• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

انتشار گزارش عملکرد ال‌جی در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ در حوزه پایداری

  • کد خبر : 74446
  • 09 مرداد 1402 - 14:52
انتشار گزارش عملکرد ال‌جی در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ در حوزه پایداری

امروز ال‌جی الکترونیکس (LG) گزارش پایداری ۲۰۲۲-۲۰۲۳ خود را منتشر کرد و دستاوردها و استراتژی‌های خود در راستای هر یک از ۶ اقدام استراتژیک طراحی شده به منظور تحقق چشم‌انداز ESG(معیاری برای سنجش اخلاق در کسب‌وکار) و زندگی بهتر برای همه را به صورت رسمی در اختیار مشتریان و سهام‌داران خود از سراسر جهان قرار داد.

این شرکت تمرکز خود را بر دو حوزه اصلی قرار داده است: رویکرد “۳C ” برای محیط زیست و رویکرد “۳D ” برای مردم. ۳C به معنای کربن صفر، چرخه پایدار و فن‌آوری پاک و ۳D به معنای طراحی برای همه، محیط کار مناسب، تنوع و جامعه فراگیر است.
۳C برای زمین: کربن صفر، چرخه پایدار و فن‌آوری پاک
امسال مجموع انتشار مستقیم (حوزه ۱) و انتشار غیر مستقیم (حوزه ۲) گازهای گلخانه‌ای (GHG) کارخانجات جهانی متعلق به ال‌جی به ترتیب ۷/۹۲ میلیون تن* بود که نسبت به سال گذشته ۲۲ میلیون تن کاهش داشته است و تلاش این شرکت برای دستیابی به کربن صفر (به روش مستقیم و غیر مستقیم) تا سال ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.
نرخ تبدیل انرژی‌های مصرفی این شرکت به انرژی‌های تجدیدپذیر ۲/۸ درصد بود. این دستاورد حاصل پیوستن به RE100 (100 درصد انرژی تجدیدپذیر)، ابتکار عملی که کسب و کارها به موجب آن ۱۰۰ درصد انرژی مصرفی خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین می‌کنند، و تعهد به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در سایت‌های تجاری جهانی این شرکت تا سال ۲۰۵۰ می‌باشد.

ال‌جی همچنین به کاهش کربن در مرحله مصرف محصولات خود نیز با گسترش استفاده از فن‌آوری‌های کم مصرف سازگار با محیط زیست شتاب می‌بخشد. تقریباً ۸۰ درصد کل انتشار کربن این شرکت مربوط به مرحله مصرف محصولات است که در دسته‌بندی انتشار غیر مستقیم (حوزه ۳) قرار می‌گیرد و خارج از تأسیسات عملیاتی این شرکت اتفاق می‌افتد. در سال گذشته انتشار کربن واحد عملکردی ۷ محصول اصلی که مسبب ۸۰ درصد از انتشار کربن در مرحله استفاده از محصول هستند در مقایسه با سال ۲۰۲۰ تا ۱/۱۳ درصد کاهش یافت. انتشار کربن واحد عملکرد به مقدار بدست آمده از تقسیم میزان گاز گلخانه‌ای منتشر شده در میانگین دوره مصرف محصول بر واحد عملکرد محصول گفته می‌شود. برای مثال انتشار GHG یک یخچال با واحد لیتر بیان می‌شود در حالی که انتشار GHG ماشین لباسشویی به کیلوگرم محاسبه و بیان می‌شود. علاوه بر این در سال ۲۰۲۱، ال‌جی اولین شرکت تولید کننده لوازم خانگی در کره جنوبی بود که برای خود در مرحله مصرف محصول (حوزه ۳) اهداف کاهش انتشار GHG تعیین نمود که توسط ابتکار عمل اهداف علم محور (SBTi) تأیید شد.
این شرکت در سال گذشته برای ایجاد یک اکوسیستم گردشی مجموع ۴۷۲،۸۷۶ تن زباله لوازم الکترونیکی مصرفی از ۵۲ کشور را بازیافت نمود. از سال ۲۰۰۶ تا کنون ال‌جی در مجموع ۳،۹۹۲،۷۶۸ تن زباله را بازیافت کرده است. از سال ۲۰۲۲ مقدار پلاستیک‌های بازیافتی استفاده شده در محصولات این شرکت به ۳۲،۹۸۷ تن رسید که ۲۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ بود. علاوه بر این‌ها سایت‌های تجاری این شرکت در کره جنوبی نیز به تازگی موفق شدند تأییدیه دفن پسماند صفر (ZWTL) را دریافت کنند.
۳D برای مردم: طراحی برای همه، محیط کار مناسب و تنوع و جامعه فراگیر
ال‌جی دسترسی‌پذیری را با افزودن قابلیت‌های تشخیص صدا و راهنمای صوتی به محصولات عمده و اصلی خود و توزیع برچسب‌های دارای توضیحات به خط بریل(مختص نابینایان) برای چسباندن بر روی تمامی لوازم خانگی برند ال‌جی در اولویت کاری خود قرار داده است. این شرکت همچنین قصد دارد در ادامه مسیر خود مفهوم طراحی جهانی، به معنای طراحی‌ محصولاتی که استفاده از آن‌ها برای تمامی مردم آسان باشد، را به تمامی محصولات خود گسترش دهد.
ال‌جی در سال گذشته مصرف انرژی و انتشار کربن تأمین‌کنندگان عمده خود را مورد بررسی قرار داد و داده بدست آمده را از طریق یک طرف ثالث اعتبار سنجی و تأیید کرد. در سال جاری ال‌جی در میان عوامل اجرایی، کارکنان و شرکای خود اقدام به آگاهی‌سازی از طریق اجرای یک برنامه آموزش کربن صفر نموده است. در مجموع ۱۵۲ تأمین‎‌کننده در نیمه اول امسال در این برنامه شرکت کرده‌اند.
به علاوه بر طبق استانداردهای بین‌المللی Responsible Business Alliance (RBA) این شرکت همچنین از طریق بررسی‌های گواهینامه ESG شخص ثالث برای پاسخگویی پیشگیرانه به خطرات ESG تأمین‌کنندگان در زمینه‌هایی مانند نیروی کار، محیط زیست، اخلاق و همچنین سلامت و بهداشت، پشتیبانی ارائه می‌کند. از آغاز سال جاری این حوزه گسترده‌تر شده و شرکای خارج از کشور کره واقع در سراسر جهان را نیز در بر می‌گیرد.
گسترش نقش کمیته ESG
ال‌جی به گسترش نقش کمیته ESG که گزارشات خود را برای نهادینه کردن مدیریت ESG به هیئت مدیره ارائه می‌کند ادامه می‌دهد. کمیته از ۴ مدیر مستقل و یک مدیرعامل اجرایی تشکیل شده است که رئیس هیئت مدیره Seo Seung-woo، یکی از مدیران مستقل که چند ماه پیش به این سمت منصوب شد، بر آن‌ها نظارت می‌کند.
کمیته ESG در سال گذشته برای اطمینان از شفافیت مدیریت هیئت مدیره و ساختار مدیریتی، دستورالعمل‌هایی را برای استقلال، تنوع و تخصص مدیران مستقل و همچنین منشور اداره شرکت تدوین کرد.
از سال ۲۰۰۶ تا کنون این شرکت هر سال گزارش اقدامات خود در راستای پایداری و نتایج حاصل از آن‌ها را منتشر می‌کند. از سال گذشته ال‌جی در کنار کتاب حقایق ESG ال‌جی که رئوس اصلی اهداف مدیریت ESG، فعالیت‌ها و عملکرد را در بر می‌گیرد یک کتاب داستان ESG نیز منتشر می‌کند که به کاربران و سهام‌داران در درک بهتر فعالیت‌های ESG ال‌جی به شکلی سرگرم‌کننده‌تر و در قالب یک داستان کمک می‌کند.
برای دانلود گزارش پایداری ۲۰۲۲-۲۰۲۳ ال‌جی به آدرس www.lg.com/global/sustainability/reports مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=74446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.