• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

الزام ثبت چک های صیادی طرح قدیم در سامانه چکاوک تا پایان مردادماه

  • کد خبر : 74659
  • 14 مرداد 1402 - 12:39
الزام ثبت چک های صیادی طرح قدیم در سامانه چکاوک تا پایان مردادماه

بر اساس الزام بانک مرکزی، مشتریان بانک ملی ایران باید نسبت به ثبت چک های صیادی طرح قدیم و صادره پیش از سال ۱۴۰۰ تا پایان روز ۳۱ مردادماه اقدام کنند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، چک های طرح قدیم باید حداکثر تا پایان مدت زمان مذکور، در سامانه چکاوک ثبت شوند تا امکان مبادله آن در تاریخ سر رسید مقدور باشد.

بدیهی است، چک های صیادی طرح قدیم واگذار شده پیش از یکم مهرماه ۱۴۰۲ که تاریخ سر رسید آنها بعد از تاریخ پیش گفت (چک های واگذاری به تاریخ آتی) می باشند، درصورت ثبت چک مطابق روال معمول، قابل ارسال و پردازش در سامانه چکاوک خواهند بود. 

با عنایت به عدم پذیرش چک های صیادی طرح قدیم (صیادی نسل اول) از تاریخ یکم مهرماه در سامانه چکاوک، چنانچه چک صیادی طرح قدیم پس از اجرای طرح یاد شده در چکاوک واگذار شود اما اطلاعات چک در مخزن وجود نداشته باشد، واگذاری چک توسط سامانه لغو خواهد شد. 

لازم به ذکر است، پذیرش و پردازش چک های صیادی طرح قدیم از تاریخ یکم مهرماه ۱۴۰۲ صرفا به صورت درون بانکی و با مراجعه حضوری ذی نفع به بانک امکان پذیر است.

بر این اساس، مشتریان گرامی می توانند علاوه بر ثبت چک های صیادی طرح قدیم در سامانه چکاوک، نسبت به تعویض دسته چک های طرح قدیم خود با دسته چک های جدید صیادی (بنفش رنگ) اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=74659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.