• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

بازگشت « شورای عالی تمبر» به شرکت ملی پست

  • کد خبر : 67292
  • 15 فروردین 1402 - 9:43
بازگشت « شورای عالی تمبر» به شرکت ملی پست

محمود لیایی در نخستین نشست کاری با مدیران مجموعه پست کشور، از بازگشت شورای عالی تمبر به شرکت ملی پست خبر داد و گفت: «ساماندهی صنعت تمبر امسال به جدیت در دستور کار قرار دارد.»

به گزارش رویداد خبر به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ نخستین نشست کاری مدیران شبکه پستی کشور با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره  به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس صبح امروز دوشنبه چهاردهم فر وردین ۱۴۰۲ برگزار شد. 
معاون وزیر ارتباطات بر لزوم تلاش مضاعف در تحقق شعار سال با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» در شبکه پستی کشور تاکید کرد و گفت: «بیانات مقام معظم رهبری، رشد تولید در پست کشور به مثابه رشد ترافیک و درآمد و نیز در بحث مهار تورم با کاهش قیمت تمام شده و افزایش و تسهیل خدمت رسانی به هموطنان باید محقق شود.»
لیایی با اشاره بر لزوم حفظ نیروهای کلیدی و متخصص در شرکت ملی پست،  گفت: «ضروری است مدیران با ارتقای فرایند جانشین پروری استعدادهای  منحصربه‌فرد موجود در بین کارکنان را شناسایی، استفاده و توسعه دهند.»
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست، سال جدید را سال تثبیت اساسنامه پست خواند و با اشاره به تدوین لایحه جهت ارائه به مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: «پس از تصویب لایحه، بیشتر از ظرفیت های موجود در اساسنامه بهره گیری شود.»
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به کسب رتبه برتر این شرکت در هفدهمین جشنواره شهید رجایی اهمیت کسب این رتبه را یادآور و خواستار تلاش مضاعف در بخش‌های مختلف برای حفظ و تکرار این افتخار شد. 
مدیرعامل شرکت ملی پست در ادامه بر لزوم تدوین فرآیندی منظم برای اختصاص پاداش و تقدیر به کارکنانی که به نحو احسن به وظایف محوله و ارتقای امر خدمت رسانی پرداخته اند، تاکید کرد. 
وی با اشاره به سقف در نظرگرفته شده هیئت دولت برای افزایش تعرفه ها، ابراز امیدواری کرد که بر همین اساس تعرفه های پستی نیز واقعی شود.  
لیائی همچنین خواستار  برنامه ریزی جدی برای بهره گیری از خطوط بین الملل و نیز  واقعی کردن نرخ تعرفه های این حوزه  شد. 
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست بر نوسازی فضای عملیاتی  شبکه پستی و جایگزینی تجهیزات فرسوده  با استفاده از منابع خارجی در سال جاری اشاره کرد و از تجهیز ناوگان پستی به تعداد خوبی کامیون، کامیونت و وانت و نوسازی ناوگان موتوری در شهرهای بزرگ خبر داد.
لیایی ضمن قدردانی از پست استان خراسان رضوی، خواستار تعامل مدیران ادارات کل پست استان ها باشهرداری ها و راه اندازی مراحل بعدی تجهیز ناوگان موتوری به موتورهای برقی در سراسر کشور شد.  
مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تجارت الکترونیک، شناسه یکتای پستی را چاره حل مشکلات این حوزه خواند.
وی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه شناسایی و گسترش ارتباط با شرکت های دانش بنیان در مراکز نوآوری پست قدردانی و خواستار بهره گیری بیشتر از تجارب این شرکت ها و ارتقای خدمات پستی شد. 
لیایی از برگزاری نمایشگاه پست اکسپو به عنوان بزرگترین رویداد بین المللی شرکت ملی پست خبر داد و گفت: «با کمترین هزینه و ضمن درامد زایی، این رویداد باید نشان  پست و خدمات ویژه آن را در کشور و درحوزه بین الملل  به خوبی در معرض نمایش بگذارد.» 
جابجایی مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور و تبدیل آن به مرکز ملی تجزیه و مبادلات هوشمند کشور طی دو سال آینده و تکمیل ساختمان ها و بروزرسانی مراکز تجزیه و مبادلات سایر استان ها دیگر خبری بود که امروز لیایی بر آن تاکید کرد. 
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست، همچنین بهره گیری از ظرفیت های قانونی مناطق آزاد و تجاری با همکاری مدیران مناطق ازاد و ارتقای خدمات پستی را خواستار شد. 
ابلاغ ساختار جدید سازمانی تا پایان ماه جاری، برگزاری همایش های هم اندیشی مدیران، استمرار دوره های آموزشی تحول دیجیتال، برنامه ریزی در خصوص جذب نیروی تازه نفس و جوان در حوزه توزیع با توجه به بازنشستگی کارکنان و تشکیل تعاونی مصرف کارکنان و بازنشستگان از دیگر مواردی بود که لیائی از آن به عنوان برنامه های سال جدید برشمرد.
 لزوم اهمیت جدی به دستورالعمل های گزینش، همچنین توجه به گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در شبکه پست کشور در دعوت به سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از دیگر نکات مطروح و مورد تاکید مدیرعامل شرکت ملی پست بود. 
وی به دور جدید بازدید های استانی با رویکردی متفاوت اشار ه کرد و افزود: «مدیران استانی باید خود نیز با سفرهای درون استانی  ضمن آشنایی با مشکلات و ابهامات پستی، برای بهبود وضعیت موجود راهکار ارائه دهند.»
حضور پررنگ مدیران برای پاسخگوئی به ابهامات کارکنان در فضای مجازی و پاسخگویی شایسته به سوالات و مشکلات آنان و همچنین برگزاری جلسات مستمر و ارتباط با کارکنان از دیگر نکات مورد تاکید رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست بود. 
 مدیرعامل شرکت ملی پست در ادامه برنامه ریزی منسجم در پرداخت های مالی حوزه معاونت توسعه و پشتیبانی در قالب جدولی مشخص و اعلام آن به کارکنان به منظور شفاف سازی در این حوزه را مورد تاکید قرار داد. 
تکمیل فرایند بیمه تکمیلی و رفع ابهامات، راه اندازی سه سامانه بزرگ نرم افزاری«منابع انسانی»، «حقوقی، قراردادها و دعاوی» و «مالی»، ابلاغ فوق العاده شغل، شایسته سالاری و پرهیز از انتصابات سفارشی، همکاری ادارات استانی با ستاد ساماندهی املاک مازاد و مولدسازی شرکت، یکسان سازی چهارچوب قر اردادها و جلوگیری از جذب قراردادهای زیان ده، فعال سازی دفاتر استانی و مذاکره با مسولان استانی به منظور جذب منابع عمرانی از دیگر نکاتی بود که امروز مدیرعامل شرکت ملی پست برشمرد.
وی از ساماندهی مهمانسر اها در جهت افزایش عدالت اداری، اصلاح پرداخت بر مبنای عملکرد (پی اف پی) موزعین و افزایش مبالغ بن و حق مسکن کارکنان و همچنین یکسان سازی پرداخت های مناسبتی با سایر مجموعه های وزارت ارتباطات را به عنوان برخی اقدامات سال گذشته اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت ملی پست همچنین تشکیل ستاد اربعین را از اقدامات ویژه این شرکت در سال گذشته خواند و افزود: «امسال بنا داریم ضمن درآمدزا کردن این رویداد، خدمت رسانی بهتری توسط پست به زائرین داشته باشد.»
لیائی در پایان با بیان اینکه خدمتگزاری از مولفه های مدیریت جهادی است؛ مدیران شرکت ملی پست را خدمتگزاران صدیق مردم برشمرد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=67292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.