• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

بانک ایران زمین پیشرو در جذب سپرده در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 79139
  • 02 آبان 1402 - 11:05
بانک ایران زمین پیشرو در جذب سپرده در سال ۱۴۰۲

بانک ایران زمین در سال‌های اخیر با تمرکز بر بانکداری دیجیتال و تدوین برنامه های مناسب، استفاده از تمامی ابزارها، فناوری های نوین بانکی و ارائه خدمات مطلوب و کارآمد، رضایت بیشتر مشتریان را جلب کرده و باعث شده سپرده ‌گذاری در این بانک با افزایش قابل توجهی همراه شود.

به گزارش رویداد خبر به نقل از آرمان ملی آنلاین – بانک ایران زمین در سال های اخیر با پیگیری برخی سیاست ها و برنامه ها تلاش کرده تا اقبال سپرده گذاران را به خود جلب کند؛ به طوری که براساس گزارش سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲، سپرده گذاری در این بانک به بیش از ۷۴۱ هزار و ۵۹۵ میلیارد رسیده؛ در حالی که در پایان سال قبل ۷۰۰ هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال سپرده داشته است.

همچنین سود غیرعملیاتی بانک ایران زمین سال گذشته برای نخستین بار مثبت شده و از زیان ۷۱۷ ریالی به سود ۷۳۰ ریالی رسیده است و این روند در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه دارد؛ اما مسیر رشد سپرده گذاری در این بانک چگونه میسر شده است؟

درخشش بانک ایران زمین در حوزه بانکداری دیجیتال

بانک ایران زمین با تمرکز بر بانکداری دیجیتال و در ادامه تحقق چشم انداز این بانک که همان رسیدن به بانک تمام دیجیتال است، توانست دنیای جدیدی از سرویس های بانکی را در اختیار مشتریان قرار دهد.

آخرین آمارهای استخراج شده از فعالیت های بانک ایران زمین نشان می دهد که این بانک در حوزه بانکداری دیجیتال با رشد چشمگیری مواجه بوده است؛ به طوری که این بانک توانست در سال ۱۴۰۱ با رشد ۶۸ درصدی تراکنش های بانکداری دیجیتال خود، رکوردی بی سابقه در این حوزه به ثبت برساند.

بانک ایران زمین در سال گذشته شاهد افزایش ۳۶ درصدی میزان کاربران بانکداری دیجیتال بوده که در رشد استفاده از سرویس های بانکداری دیجیتال تاثیرگذار بوده است. ارائه سرویس های خاص به مشتریان و ایجاد یک اکوسیستم امن، عوامل اصلی این رشد بوده است.

راه‌‌‌ اندازی مرکز نوآوری در بانک ایران زمین

بانک ایران زمین با راه‌‌‌اندازی مرکز نوآوری به دنبال حمایت از استارت‌آپ‌‌‌ها و کسب و کارهای نوپاست و در راستای همین هدف، تسهیلات اعطایی به بخش خصوصی را با ۳۲‌ درصد رشد به ۳۵۳‌ هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال رسانده است.

با توجه به زیرساخت‌های موجود در مرکز نوآوری ایران ‌زمین، در کنار امکان دسترسی به زیرساخت بانکداری باز، شرایط بسیار مناسبی برای حضور کسب‌وکارهای نوپا، صاحبان ایده و طرح‌های نوآورانه در قالب برنامه‌های شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری کسب‌وکار فراهم آمده است و همین عامل اقبال کسب و کارهای خرد به این بانک را رقم زده است.

راه ‌اندازی صندوق سرمایه ‌گذاری

سومین بازوی کمکی بانک ایران زمین برای سودآوری، تشکیل صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری موثر بوده است؛ به طوری که صندوق سرمایه ‌گذاری بانک ایران زمین به عنوان صندوقی با درآمد ثابت سود خوبی به خریداران واحد‌های این صندوق رسانده است. همچنین مدیریت بر دارایی‌ های بانک ایران زمین در سال های اخیر موفق بوده؛ به طوری که سود غیرعملیاتی بانک ایران زمین در سال گذشته برای نخستین بار مثبت شد و از زیان ۷۱۷ ریال در سال ۱۴۰۱ به سود ۷۳۰ ریالی رسید و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، درمجموع، جذب مشتریان جدید در سال جاری موجب افزایش سپرده مشتریان این بانک شده؛ به طوری که ۷۰۰‌ هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال سپرده سال ۱۴۰۱ در این بانک با افزایشی ۴۱‌ هزار میلیارد ریالی به ۷۴۱‌ هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال در چند ماهه نخست سال ۱۴۰۲ رسیده است. درنتیجه مجموع درآمدهای عملیاتی بانک ایران زمین رشد ۳۹ درصدی داشته و این ارقام نوید روزهای بهتری را تا پایان سال می‌ دهد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=79139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.