• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

ارتقای شفافیت و کارآمدی در عین افزایش بازدهی؛ اولویت حوزه اقتصادی تأمین‌اجتماعی

  • کد خبر : 72845
  • 14 تیر 1402 - 19:57
ارتقای شفافیت و کارآمدی در عین افزایش بازدهی؛ اولویت حوزه اقتصادی تأمین‌اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ارتقای شفافیت و کارآمدی در عین ارتقای بازدهی و سودآوری، اولویت‌های اصلی مدیریت ذخایر و دارایی‌های بیمه‌شدگان در حوزه اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ارتقای شفافیت و کارآمدی در عین ارتقای بازدهی و سودآوری، اولویت‌های اصلی مدیریت ذخایر و دارایی‌های بیمه‌شدگان در حوزه اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در ادامه جلسات نظارتی از حوزه‌های تخصصی، از بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان بازدید کرد. وی در این بازدید که با حضور اعضای شورای معاونین و جمعی از مدیران سازمان برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای دوره فعالیت دولت سیزدهم و مدیریت جدید سازمان تأمین‌اجتماعی، صیانت و مدیریت حرفه‌ای منابع و ذخایر در دستور کار قرار داشته و اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام شده است.

موسوی با تأکید بر تقدم رویکرد سهام‌داری بر بنگاه‌داری در سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ما به‌دنبال تثبیت نظام سهام‌داری در سازمان هستیم. بالا بردن ارزش دارایی و ایجاد ارزش افزوده در همه شرکت‌های تابعه و شرکت‌های مأموریتی باید مورد توجه قرار گیرد و در همه شرکت‌ها، مدیریت اقتصادی حرفه‌ای و میزان موفقیت در ایجاد ارزش افزوده، ملاک و معیار اصلی قضاوت و ارزیابی عملکرد است.

وی افزود: باید متناسب با تحولات اقتصادی و تغییرات حوزه کسب‌وکار و همچنین متناسب با شرایط ناترازی منابع و مصارف صندوق تأمین‌اجتماعی و برای دوره‌های بلندمدت و میان‌مدت برنامه دقیق داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی سوءمدیریت در ادوار گذشته را از دلایل وجود اشکالات ساختاری در برخی شرکت‌ها دانست و گفت: در برخی مواقع شاهد هستیم که برخی شرکت‌ها گویا برای زیان‌دهی طراحی شده‌اند و اراده‌ای برای خارج کردن برخی شرکت‌ها از زیان‌دهی وجود نداشته است. در این قبیل شرکت‌ها، نیازمند تلاش مضاعف هستیم و درصورت نیاز باید برای رفع مشکلات چنین شرکت‌هایی قرارگاه احیاء ایجاد کنیم.

موسوی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان و مأموریت‌های گسترده شرکت‌های تابعه سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: گردشگری سلامت از مهمترین حوزه‌هایی است که سازمان تأمین‌اجتماعی می‌تواند در این حوزه‌ها فعالیت کند و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی‌نظیری در سازمان در این زمینه وجود دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: ارتقای شفافیت و کارآمدی در عین افزایش بازدهی و سود‌آوری در حوزه اقتصادی در اولویت قرار دارد. باید سازوکار مؤثری برای نظارت بر شرکت‌ها طراحی شود و با استفاده از ابزارهای به‌روز، نظارت دقیق و همه جانبه بر عملکرد شرکت‌ها داشته باشیم. ما باید برای پیگیری مسائل و عبور از چالش‌ها در مواردی بر روی یک یا چند موضوع اصلی تمرکز داشته باشیم و نظام اولویت‌گذاری برای پیشبرد برنامه داشته باشیم و اولویت‌ها را درست تشخیص دهیم.

دکتر موسوی ادامه داد: برای شرکت‌های تابعه سازمان تأمین‌اجتماعی باید نظام مسائل توأم با اولویت‌بندی دقیق داشته باشیم و مدیران شرکت‌ها در زمان تصدی مسئولیت متعهد به رفع و پیگیری مسایل اصلی و دارای اولویت بالاتر باشند. در موضوع مقابله با فساد نیز باید به گلوگاه‌های فساد توجه ویژه داشته باشیم.

براساس این گزارش، در این جلسه همچنین معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی و مدیران‌کل این معاونت گزارشی از فعالیت‌های حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان ارائه کردند و به تشریح برنامه‌های آینده سازمان تأمین‌اجتماعی در این حوزه پرداختند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=72845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.