• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

امضای قرارداد تامین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی

  • کد خبر : 73489
  • 24 تیر 1402 - 12:46
امضای قرارداد تامین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی

قرارداد تامین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی شهری روز ۲۱ تیر ماه میان شرکت تولید اتوبوس برقی پارسان (شتاب) و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه امضا شد.

در این نشست که در اداره مرکزی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برگزار شد، محمد حسین رفان، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، کامبیز مرادی، مدیرعامل شرکت شتاب و بهروز مرادی مدیرعامل گروه صنعتی عقاب افشان حضور داشتند.

گفتنی است شرکت تولید اتوبوس برقی پارسان (شتاب) با مشارکت یکی از ارکان اصلی صنعت برق کشور «گروه مپنا» و «گروه تولیدی و صنعتی عقاب افشان» با هدف سرعت بخشیدن به توسعه حمل و نقل پایدار با مأموریت طراحی، تولید و فروش وسایط نقلیه تجاری الکتریکی سازگار با محیط زیست در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ شروع به کار کرد. 

همچنین، اتوبوس برقی شرکت شتاب با نام تجاری زیما در سال ۱۴۰۰ معرفی شد و هم اکنون پس از اخذ استانداردهای لازم، آماده قرار گرفتن در سیستم حمل و نقل عمومی کشور است. اتوبوس برقی زیما، محصولی کاملاً بومی است که با بهره‌گیری از ابزارهای نوین مهندسی، منطبق با اصول طراحی در سطح بین‌المللی توسعه یافته و طراحی بدنه در گروه تولیدی صنعتی عقاب افشان و پیشرانه الکتریکی در گروه مپنا انجام شده است و در شرکت «شتاب» به عنوان یک شرکت مشترک تولید می‌شود.

ویژگی‌های اتوبوس برقی زیما

زیما که در طراحی خود از بدنه و شاسی یکپارچه بهره می‌برد، بر بستر مهندسی مدیریت چرخه عمر محصول تولید شده که در کشور بی‌نظیر است. علاوه بر ویژگی‌های ساختاری ظاهری مانند نداشتن پله در راهرو و ورودی که تردد مسافران را تسهیل می‌کند، این اتوبوس برقی ویژگی‌های مهمی مانند هوشمندی، اتصال به مرکز داده، بازگشت انرژی، شیوه‌های شارژ سریع، سامانه‌های نمایشگر پیشرفته و سامانه‌های خنک کاری به‌روز طراحی شده بر اساس اقلیم ایران را داراست.

همچنین، این اتوبوس قابلیت به‌کارگیری در خطوط مختلف اتوبوس‌رانی با پکیج‌های متفاوت باتری را بر اساس سفارش مشتریان دارد. علاوه بر این زیرساخت طراحی و توسعه این محصول به گونه‌ای است که با برترین محصولات دنیا در این حوزه قابل رقابت است و توان صادرات به کشورهای در حال توسعه و حتی توسعه‌یافته را خواهد داشت.

شاین ذکر است تجهیز ناوگان کشور به اتوبوس‌های برقی، موجب حرکت به سمت برقی‌سازی حمل و نقل عمومی همگام با کشورهای توسعه‌یافته، بهره‌مندی از هوای پاک با کاهش تولید آلاینده‌ها، کاهش میزان مصرف سوخت دیزل، کاهش هزینه‌های بهره‌برداری ناوگان حمل ونقل عمومی، هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور و ایجاد اشتغال فناورانه و تولیدی در کشور خواهد شد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=73489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.