• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

ارائه یوزکیس سلامت بر بستر ۵G همراه اول با بهره‌گیری از فناوری MEC

  • کد خبر : 82627
  • 04 دی 1402 - 16:22
ارائه یوزکیس سلامت بر بستر ۵G همراه اول با بهره‌گیری از فناوری MEC

همراه اول با ارائه یوزکیس ویژه حوزه سلامت در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳ که با آنالیز سیگنال‌های مغزی قابلیت پیش‌بینی حملات صرع را دارد، امکان لمس و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین در زندگی روزمره را فراهم کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول با حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام ۲۰۲۳) سعی کرده است سبدی متنوع از محصولات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهد.

یکی از اقدامات اپراتور اول در این رویداد، انتقال تجربه استفاده و بکارگیری پلتفرم بومی MEC در قالب یک یوزکیس منحصر بفرد است که در صورت تجاری شدن ابزارهای مورد نیاز آن، قابلیت پیش بینی بروز «حملات صرع» را برای کاربران تلفن همراه با امکان ارسال نوتیفیکیشن و پیامک به مراکز اورژانس خواهد داشت.

همچنین در صورت اتصال به خودروی هوشمندی که بیمار در معرض حمله، در حال رانندگی آن است، می تواند ضمن کاهش سرعت و کنترل خودرو، باعث کاهش حوادث ناگوار شود.

بخش فنی اپراتور اول تلفن همراه با تمرکز بر مقوله «هوش مصنوعی»، این یوزکیس را به نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳ آورده است.

فرآیند اجرایی یوزکیس مذکور به این شکل است که حسگر مغزی روی سر افراد قرار می گیرد و با آنالیز سیگنال های مغزی، سه تا چهار ثانیه پیش از وقوع حمله، آلارم می دهد.

با وجود قابلیت تحرک پذیری و ظرفیت گسترده شبکه ارتباطی همراه اول، این یوزکیس امکانی را فراهم می کند تا افراد دارای این بیماری در هنگام رانندگی، قبل از حمله متوجه شوند و در آینده کنترل خودرو را به خودروی خودران واگذار کنند.

گفتنی است پروژه MEC عنوان اختصاری Mobile edge computing و سلوشنی برای پردازش روی لبه شبکه است. در حال حاضر همراه اول پلتفرم MEC را به صورت تجاری در دست بهره برداری دارد و چندین یوزکیس حساس به مقوله «تأخیر کم» را نیز بر این بستر اجرایی کرده است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=82627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.