• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

دیدار هیئت‌رئیسۀ کانون بازنشستگان بانک صادرات ایران با مدیرعامل بیمه سرمد تقدیر بنیاد قلب پارس از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۶هزار نفر با وام ازدواج بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به خانه بخت رفتند انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) تحقق ۹۸درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس ایجاد زیرساخت لازم برای اطلاع رسانی و شفافیت در عملکرد شرکت افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد عملیات اجرایی بخش صنعتی وخط تولید پروژه  فروآلیاژ شیروان کلید خورد / گامی در جهت توسعه اقتصادی و صنعتی خراسان شمالی برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳ سید احمدرضا صدر سرپرست روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شد

1

اختتامیه سومین جشنواره انشانویسی بانک مسکن برگزار شد

  • کد خبر : 35260
  • 22 دی 1400 - 16:28
اختتامیه سومین جشنواره انشانویسی بانک مسکن برگزار شد

مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره دانش‌آموزی انشانویسی بانک مسکن برگزار و از برگزیدگان تقدیر شد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از بانک مسکن-هیبنا، مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره دانش‌آموزی انشانویسی بانک مسکن با حضور «علیرضا کریمیان»، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، « شهاب‌الدین حجازی»، جانشین معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از معلمان انجمن جغرافیای کشور برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

چندی پیش فراخوان انشانویسی با موضوع «خانه رویایی من» اعلام و تعداد هزار و ۱۰۰ انشاء از دانش‌آموزان سراسر کشور دریافت شد.
در نهایت، ۱۵ نفر از دانش آموزان پس از سه مرحله داوری انتخاب شدند و از آنان تقدیر به عمل آمد.

اسامی برندگان جشنواره

اسامی برندگان انشانویسی این جشنواره در رده ابتدایی به ترتیب اول تا پنجم عبارتند از: امیر رضا اسدی- البرز، محمد امین عسگری- البرز، مبینا مرتضوی –البرز، یلدا اقدمی- اصفهان، ثنا عباسی- البرز

همچنین در رده متوسطه اول مریم محسنی- سمنان، نگین شاهسونی- فارس، مبینا صادقی نژاد- البرز، درسا جعفری فام- خوزستان، امیر همایون عبدی‌زاده- کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا پنجم شدند.

در رده متوسطه دوم نیز به ترتیب سلین جدی اقدم- تهران، مهشید تقی زاده- خراسان شمالی، اسماء سامری- اصفهان، صبا کولیوند- البرز، مهراوه هوشمند- تهران، رتبه‌های اول تا پنجم مسابقه انشانویسی جشنواره مذکور را کسب کردند.

دانش‌آموزان باید از فرصت‌ها و تهدیدات کشور آگاه باشند

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم طی سخنانی، گفت: برای رسیدن به توسعه و امنیت پایدار باید سرزمین خود را به خوبی بشناسیم، تهدیدات و فرصت‌ها را احصا کنیم و باید این مسائل مهم را به دانش آموزان که آینده‌سازان کشور هستند، انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه باید بین آموزش و پرورش و نهادهای نظامی و غیرنظامی پیوند ایجاد شود و در اختیار توسعه کشور قرار گیرد، تصریح کرد: دانش آموزان باید با مقوله جغرافیا و موقعیت سرزمینی ایران آشنا شوند تا بتوانند برتری‌های سرزمین خود را به خوبی درک کنند. علاوه بر این، آنان باید از تهدیدات سرزمینی هم مطلع باشند.

آموزش و پرورش سنگ بنای توسعه دریامحور است

در ادامه این مراسم، شهاب‌الدین حجازی، جانشین معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خطاب به معلمان جغرافیا نکاتی را مطرح کرد و با تاکید بر اهمیت دریا در توسعه کشورها، گفت: ۷۰ درصد از سطح کره زمین را آب فراگرفته است و ۹۰ درصد از تجارت جهانی کالاها هم از طریق دریا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: البته ۴۴ کشور جهان در خشکی محصور هستند و به دریای آزاد راه ندارند که این کشورها با بن بست ژئوپلیتیک روبرو هستند. بن بست ژئوپلیتیک، کشورها را از مزایای مجاورت با کشورهای دیگر محروم می‌کند.

جانشین معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: ما باید انرژی‌های تجدیدپذیر را از دریا احصا کنیم، حمل و نقل دریایی باید مورد توجه قرار گیرد و باید از ظرفیت دریا برای توسعه گردشگری استفاده شود؛ چرا که برای کشورمان ارزآوری دارد.

حجازی با تاکید بر اینکه ما باید از اقتصاد دریا بهره ببریم، تصریح کرد: توسعه دریامحور جزو برنامه‌های اصلی و استراتژیک کشورهاست و ما هم باید آن را مورد توجه قرار دهیم. یکی از مشکلات ما در زمینه توسعه دریامحور آن است که سازمان‌ها و نهادهای دریایی به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند که پیشنهاد ما این است که «وزارت دریانوردی» تشکیل شود تا شرکت‌ها، نهادها و سازمان‌های دریایی با یکدیگرهم افزایی داشته باشند.

جانشین معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه باید زیرساخت‌های فرهنگی برای توسعه دریامحور فراهم شود، گفت: آموزش و پرورش، سنگ بنای توسعه فرهنگ دریایی است و ما برای توسعه دریامحور نیاز به توسعه فرهنگی داریم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=35260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.