• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

از ظرفیت کارگروه طرح احیا برای حل مشکلات معادن استفاده می‌کنیم

  • کد خبر : 79417
  • 07 آبان 1402 - 10:43
از ظرفیت کارگروه طرح احیا برای حل مشکلات معادن استفاده می‌کنیم

مدیرکل سازمان صمت استان لرستان درباره جلسه کارگروه طرح احیا در این استان گفت: برای حل مشکلات معادن استان که در جلسه‌ای با حضور مدیراجرایی طرح و معاون عمرانی استانداری لرستان مطرح شد، از ظرفیت کارگروه طرح احیا استفاده خواهیم کرد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، بهمن جعفری مدیر کل سازمان صمت استان لرستان توضیح داد: با توجه به اینکه اولین جلسه کارگروه طرح احیا در استان برگزار شد، وضعیت معادن استان و تعطیلی تعدادی معادن و مشکلات متعدد آنها با دستگاه‌های اجرایی منابع طبیعی و محیط زیست (که محدوده‌های معدنی بلوکه شده هستند) در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: از طرفی هم بحث احیای این معادن مستلزم بازسازی و نوسازی ماشین آلات آنهاست و یا مشکلات حقوق دولتی دارند که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در این جلسه مقرر شد تا پایان سال اهدافی که مدنظر است هم در بحث احیای معادن کوچک مقیاس و هم بحث تعیین تکلیف محدوده‌های معدنی چه با بهره‌بردار و چه بدون بهره بردار و همچنین بسته‌های سرمایه‌گذاری و برگزاری مزایده‌های عمومی در راستای توسعه فعالیت‌های معدنی انجام گیرد.

جعفری افزود: سعی بر این است که متناسب با سیاست و برنامه‌های راهبردی معاونت معدنی وزارت صمت و با نظر به اینکه ایمپاسکو و ایمیدرو هم رسالت‌هایی در حوزه معدن دارند از ظرفیت این کارگروه استفاده و جلسات متعددی در راستای حل مسائل و مشکلات معادن داشته باشیم.

سازمان صمت از واحدهای فرآوری حمایت کامل خواهد کرد

شهرام دارابی معاون معدنی اداره کل صمت استان لرستان درباره جلسه ستاد طرح احیا در لرستان گفت: با توجه به موضوعات مطرح شده هدف از برگزاری این جلسات حل مشکلات معادن و راه‌اندازی معادن تعطیل شده است که اگر مشکلات مطرح شده در جلسه حل شوند، حداقل ۱۰ تا ۱۲ معدن جدید به چرخه تولید بازخواهند گشت.

وی افزود: ظرفیت معدنی استان لرستان با توجه به ساختار زمین شناسی بیشتر معادن سنگ‌های ساختمانی و غیرفلزی است و حاشیه کوچکی از استان شواهدی از کانه سازی‌های فلزی دارد.

معاون معدنی اداره کل صمت استان لرستان ادامه داد: از جمله مشکلات اصلی لرستان می‌توان به مساله خام فروشی ذخایر معدنی در این استان اشاره کرد. به عنوان مثال سنگ‌ آهک های منطقه الیگودرز با خلوص بیش از  ۹۰ درصدی در دنیا مطرح است که در طرح ساخت کاغذ از سنگ آهک بسیار کمک کننده خواهد بود و در عین حال رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی قابل توجهی در استان رقم خواهد زد.

وی تصریح کرد: نکته قابل اشاره دیگر اینکه ما در استان لرستان معادن فلدسپات داریم و ۱۳۵ کارخانه کاشی قطعه بزرگ میبد همه خاک کاشی را از استان لرستان دریافت می‌کنند در حالی که ما تنها یک واحد تولید کاشی داریم که آن هم تعطیل است.

دارابی عنوان کرد: استان لرستان ظرفیت احداث واحدهای فرآوری کاشی و سرامیک دارد که باید طرح و برنامه‌ریزی‌های لازم در این رابطه صورت پذیرد. حتی اگر به میزان کمی در داخل استان این فلدسپات فرآوری شود، ارزش افزوده چند برابری به دنبال خواهد داشت.

معاون معدنی اداره کل صمت لرستان در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما از انجام این اقدامات بیش از هر چیز افزایش اشتغال‌زایی در این استان است و سازمان صمت از احداث واحدهای فرآوری با توجه به میزان اشتغال‌زایی در استان حمایت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=79417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.