• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

آینده صنعت حمل و نقل با ال‌جی

  • کد خبر : 75220
  • 22 مرداد 1402 - 13:32
آینده صنعت حمل و نقل با ال‌جی

دوره خودروهای خودران به سرعت از راه می‌رسد و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در حدود ۸ میلیون خودروی خودران یا نیمه‌خودران تا سال ۲۰۲۵ روانه جاده‌ها شوند. با این اتفاق رانندگی نیز به زودی به تاریخ خواهد پیوست و رانندگان دیگر مجبور نخواهند بود مدام چشم به جاده بدوزند و مراقب همه چیز باشند. به عبارت دیگر، راننده نیز مانند سایر سرنشینان می‌تواند وقت خود را به روش‌های بهتری بگذراند و بسیار راحت‌تر باشد.

شرکت‌ها برای اینکه مزیت‌های رقابتی خود را در بازار به سرعت در حال رشد حفظ کنند تلاش می‌کنند خودرو را به فضایی دلپذیر تبدیل کنند که می‌تواند شبیه‌سازی‌هایی را برای درگیر کردن حواس مختلف سرنشینان مانند بینایی، شنوایی و لامسه انجام دهند. به عنوان مثال صدا می‌تواند به عنوان ابزاری قدرتمند که می‌تواند احساسات افراد را برانگیزد و حال و هوایی خاص در محیط ایجاد کند استفاده شود و نور می‌تواند نقشی کلیدی و چشمگیر در بالا بردن انرژی محیط ایفا کند. این قبیل اطلاعات حسی می‌توانند با ترکیب‌های مختلف برای بازآفرینی تصویر و احیای تجربه داخل خودرو مورد استفاده قرار گیرند و در جهات هیجان‌انگیز بسیار متنوعی توسعه یابند. 

AVN که مخفف صدا، ویدئو و مسیریابی (Audio, Video and Navigation) است با در برگرفتن صدا و تصویر می‌تواند نقش به یاد ماندنی‌ای در تجربه‌های داخل خودرو ایفا کند. AVNها از مجموعه‌ای از دستگاه‌های الکترونیکی شامل گیرنده رادیویی، یونیت مسیریابی GPS و فن‌آوری‌های رابط کاربری مانند صفحه نمایش لمسی یا کنترل صوتی تشکیل شده‌اند. یک سیستم AVN از طریق اجزای یکپارچه خود می‌تواند مجموعه غنی‌ای ‌از اطلاعات مربوط به خودرو و سرگرمی مانند ارائه گزینه‌های مختلف سرگرمی برای سرگرم نگه‌داشتن سرنشینان در طول مسیر فراهم کند. انتظار می‌رود AVNهای نسل بعد حتی از این هم تکامل‌یافته‌تر باشند و با استفاده از صدای سطح بالا، فن‌آوری برجسته صفحه نمایش و سایر ویژگی‌های ارتقاء یافته فراگیر، خودروها را به سالن‌های متحرک سینما، کافی‌شاپ‌ و بیش از این‌ها تبدیل کنند. آن‌ها همچنین به تبدیل کردن خودروها به فضاهایی ایده‌آل برای فعالیت‌های روزمره مانند برگزاری جلسات، تماشای تلویزیون و حتی انجام خریدهای اینترنتی کمک می‌کنند. 

اکنون سال‌هاست که ال‌جی با آگاهی از این واقعیت تمرکز خود را بر توسعه AVNهای با کیفیت قرار داده‌است. بر طبق پژوهش‌های انجام شده توسط eBEST Investment & Securities Co., Ltd ، این شرکت با سهم ۱۲ درصدی از بازار AVN در سال ۲۰۲۱ رتبه دوم در سطح جهان در این زمینه را به خود اختصاص داد. برای درک چشم‌انداز ال‌جی در خصوص خودروها و نحوه اجرای فن‌آوری‌های AVN توسط این شرکت و ویژگی‌هایی که تمامی حواس پنجگانه را دربر می‌گیرند فقط کافیست به لینک خودروی مفهومی بسیار پیشرفته LG OMNIPO مراجعه کنید. LG OMNIPOD که برای اولین بار در نمایشگاه CES 2022 رونمایی شد به عنوان بخشی فرعی از خانه عمل می‌کند و می‌تواند به عنوان یک سالن استراحت، فضایی برای کار، استودیوی ورزشی و یا هر چیزی که ساکنین نیاز داشته باشند مورد استفاده قرار گیرد.

نوآوری ال‌جی که یک خودروی کاملاً خودران است از صفحه نمایش‌های گران‌قیمتی برخوردار است که می‌توانند سرنشینان را در محتوای انتخابی‌شان غرق کند. صفحه نمایش تونل (Meta-environment Screen) که از سقف تا زمین ادامه دارد کلید تجربه واقعاً وسوسه‌انگیز فراهم شده توسط OMNIPOD است. این خودرو با مجموعه‌ نمایشگرهای چندرسانه‌ای یکپارچه خود به فضایی ایده‌آل برای تماشای لذت‌بخش فیلم تبدیل می‌شود، به نحوی که سرنشینان بیش از این که احساس کنند فقط در حال تماشای فیلم هستند احساس می‌کنند واقعاً در فیلم حضور دارند. به علاوه، LG OMNIPOD به صورت خودکار نمایشگر را بر اساس نیازهای سرنشینان تنظیم می‌کند تا بهترین شرایط را برای انجام کارها و یا پرداختن به سرگرمی‌ها فراهم کند. اگرچه هر یک از این ویژگی‌ها به خودی خود بسیار چشمگیر هستند اما آن‌ها تنها بخش کوچکی از آن‌چه LG OMNIPOD ارائه می‌کند هستند.

آینده حمل و نقل جدیدترین پیشرفت‌ها و دستاوردها نظیر فن‌آوری رانندگی خودران، هوش مصنوعی، فضای Cloud و ۶G را که پیش از این در مجموعه Mobility Inside توضیح داده شده‌اند گردهم می‌آورد. شرکت راهکارهای تجهیزات اتومبیل ال‌جی با رویکرد خود مبنی بر تجربه‌های داخل خودروی بهتر به شتاب بخشیدن به نوآوری‌هایش ادامه خواهد داد و ارزش مشتری را به افق‌های جدیدی خواهد برد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=75220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.