• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

ارائه گواهینامه اعتبارسنجی به شرکت‌های ایرانی توسط بانک سامان

  • کد خبر : 83843
  • 27 دی 1402 - 23:16
ارائه گواهینامه اعتبارسنجی به شرکت‌های ایرانی توسط بانک سامان

نخستین همایش راهکارهای بانک سامان در توسعه تجارت و اعتبار بین‌‎المللی با حضور مدیران ارشد شرکت‌های بین‌المللی، رایزان اقتصادی سفارت‌خانه‌های خارجی در تهران و مدیران ارشد بانک سامان برگزار شد.

در این همایش که در محل هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، ضمن تبیین خدمات بانک سامان در زمینه‌های مختلف از جمله ارزی و اعتباری، خدمت جدید بانک سامان با موضوع ارائه گواهینامه اعتبارسنجی به شرکت‌های ایرانی به منظورایجاد اطمینان برای شرکت‌های خارجی که درصدد گسترش فعالیت‌های اقتصادی خود در ایران هستند نیز معرفی شد.
در آغاز این همایش، علیرضا معرفت، مدیرعامل بانک سامان ضمن خوشامدگویی به همگی میهمانان ایرانی و غیرایرانی این همایش، هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی را تبیین دقیق‌تر خدمات قابل ارائه بانک سامان در زمینه‌های مختلف و همچنین آشناشدن بیشتر مشتریان با توانایی‌های تیم‌های  گوناگون بانک سامان عنوان کرد.
در ادامه این سمینار، هاله حسین‌زاده، معاون بین‌الملل بانک سامان ضمن معرفی خدمات ارزی بانک سامان، آخرین تحولات حوزه قوانین ارزی را مورد بررسی قرار داد. وی اعتماد مشتریان به بانک سامان را حاصل تعامل صحیح و مناسب و تداوم آن در طول زمان دانست و عنوان کرد محصول این اعتماد خود را در سهم ۳۵ درصدی بانک سامان از تجارت دارو و تجهیزات پزشکی کشور نشان داده است.
در ادامه، داود سوری، عضو هیئت‌مدیره بانک و رئیس آکادمی سامان به تشریح پارامترهای اقتصاد کلان ایران و آخرین وضعیت این عوامل پرداخت و از پتانسیل‌های گسترده طبیعی، انسانی و ژئوپلیتیک ایران به‌عنوان نقاط قوت اقتصاد ایران یاد کرد.
در این همایش، سیامک شهباززاده، مدیر تطبیق و مبارزه با پولشویی بانک سامان نیز ضمن تشریح ابعاد و پیامدهای تعامل با مشتریان پرریسک، الزامات قانونی معاملات و مبادلات مالی با طرفهای تجاری را برای حاضرین همایش تبیین کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی اخیر بانک مرکزی، بانک سامان از حیث تطبیق و میزان رعایت ضوابط مبارزه با پولشویی و تأمین‌مالی تروریسم، رتبه نخست شبکه بانکی را کسب کرده است.
در ادامه این همایش یک‌روزه، شریف نظام‌مافی، رئیس اتاق بازگانی ایران و سوئیس نیز به دلایل عدم اعتماد شرکت‌های خارجی به شرکت‌های ایرانی پرداخت و ارائه گواهینامه اعتبارسنجی به شرکت‌های ایرانی به‌منظور ایجاد اطمینان برای شرکت‌های خارجی که درصدد گسترش فعالیت‌های اقتصادی خود در ایران هستند و با مشارکت بانک سامان و اتاق بازرگانی ایران و سوئیس عملیاتی شده را قدمی برای رفع این دسته از مشکلات یاد کرد.
رضا پرسته، رئیس اداره بازاریابی و تحقیق و توسعه شرکت اعتبارسنجی حافظ سامان ایرانیان، دیگر سخنران این همایش بود که ضمن تبیین اصول رتبه‌بندی اعتباری و اعتبارسنجی، روش محاسبه امتیاز اعتباری شرکت‌ها برای اعطای گواهی اعتباری با امضای مدیرعامل بانک سامان را برای حضار تشریح کرد.
فرزاد امانپور، مشاور عالی هیئت‌مدیره در امور بین‌الملل نیز با بیان متناسب بودن خدمات مشاورهای بانک سامان با نیازهای مشتریان، به تشریح انواع روش‌های پرداخت‌های بین‌المللی و جزئیات و تحولات این روش‌ها پرداخت.
حسین منصور، رئیس اداره تأمین مالی و مدیریت طرح‌ها، نیز ضمن تشریح برخی از روش‌های تأمین مالی و تبیین ابعادی از مدیریت پروژه‌ها که توسط تیم بانک سامان انجام می‌شود به معرفی برخی از پروژه‌های تأمین مالی شده توسط بانک سامان پرداخت.
بهزاد گلخو، جانشین معاون فنی بیمه‌های غیرزندگی بیمه سامان نیز به‌عنوان آخرین سخنران این همایش به نقش بیمه در توسعه تجارت بین‌المللی پرداخت و ضمن تشریح انواع خدمات بیمه سامان، برخی از شرکای بین‌المللی بیمه سامان را به حاضرین معرفی کرد.
در پایان این همایش نیز، در پنل پرسش‌وپاسخ تشکیل شده، سخنرانان این همایش به پرسش‌های شرکت‌کنندگان در حوزه‌های مختلف پاسخ دادند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=83843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.