• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دومین بانک برتر در زمینه پرداخت وام بدون ضامن

  • کد خبر : 73819
  • 28 تیر 1402 - 15:13
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دومین بانک برتر در زمینه پرداخت وام بدون ضامن

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از منظر تعداد و مبلغ وام پرداخت شده بدون ضامن، دومین عملکرد برتر را در سطح شبکه بانکی به ثبت رسانده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک با پرداخت ۱۲هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان به ۴۳۰هزار و ۴۱ نفر یکی از بهترین عملکردها را در حوزه پرداخت وام بدون ضامن داشته است.
بر اساس آمار اعلامی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، دومین بانک برتر از نظر تعداد و حجم تسهیلات اعطایی بدون ضامن بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بوده که ۱۲هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان به ۴۳۰هزار و ۴۱ نفر پرداخت کرده است.
بانک‌های دولتی و بانک‌هایی که دولت سهام مالکیتی آنها را در اختیار دارد، از ابتدای بهمن ۱۴۰۰ تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۹۲۸ هزار و ۷۲۴ نفر ۶۸ هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌تنهایی بیش از ۲۲ درصد وام‌های بدون ضامن پرداخت شده را به خود اختصاص داده است.
وزارت اقتصاد در گزارشی اعلام کرد که این وزارتخانه با توافق بانک‌های دولتی و بانک‌هایی که بخشی از سهام آنها در مالکیت دولت قرار دارد، طرح پرداخت تسهیلات خرد بر مبنای اعتبارسنجی و یا حداقل وثایق را در دو سطح تا ۵۰۰ میلیون ریال و تا یک میلیارد ریال ابلاغ کرد.
این طرح در گام اول برای کارکنان و مستمری‌بگیران دستگاه‌های دولتی، عمومی، غیردولتی و شرکت‌های بزرگ عملیاتی در ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰ اجرایی شد و وزیر امور اقتصادی و دارایی از اواخر دی ماه سال ۱۴۰۰بانک‌های دولتی را موظف کرد در پرداخت تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صرفا اعتبارسنجی را ملاک پرداخت قرار دهند و از روش سنتی درخواست ضامن دست بکشند.
بر این اساس، وزارت امور اقتصادی و دارایی اقتصاد در ۲۹ دی ماه سال گذشته طی بخشنامه‌ای بانک‌های دولتی را به پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن مکلف کرد و با وجود آنکه بانک مرکزی بخشنامه مرتبط را در ۱۲ تیر ماه به شبکه بانکی ابلاغ کرد اما بانک‌های دولتی و خصوصی شده از همان ابتدای بهمن ماه سال ۱۴۰۰ اعطای تسهیلات بدون ضامن و براساس اعتبارسنجی را در دستور کار قرار دادند.
در همین راستا از ابتدای بهمن ماه سال ۱۴۰۰تا نیمه خرداد امسال ۶۸ هزار و ۸۸۱ میلیارد و ۹۶۶ میلیون تومان تسهیلات در قالب یک میلیون و ۹۲۸ هزار و ۷۲۴ فقره تسهیلات توسط بانک‌های دولتی و خصوصی شده پرداخت شده است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=73819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.