• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

دیدار هیئت‌رئیسۀ کانون بازنشستگان بانک صادرات ایران با مدیرعامل بیمه سرمد تقدیر بنیاد قلب پارس از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۶هزار نفر با وام ازدواج بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به خانه بخت رفتند انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) تحقق ۹۸درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس ایجاد زیرساخت لازم برای اطلاع رسانی و شفافیت در عملکرد شرکت افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد عملیات اجرایی بخش صنعتی وخط تولید پروژه  فروآلیاژ شیروان کلید خورد / گامی در جهت توسعه اقتصادی و صنعتی خراسان شمالی برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳ سید احمدرضا صدر سرپرست روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شد

2

افزایش توان و کاهش مصرف سوخت با موتور M15i

  • کد خبر : 82163
  • 23 آذر 1402 - 17:29
افزایش توان و کاهش مصرف سوخت با موتور M15i

موتور M15i با هدف ارتقای عملکرد موتور و کاهش مصرف سوخت در گروه سایپا تعریف و به منظور استفاده در خانواده ایکس ۲۰۰ تولید شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از سایپانیوز، پس از طی دوره ایی چند ساله، طراحی و تولید این محصول در اواخر سال ۱۴۰۰ به منظور افزایش طول عمر پلتفرم ایکس ۲۰۰ بررسی و با تکیه بر توان داخلی و پس از انجام تست های موفقت آمیز عملکردی و دوام در دستور کار قرار گرفت.

موتور جدید دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ و قابل ارتقاء به یورو ۶ است و مصرف سوخت آن مطابق با الزامات قانونی تعریف شده است؛ این موتور بر روی دو خودروی کوییک GX و ساینا نهایی و در حال عرضه است.

موتور M15i نسبت به نسل قبلی خود تغییراتی نظیر افزایش بازدهی، توان موتور و کاهش مصرف سوخت را به همراه داشته است؛ این تغییرات در قطعات اصلی موتور شامل منیفولد هوا،‌ منیفولد دود، سرسیلندر، پیستون و رینگ،‌ یاتاقان های ثابت و متحرک موتور، ماژول VVT و تغییراتی در بلوک سیلندر جهت نصب بر روی محصولات گروه ایکس ۲۰۰ اعمال شده است. همچنین با توجه به این تغییرات، توان موتور به ۹۰ اسب بخار و گشتاور موتور به ۱۳۷ نیوتن متر رسیده است.

لازم به توضیح است بیش از ۸۰ درصد قطعات این موتور ساخت داخل است و تمامی نمونه های تولیدی با همکاری زنجیره تامین داخلی و با بهره مندی از زیرساخت های تولید داخل صورت گرفته است.

گفتنی است: طی سال جاری ۸۴۰۰ دستگاه خودرو کوییک GX و ساینا با موتور M15i تولید شده است و ظرفیت تولید این موتور بر اساس زیر ساخت های تامین تا پایان سال به تولید ۸۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=82163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.