• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

افق روشن پیش‌روی حوزه تأمین‌اجتماعی

  • کد خبر : 73153
  • 19 تیر 1402 - 18:04
افق روشن پیش‌روی حوزه تأمین‌اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن هفته تأمین‌اجتماعی تبریک گفت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن هفته تأمین‌اجتماعی تبریک گفت.

به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،

متن پیام میرهاشم موسوی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

فرارسیدن هفته تأمین‌اجتماعی را به خانواده بزرگ سازمان تأمین‌اجتماعی خصوصاً بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز، کارگران و کارفرمایان محترم و همکاران خدوم و زحمتکش این سازمان در بخش‌های مختلف بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
سازمان تأمین‌اجتماعی یک سازمان بزرگ خدمت‌رسان است که با توجه به اهمیت و تنوع خدماتی که ارائه می‌دهد، نقش اساسی در معیشت و زندگی مردم شریف ایران به‌ویژه بیش از ۴۶ میلیون نفر بیمه‌شده این سازمان دارد. این پیچیدگی و تنوع خدمات، مسئولیت سنگینی را بر عهده ما و همکارانمان در سازمان بزرگ تأمین‌اجتماعی به‌عنوان یکی از متولیان ایجاد امنیت و آسایش برای بیش از ۵۳ درصد از جمعیت ایران اسلامی ایجاد نموده است؛ مسئولیتی که جز با عنایت الهی و تلاش جهادی، نمی‌توان حق آن را ادا کرد.
مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی فرصت مغتنمی است تا اجمالاً به برخی از مهم‌ترین اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی که با مساعی شبانه‌روزی کارکنان این سازمان و همچنین همکاری و همدلی و مساعدت بازنشستگان عزیز و مستمری‌بگیران ارجمند و همه بیمه‌شدگان و کارفرمایان محترم این سازمان و نیز حمایت و مساعدت مثال‌زدنی دولت مردمی سیزدهم و مجلس انقلابی و نیز قوه محترم قضاییه رقم خورده است، اشاره کنیم.
گسترش پوشش بیمه‌ اجتماعی در کشور را می‌توان از مهم‌ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در این حوزه دانست چراکه در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پوشش بیمه های اجتماعی از ۲۰ درصد جمعیت ۳۵ میلیونی پیش از انقلاب به ۷۳ درصد جمعیت ۸۵ میلیون نفری فعلی کشور رسیده است. در سازمان تأمین‌اجتماعی از زمان استقرار دولت مردمی سیزدهم و از ابتدای دوره جدید مدیریتی، در راستای اجرای بندهایی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم استقرار نظام جامع و فراگیر تأمین‌اجتماعی و همچنین حمایت از خانواده و توسعه خانواده‌محوری، با اجرای طرح‌هایی نظیر بیمه فراگیر خانواده ایرانی، بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به جمعیت بیمه‌شدگان افزوده شد؛ موضوعی که علاوه بر تحقق بخشی از مأموریت سازمان در فراگیر نمودن پوشش بیمه‌ای، ماهیانه مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان به منابع پایدار سازمان افزوده است.
تسویه بدهی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین‌اجتماعی به نظام بانکی، تأدیه بدهی بی‌سابقه ۱۷۰ هزار میلیاردی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی طی‌سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از محل واگذاری سهام شرکت‌های با وضعیت مطلوب، انجام  بزرگ‌ترین افزایش سرمایه تاریخ نظام بانکداری کشور در بانک رفاه کارگران، «هوشمندسازی» سازمان تأمین‌اجتماعی با هدف کاهش مداخلات انسانی در فرآیندهای ارائه خدمات با افزایش تعداد خدمات غیرحضوری به ۵۷ خدمت و مراجعه سالانه ۱۶۰ میلیون موردی به سامانه خدمات غیرحضوری و حمایت از فضای کسب‌وکار با اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان از دیگر اتفاقات بزرگی است که در این دوره با همکاری و همراهی دولت مردمی و مجلس انقلابی میسر شده است.
در حوزه سلامت و درمان نیز سازمان تأمین‌اجتماعی در جهت امنیت و آسایش بیمه‌شدگان عزیز این سازمان، از ابتدای دوره جدید مدیریتی، راهبرد توسعه خدمات مستقیم را در کنار توسعه و عمق‌بخشی به خدمات غیرمستقیم درمانی در اولویت قرار داده است. در اسفند سال گذشته شاهد افتتاح یا آغاز متمرکز عملیات ۷۸ پروژه در سراسر کشور بودیم که بخش عمده این پروژه‌ها، طرح‌های عمرانی مرتبط با حوزه درمان بودند و نزدیک به ۷۰ طرح توسعه و تاسیس مراکز درمانگاهی و بیمارستانی خصوصاً در مناطق کمتر برخوردار در حال پیگیری است. در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۱ هزار و پانصد میلیارد به مجموعه این پروژه‌ها اختصاص داده شده است. همچنین در راستای تقویت زیرساخت‌های نیروی انسانی حوزه درمان برای ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان عزیز، علاوه بر استخدام بیش از ۳۵۰۰ نیروی جدید و نیز بازنگری نظام پرداخت به کادر درمان، بعد از وقفه‌ای چند ساله وضعیت استخدام پزشکان قراردادی سازمان نیز تعیین تکلیف شد. در این حوزه همچنین با پیگیری‌های صورت‌گرفته، رکورد توسعه ۹۷ درصدی نسخه الکترونیک را نیز شاهد بودیم.
در حوزه اقدامات رفاهی ویژه بازنشستگان شریف سازمان تأمین‌اجتماعی نیز می‌توان به تقویت بیمه تکمیلی این عزیزان با افزایش ۸۰ درصدی سطح تعهدات درمانی و افزایش ۱۲۰ درصدی سهم سازمان در حق بیمه ۶ میلیون نفر با هزینه سالانه حدود ۴ هزار میلیارد تومان، آغاز دوباره اعزام رایگان بازنشستگان به سفرهای زیارتی، حذف فرانشیر خدمات بستری بیمه‌شدگان با بیش از ۶۵ سال سن در مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی و افزایش رقم وام قرض‌الحسنه بازنشستگان به مبلغ ۲۰ میلیون تومان در سال جاری اشاره کرد.
در بخش‌های اقتصادی و شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در راستای تحقق بند ۳ سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «حفظ و ارتقای ارزش ذخایر سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌گر اجتماعی به‌عنوان اموال متعلق به مردم»، حمایت از حوزه کسب و کار و نیروی انسانی ایرانی و کمک به رونق تولید را در دستور کار قرار داده‌ایم و با توجه به رویکرد تحولی اتخاذ شده در مجموعه‌های اقتصادی سازمان و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا)، بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بلندمدت ۴ ساله در عرصه سرمایه‌گذاری در سازمان تأمین‌اجتماعی برنامه‌ریزی شده است که حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۱ محقق شد. در این بخش همچنین شاهد رشد ۵۰ درصدی سود خالص شرکت‌های شستا در عملکرد تجمیعی در سال ۱۴۰۱ و رسیدن آن به مبلغ ۵۷ هزار میلیارد تومان و ثبت رکورد تولید ۵ ساله در ۳۲ شرکت را نیز شاهد بودیم.
به این ترتیب سازمان تأمین‌اجتماعی با همراهی مردم شریف ایران و مساعدت و همکاری دستگاه‌های حاکمیتی و کوشش‌های شبانه‌روزی کارکنان حوزه‌های مختلف بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی این سازمان تا امروز تمام همت خود را در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات مورد نیاز ملت سرافراز و سربلند ایران به‌کار گرفته است و بدیهی است که مجاهدت‌های کارکنان خدوم این سازمان در مسیر تحولی پیش رو با عنایت الهی و همراهی مضاعف شرکای عزیز اجتماعی و استمرار همکاری‌های دولت مردمی و مجلس انقلابی سهل و آسان خواهد شد و افق پیش‌روی جمهوری اسلامی در حوزه تأمین‌اجتماعی افقی بسیار روشن خواهد بود.
اینجانب بار دیگر هفته تأمین‌اجتماعی را به بازنشستگان و مستمری‌بگیران شریف، کارگران و کارفرمایان عزیز، همکاران خدوم سازمان در حوزه‌های مختلف بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی در سراسر کشور و همچنین به ۴۶ میلیون بیمه‌شده تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال توفیقات بیشتر در مسیر توسعه خدمات و تأمین رفاه و آسایش ملت شریف را مسئلت دارم.

میرهاشم موسوی
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=73153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.