• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
0

آشنایی با بیمه موتور سیکلت و انواع آن

  • کد خبر : 14502
  • 22 اردیبهشت 1400 - 18:40
آشنایی با بیمه موتور سیکلت و انواع آن

راندن موتور سیکلت در شهرهای بزرگ و شلوغ، خطرات بسیار زیادی را به همراه دارد. این خطرات جانی و مالی هستند و در صورت نداشتن بیمه هزینه مالی بسیار زیادی را روی دوش راننده موتور خواهند گذاشت. به همین دلیل شرکت‌های بیمه انواع مختلف بیمه موتور سیکلت را برای رانندگان موتور در نظر گرفته‌اند تا در صورت بروز حادثه بتوانند به آسانی هزینه‌های آن را پرداخت کنند. اگر شما هم موتور می‌رانید و کنجکاو شده‌اید که بیمه موتور سیکلت چیست و چه مزایایی دارد در ادامه مطلب همراه کارشناسان بیمه آسماری باشید.

بیمه موتور سیکلت چیست؟

در بیمه موتور سیکلت، شرکت بیمه بر اساس بیمه‌ نامه متعهد می‌شود که خسارات جانی و مالی که راننده موتور سیکلت به شخص دیگری وارد کرده است را تا سقف تعهدات قرارداد خود پرداخت نماید. خسارات جانی وارد شده به راننده زیان دیده مانند درمان، نقص عضو و فوت (دیه) تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

بیمه موتور سیکلت مانند بیمه درمان تکمیلی انواع مختلفی دارد و هزینه زیادی برای متقاضیان دریافت این بیمه به همراه نخواهد داشت. از انواع بیمه موتور سیکلت می‌توان به بیمه شخص ثالث و بدنه موتور سیکلت اشاره کرد. در قسمت‌های بعدی به طور کامل شرایط و مزایای این دو بیمه را برای شما شرح خواهیم داد.

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت؛ بیمه‌ای اجباری با مزایای فروان

قبل از هر چیزی باید با مفهوم بیمه شخص ثالث آشنا شویم. اگر در طی حادثه‌ای به فرد یا اتومبیل دیگری خسارت وارد شود راننده مقصر موظف است تمام خسارات وارده به او را پرداخت نماید. با تهیه بیمه شخص ثالث در صورتی که مقصر حادثه باشید به راحتی می‌توانید خسارت راننده زیان دیده را بپردازید. به این ترتیب با پرداخت اقساطی یا نقدی مبلغ مشخصی به شرکت بیمه، آن‌ها خساراتی که به شخص دیگری وارد کرده‌اید را به صورت کامل به راننده زیان دیده پرداخت می‌کند.

داشتن بیمه شخص ثالث برای موتور سیکلت مانند خودروها اجباری است اما آمارها نشان می‌دهد که تعداد بسیار کمی از رانندگان موتور این بیمه را تهیه کرده‌اند. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که به جز خسارات طرف دوم در صورتی که به شخص دیگری به جز راننده در طی حادثه آسیب جای وارد شود شرکت بیمه موظف است آن را پرداخت کند. اگر خود راننده موتور سیکلت نیز دچار حادثه جانی شود بیمه تمام هزینه‌های درمانی آن را پرداخت خواهد کرد. به جز بیمه اتومبیل، موتور سیکلت و تکمیلی بیمه‌های کاربردی دیگری مانند بیمه درمان تکمیلی خانواده، دندانپزشکی و حتی بیمه باربری وجود دارد که شرکت بیمه آسماری آن‌ها را به هم‌میهنان عزیزمان با شرایطی ویژه ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش‌های مختلف سایت آسماری از تنوع بیمه‌ها و مزایای هر کدام از آن‌ها باخبر شوید.

پرداخت خسارات وارد شده به بدنه موتور با بیمه بدنه موتور سیکلت

بیمه بدنه از سری بیمه‌های اختیاری محسوب می‌شود و با داشتن آن در صورتی که در طی حادثه به وسیله نقلیه بیمه‌گذار خسارتی وارد شود شرکت بیمه آن را پرداخت خواهد کرد. بیمه بدنه‌ای که برای موتور سیکلت در نظر گرفته شده با بیمه بدنه اتومبیل متفاوت است و تمام سرویس‌هایی که برای بیمه بدنه اتومبیل وجود دارد در بیمه بدنه موتور سیکلت قرار نگرفته است. تنها موارد زیر تحت پوشش بیمه بدنه موتور سیکلت قرار می‌گیرند.

  • آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار و حوادث این چنینی
  • تصادف موتور با هر شی متحرک یا ثابتی که بدنه موتور خسارت وارد کند.

با توجه به این موضوع بیمه شخص ثالث نسبت به بیمه بدنه اهمیت و طرفدار بیشتری دارد و بیشتر بیمه‌گذاران به فکر تهیه این بیمه برای موتور یا اتومبیل خود هستند.

چه عواملی روی هزینه بیمه موتور تاثیرگزار هستند؟

عوامل زیادی هستند که روی میزان پرداختی شما برای بیمه کردن موتور تاثیر می‌گذارند. تعداد سیلندر، ابعاد و ساختار موتور، سال تولید موتور سیکلت و نوع آن مهم‌ترین عواملی هستند که روی نرخ بیمه دریافتی شما تاثیر دارند.

  • سال تولید موتور سیکلت: هر چقدر موتور سیکلت شما مدل جدیدتری داشته باشد و سال تولید آن نزدیک‌تر باشد نرخ بیمه کم‌تری به آن تعلق می‌گیرد.
  • تعداد سیلندر: هر چقدر تعداد سیلندرهای موتور بیشتر باشد نرخ بیمه آن بالاتر خواهد رفت. موتورهای سه سیلندره از بیشترین نرخ بیمه برخوردار هستند.
  • ساختار موتور سیکلت: منظور از ساختار موتور، برقی یا دنده‌ای بودن آن است. هر چقدر قدرت موتور از میان این دو مدل بیشتر باشد نرخ بیمه آن بالاتر می‌رود.
  • نوع موتور بر اساس تعداد چرخ: اغلب موتورها دو چرخ دارند اما نرخ بیمه برای آن‌ها نسبت به موتورهای سه چرخ کم‌تر خواهد بود.
  • ابعاد موتور: هر چقدر اندازه موتور سیکلت بزرگتر باشد امکان وقوع حادثه برای آن بیشتر است. به همین دلیل موتورهای بزرگتر از نرخ بیمه بالاتری برخوردار هستند.

در صورت دریرکرد پرداخت هزینه بیمه، جریمه آن چقدر است؟

عامل دیگری که بر نرخ بیمه شخص ثالث موتور تاثیر می‌گذارد جریمه دیرکرد پرداخت هزینه‌های بیمه است که به مبلغ اصلی آن برای تمدید اضافه خواهد شد. بنا بر این بهتر است پیش از آن که جریمه دیرکرد به هزینه‌های شما اضافه شود برای پرداخت مبلغ بیمه اقدام کنید.

با دریافت بیمه موتور سیکلت خسارات تصادف را به راحتی جبران کنید

اگر صاحب خودرو یا اتومبیل هستید می‌توانید با خرید بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خیال خود را از بابت پرداخت هزینه خسارات تصادف راحت کنید. شرکت بیمه آسماری شرایطی را فراهم کرده است که شما بتوانید بهترین بیمه را با هزینه‌ای مناسب و مزایای فراوان دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با خدمات فوق‌العاده آسماری همین حالا با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۴۱۷ تماس حاصل کنید. کارشناسان خبره بیمه آسماری همراه شما عزیزان خواهند بود و به تمام سوالات شما پاسخ خواهند داد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=14502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.