• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
0

کابوس فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای کسبه سمنان/ورشکستگی خرده‌پاها

  • کد خبر : 2178
  • 18 آبان 1399 - 9:21
کابوس فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای کسبه سمنان/ورشکستگی خرده‌پاها

سمنان- کرونا و مشکلات اقتصادی چهره خیلی از مسائل اقتصادی را تغییر داد اما یکی از مهمترین تغییرات آن را می‌توان ایجاد نوعی رقابت یک طرفه بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای با کسبه سنتی دانست.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – محمد حسین عابدی: برای مردمی که این روزها کرونا و مشکلات اقتصادی را به سختی تحمل می‌کنند هزار تومان هم ارزان‌تر غنیمت است و این همان منطقی است که پشت ویترین و قفسه‌های رنگارنگ فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان سمنان نهفته است. فروشگاه‌هایی که عمدتاً از خارج استان کنترل می‌شوند و جز چند اشتغال آن هم در سطح کارگر، نفع اقتصادی برای این استان ندارند.
زیبا هستند، بوی مایع ضدعفونی می‌دهند، پر از نور و صدا و مملو از شلوغی‌ها و زرق و برق واردشان که می‌شوی موسیقی هم به نواختن بر می‌خیزد تا همه چیز زیر یک سقف جمع شود و مشتری فکر کند اینجا همان جایی است که باید از ابتدا می‌آمده است آن هم مشتری که سابقاً پول را در مغازه‌های سنتی شهرش خرج می‌کرد تا مشاغل سرپا بمانند.
این موضوع قبل از کرونا نیز وجود داشت اما مشکل اصلی آنجا است که ضربه‌های شدید ناشی از کرونا باعث شد تا فاصله معنی داری بین مغازه‌های سنتی شهرهای استان سمنان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایجاد شود. فروشگاه‌هایی که شعارشان این است: همه چیز زیر یک سقف…

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=2178

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.