• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

اولین نگاه به Division Heartland؛ بتل رویال رایگان یوبی‌سافت + فیلم

  • کد خبر : 14738
  • 27 اردیبهشت 1400 - 14:20
اولین نگاه به Division Heartland؛ بتل رویال رایگان یوبی‌سافت + فیلم

یکی هفته‌ی گذشته بود که یوبی‌سافت از تصمیم خود برای ساخت یک بازی آنلاین رایگان بر پایه‌ی سری بازی‌های «دیویژن» خبر داد. در حالی که تصور می‌کردیم ساخت بازی تازه شروع باشد، اما به لطف ویدیوهایی غیر رسمی توانسته‌ایم بازی را ببینیم. گیم‌پلی «دیویژن هارت‌لند» (The Division Heartland) و اطلاعات زیادی از آن به بیرون درز کرده‌اند. این طور که به نظر می‌رسد با یک بازی آنلاین بتل رویال بسیار خوب طرف هستیم.

یوبی‌سافت آزمایش نسخه‌ی اولیه‌ای از بازی دیویژن هارت‌لند را آغاز کرده است. دقیقا نمی‌دانیم بازی در چه مرحله‌ای از ساخت قرار دارد، اما این‌طور که به نظر می‌رسد بازی هنوز حتی وارد مرحله‌ی آلفا هم نشده است. منظورمان این است که قضاوت‌ها را به زمان عرضه‌ی بازی موکول کنید و در صورت دیدن ویدیوی ادامه و کیفیت نه چندان خوب بازی، به بازی خرده نگیرید. آزمایش بازی دیویژن هارت‌لند از سوی جمعیتی از بازی‌کننده‌ها که برای تجربه‌ی آن ثبت نام کرده‌اند صورت گرفته و منبع درز اطلاعات و انتشار ویدیوهای بازی هم همین بازی‌کننده‌ها هستند.

یکی از ویدیوهای منتشر شده، پیغامی از سوی تهیه‌کننده‌ی بازی به بازی‌کننده‌هایی است که مشغول آزمایش بازی هستند. او از بازی‌کننده‌ها خواسته که به آن‌ها در ساخت تجربه‌ای آنلاین و چند نفره‌ی بسیار خوب در دنیای دیویژن کمک کنند. البته که این نوع تست‌ها و آزمایش‌ها برای تمام بازی‌ها، چه آنلاین و چه غیر آنلاین، موضوعی معمول است. با این تفاوت که احتمالا یوبی‌سافت مسائل حقوقی را بسیار راحت‌تر از دیگر شرکت‌ها می‌گیرد، وگرنه چپ و راست این همه ویدیو و اطلاعات از بازی‌های یوبی‌سافت منتشر نمی‌شد.

به لطف ویدیوهای منتشر شده از دیویژن هارت‌لند، حتی اگر بازی با عرضه‌ی نهایی فاصله‌ی بسیاری داشته باشد، با روند کلی و بخش‌های مختلف آن آشنا شده‌ایم.

دیویژن هارت‌لند را می‌توان در دو حالت متفاوت بازی کرد. حالت اول Expeditions نام دارد که گویا کمی داستان دارد و بازی‌کننده‌ها را مقابل دشمنان از پیش تعیین شده‌ای که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند، قرار می‌دهد. در بخش Expeditions بازی‌کننده‌ها برای ارتقای تجهیزات شخصیت خود و پیدا کردن آیتم‌های بیشتر و زنده ماندن در نقشه‌ی بزرگ بازی تلاش می‌کنند. به نظر می‌رسد که که حالت Expeditions شبیه به تجربه‌ی دیویژن ۱ و ۲ باشد؛ از این نظر که خبری از بازی‌کننده‌های مختلف داخل نقشه نیست و افراد با تیمی از دوستان‌شان به گشت‌وگذار و کشتن دشمنان در بازی مشغول می‌شوند.

بخش دوم که به نظر می‌رسد تمرکز بازی بیشتر روی آن باشد Storm نام دارد. در این بخش، بازی‌کننده‌ها مقابل یکدیگر و همچنین دشمنان داخل نقشه‌ی بازی قرار می‌گیرند. در حالت Storm قوانین معمول بازی‌های بتل رویال پابرجاست. تعداد ۴۵ بازی‌کننده در تیم‌های ۳ نفره در نقشه به دنبال آیتم‌های مختلف و بهتر می‌گردند و پس از مدتی، نقشه در نقطه‌ای مشخص شروع به کوچک شدن می‌کند. گفته شده که احتمالا پس از عرضه‌ی بازی، تیم‌های دو نفره و همچنین حالت تک نفره هم به بازی اضافه خواهد شد.

برخلاف دیگر بازی‌های بتل رویال، تنها راه پیروزی در هر مسابقه زنده ماندن به‌عنوان آخرین تیم نیست. یک یا دو بسته در هر مسابقه روی نقشه قرار داده می‌شود. تیم‌ها می‌توانند خود را به این بسته‌ها برسانند و سپس یک درخواست برای هلیکوپتر ارسال کنند. به محض ارسال درخواست، تمام بازی‌کننده‌های نقشه و همچنین دشمنان هوش مصنوعی از این موضوع خبردار می‌شوند و تلاش می‌کنند تا جلوی خروج آن‌ها را بگیرند. البته که این سیستم کاملا در بخش دارک زون بازی‌های اصلی دیویژن حضور داشت و چیز جدیدی نیست.

پیروزی به این شکل برای مدت محدودی و با به دست آوردن آیتمی خاص ممکن است و در صورتی که تیمی نتواند به این شکل برنده‌ی بازی شود، مثل تمام بازی‌های بتل رویال تمام تیم‌ها با یکدیگر مبارزه خواهند کرد و آخرین تیم بازمانده، برنده‌ی بازی خواهد بود.

جمع کردن منابع مختلف و ساخت و ساز بخش بزرگی از بازی را تشکیل خواهد داد. با توجه به اینکه دیویژن هارت‌لند در دنیای دیویژن روی می‌دهد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم تا بازی روی موضوعاتی مثل پخش ویروس و این‌ها هم تمرکزی بسیار داشته باشد. برای مثال، استفاده از ماسک دسترسی به مناطق مختلفی در نقشه را ممکن می‌کند. همچنین گویا می‌توان با استفاده از ماسک، بیرون از دایره‌ی نقشه که به‌تدریج بسته می‌شود هم باقی ماند و مبارزه کرد.شخصی‌سازی ظاهر کاراکتر، تجهیزات و سلاح‌های مختلف، درجه‌های متفاوت کمیابی آیتم‌ها و دیگر عناصر گیم‌پلی دیویژن، در این بازی رایگان هم حضور خواهند داشت. بازی یک سیستم پینگ خوب مثل ایپکس لجندز هم خواهد داشت و برای استفاده از این سیستم، دیالوگ‌های متفاوتی ضبط شده است و شخصیت‌های دیویژن هارت‌لند با جملات متعددی در موقعیت‌های خاص با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. این موضوع هم بسیار یادآور ایپکس لجندز است و به نظر می‌رسد که سازندگان دیویژن هارت‌لند به خوبی رقبای دیگر سبک بتل رویال را بررسی و تلاش کرده‌اند تا بهترین بخش‌های این بازی‌ها را در ساخته‌ی خودشان هم داشته باشند.

زمان عرضه‌ی مشخصی برای دیویژن هارت‌لند در نظر گرفته نشده است. یوبی‌سافت به سهامداران خود قول عرضه‌ی بازی در سال جاری میلادی یا نهایتا سال آینده را داده است.

دیویژن هارت‌لند اولین تلاش بزرگ یوبی‌سافت برای ورود به بازی‌های آنلاین بتل رویال نیست. این شرکت بازی «هایپر اسکیپ» را هم چند ماه پیش عرضه کرد که کاملا با شکست مواجه شد. دیویژن هارت‌لند شانس نه‌تنها از برند دیویژن استفاده می‌کند، بلکه حتی در حالت آزمایشی هم بهتر از هایپر اسکیپ به نظر می‌رسد و مطمئن موفقیت بیشتری کسب خواهد کرد. ماه آینده و طی نمایش‌های مختلف حول E3 می‌توانیم انتظار نمایش بزرگتری از بازی را داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=14738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.