• امروز : دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳
0

رشد صنعت بیمه در گرو ارتقای شاخص های اقتصادی کشور است

  • کد خبر : 94746
  • 02 مهر 1403 - 16:41
رشد صنعت بیمه در گرو ارتقای شاخص های اقتصادی کشور است

ایفای تعهدات بیمه ای در هنگام بروز حادثه می تواند به ارتقای صنعت بیمه در جامعه کمک کند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، دکتر عبدالناصر همتی با تسلیت به بازماندگان قربانیان حادثه تلخ معدن طبس به اهمیت افزایش ضریب ایمنی کار، اشاره کرد و افزود: افت و خیزهای بیمه ای هم ریشه در تحریم ها دارد و هم تابعی از سایر مولفه های اقتصاد کشور است و اگر برای افزایش سهم رشته بیمه های زندگی، برنامه ریزی نشود هدف افزایش ضریب نفوذ بیمه تحقق نمی یابد.
وزیر امور اقتصادی کشور از ضرورت رسیدن به رشد هشت درصدی در برنامه هفتم توسعه، تصریح کرد: تمرکز اصلی نهاد ناظر صنعت بیمه باید در امر نظارت بر عملکرد شرکت های بیمه گر باشد و این ماموریت باید بدون مداخله گری صورت بگیرد.
وی در همین راستا خاطرنشان کرد: نظارت بر توانگری شرکت های بیمه باید به تدریج در مسیر استانداردهای بین المللی حرکت کند که این امر با کاهش تصدی گری به خصوص در بخش بیمه های اتکایی، قابل انجام خواهد بود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تاکید بر ضرورت ایفای تعهدات تمامی ارکان صنعت بیمه، اظهار داشت: نهاد ناظر صنعت بیمه باید با تقویت نظارت هوشمند، مسیرهای تخلفات بیمه ای را مسدود کند و هیچگونه مماشاتی در این خصوص قابل قبول نخواهد بود.
دکتر همتی بر لزوم ثبات در نهادناظر صنعت بیمه بر استیلای نگاه فنی بر تمامی فعالیت های بیمه کشور سخن گفت و افزود: توسعه صنعت بیمه با افزایش تعداد شرکت های بیمه، تفاوت اساسی دارد و باید در بخش های توسعه محور بیش از کمیت به کیفیت ها توجه داشته باشیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان در خصوص اهمیت پژوهش در صنعت بیمه تصریح کرد: الحاق پژوهشکده بیمه به مجموعه های دیگر به مصلحت نیست و تلاش می کنیم این نهاد پژوهشی در صنعت بیمه حفظ شود.
شایان ذکر است در پایان این نشست از خدمات دکتر علی استادهاشمی در طول تصدی ریاست کلی بیمه مرکزی سپاسگزاری و برای پرویز خوشکلام خسروشاهی در سمت ریاست کلی نهادناظر صنعت بیمه، آرزوی موفقیت کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=94746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.