است، بیان کرد: بانک مسکن در مسیر بخش واقعی اقتصاد یعنی حوزه تولید و مسکن حرکت می‌کند و این بانک کمترین انحراف را در سیستم بانکی کشور داشته و در شاخصه‌ها نیز عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته است و از جهات مختلف باید تدابیر ویژه‌ای برای این بانک اندیشیده شود که به خوبی به وظایف خود عمل کند.

دکتر خاندوزی با اشاره به مساله نقش آفرینی بانک مسکن در حوزه تخصصی خود و تعاملی که این بانک می تواند ایجاد کند، تصریح کرد: سئوال اصلی بخشی از جامعه این است که در کجا منابع مالی خرد خود را سرمایه گذاری کنند که پاسخ در حوزه تخصصی بانک مسکن است؛ به شرطی که این بانک تعامل خوبی را با بازار سرمایه ایجاد کند‌.

وی افزود: بانک مسکن با ابتکار عمل در حوزه‌های مختلف تسهیلاتی، ساخت و ساز در شهرهای جدید و … می‌تواند به عنوان یک بانک فعال عمل کند و در سیاستگذاری تامین مالی بخش مسکن صاحب ایده و ابتکار عمل باشد و پیشنهادات خود را به سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌های بالادستی ارایه کند.

دکتر خاندوزی در پایان ضمن قدردانی از عملکرد مدیران و کارکنان بانک مسکن گفت: توصیه من این است که با انگیزه بالا و ترسیم درست چشم انداز، بانک مسکن راه خود را در زمینه تخصصی خود گسترش دهد و امیدوارم در آینده شاهد پوست‌اندازی و حرکت‌های خلاقانه و جدید در بانک مسکن باشیم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=74480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.