• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

تجلیل از واحدهای برتر ستادی، استانی و شعب بانک توسعه تعاون سقف وام بانک‌ قرض‌الحسنه مهر ایران به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت حضور شرکت‌های گروه مالی گردشگری در دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی تأمین مالی ۳۶۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن به ارزش بیش از ۱۶۵ همت فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت نام در «طرح عرضه خودروهای برقی وارداتی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی وارداتی» فرصتها و چالشهای ابزار مشتقه اسلامی توسعه سواد دیجیتال و هوش مصنوعی در سازمان‌های بیمه امکان ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین در سال گذشته مبلغ ۴۶۵ میلیون یورو از مطالبات ارزی و ۶۱۸ هزار میلیارد ریال از مطالبات ریالی این بانک وصول و به چرخه تسهیلات دهی بازگشت/ وصول مطالبات یک فرآیند مستمر و ضروری برای تداوم فعالیت های مؤثر شبکه بانکی است بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از طرح شرکت ساوانا که توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است شورای سیاست گذاری اطلاع رسانی صنعت بیمه راه اندازی خواهد شد

3

الهامات بهار برای صنعت بیمه

  • کد خبر : 42530
  • 09 فروردین 1401 - 12:45
الهامات بهار برای صنعت بیمه

پدیده بیمه و کارکرد‌های مترتب بر آن همسویی نزدیکی با رسالت‌های ادیان الهی، آرمان‌های بشری و روح حاکم بر طبیعت دارد و بی‌مناسبت نخواهد بود که نام این صنعت را صنعت سپید بنامیم.

 بهروز اسدنژاد-اگر بخواهم نشانه‌هایی از این همسویی برشماریم چندی از آن‌ها این موارد خواهد بود:
یکم) صنعت بیمه به سبب کارکرد و اهداف خود با هرگونه ناهنجاری و عدم توازن در طبیعت و اجتماع و فرهنگ و اقتصاد مخالف است. بیمه با طلاق و سرقت و ناامنی و آلودگی هوا و جنگ و استرس و مشروبات الکلی و سیگار و قاچاق و سرعت بیش از حد مجاز و از بین رفتن جنگل‌ها و بیکاری و رکود اقتصادی و بی‌سوادی ناموافق و بالعکس با هر آنچه به سلامت روحی و اجتماعی کمک می‌رساند موافق است و فرآیند‌ها و اهداف خود را طوری تنظیم می‌کند که همه عدم توازن‌های فوق به توازن بازگردند چراکه همه این‌ها سود کسب و کار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. صنعت بیمه نه تنها از خود هیچ آلودگی برجای نمی‌گذارد که با پوشش ریسک‌های فیزیکی و اجتماعی و شیمیایی و انسانی، آرامش خاطر و اطمینان را به جامعه هدیه می‌کند. همسویی سود کسب و کار و سود اجتماع پدیده نادری است که کمتر می‌توان در صنایع و خدمات دیگر، نمونه آن را یافت.

دوم) ستون خیمه بیمه اصل حسن نیت است و این عنصر خود را در جای جای قرارداد‌های بیمه‌ای بازتابانده است به عبارت دیگر یکی از کانال‌های تقویت حسن نیت و صداقت، بیمه است.

سوم) صنعت بیمه مددرسان انسان‌ها در سختی‌ها و مصیبت‌های مالی و جانی‌ست. بیمه بر پایه تعاون و همیاری شکل گرفته است برای انجام امور خیر (پرداخت زیان) _وَتَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوى – و از طرف دیگر همه کسانی که در این تعاون مشارکت داشته‌اند در صورت بروز زیان، چندین برابر مبلغ پرداختی خود (حق‌بیمه) را می‌توانند دریافت کنند- مَن جَاء بِالْحَسَنَهِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا-

چهارم) درآمد‌های صنعت بیمه راکد نیست، با بخشی از آن خسارت‌ها و زیان‌های مالی و جانی پرداخت می‌شود و با بخشی دیگر سرمایه‌گذاری‌های متنوعی انجام می‌گردد که موجبات ایجاد اشتغال، پس‌انداز و رونق اقتصاد فراهم می‌آید.

بهاری دیگر در پیش است و این پدیده وحیانی و طبیعی می‌تواند حاوی الهاماتی برای صنعت بیمه باشد:
الف- بارزترین ویژگی بهار، نو شدن و نو خواهی و نو زایی است و این دقیقا اولین الهامی است که باید از بهار گرفت. بیمه با عمری به قدمت ۸۵ سال به شدت نیازمند نو شدن و گرفتن گرد و غبار از چهره خود را دارد. این نو شوندگی باید در همه ابعاد و ارکان خود را نشان دهد، در ارائه محصولات نو، ابداع روش‌های نوی ارائه خدمات و به‌کارگیری افراد و افکار نو در عرصه مدیریت و کارشناسی.

ب- بهار خود به تنهایی دگرگونی و دگردیسی طبیعت را رقم نمی‌زند، در آستانه بهار، نفوس نیز با تغییر در احوال و حالات خود، به زایش طبیعت کمک می‌رسانند. وقتی در دل‌ها کینه‌ای نماند و مهربانی سرمشق شود و آینده‌نگری و خوش‌بینی و امید و آرزو‌های خوب برای یکدیگر جای را بر یاس و ناامیدی و دم غنیمت شمری تنگ نماید، بهار جان‌ها و بهار طبیعت تلاقی میمونی با هم خواهند داشت. به‌شدت معتقدم شرکت‌های بیمه و صنعت بیمه برای فائق آمدن بر مشکلات ساختاری آن نیازمند همدلی و مشارکت و آینده‌نگری و تعامل با یکدیگر و اتخاذ رفتار‌های حرفه‌ای‌اند. اگر قرار باشد صنعت متحول شود و تغییر کند این تغییر و گرگونی باید از خود آغاز شود.

ج- زلال بودن سومین ویژگی بهار است. طبیعت در هنگامه دگرگونی زلال و بی‌آلایش و شفاف است و شاید همین ویژگی است که آدمی با دیدن جلوه‌های طبیعت به وجد می‌آید. به‌نظرم سومین الهام و درسی که می‌توان از بهار آموخت و بیمه به‌شدت به آن نیاز دارد اتخاذ استراتژی زلالیت و شفافیت است. شرکت بیمه زلال و شفاف، یعنی صنعتی که دارای فرآیند‌های فنی و مالی و مدیریتی شفاف است و همین خصلت می‌تواند موجبات حصول اطمینان ذی‌نفعان و مشتریان داخلی و بیرونی را از تداوم حیات و درست اداره شدن شرکت‌های بیمه فراهم کند.

د- تکون و تحول طبیعت حامل این پیام نیز هست که هیچ زمستان و هیچ بهاری مستدام و پایدار نیست. نباید انتظار داشت همیشه بهار باشیم و اگر مراقبت از اهداف و آرمان‌ها و دستاورد‌ها نشود، پاییز و زمستان آن‌ها فرا می‌رسد و اگر الزامات بهاری شدن و ماندن رعایت شود می‌توان در زمستان هم بهار بود و در آتش، گلستان ساخت.

امیدوارم صنعت بیمه در سال جدید با نو شدن، آینده‌نگری و شفافیت، بهاری مستدام را در پیش داشته باشد انشاالله.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=42530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.