• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است آغاز پرداخت وام به اعضامحترم مشمول دریافت وام صندوق قر ض الحسنه شاهد از تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رییس کل بیمه مرکزی: مدیرعامل بیمه البرز جسورانه عمل کرد و خوش درخشید حضور پر قدرت بانک ملی ایران در نظام پرداخت جایگاه های عرضه سوخت کشور / بانک ملی ایران سرمایه‌گذار هوشمند سازی جایگاه‌های عرضه سوخت کشور شد امضای تفاهم‌نامه بانک صادرات ایران با تاپیکو تشریح راهبردهای نوین بانک صادرات ایران در دیدار با فعالان این صنعت امضا تفاهم نامه ایدرو و شرکت ملی نفت درخصوص نهایی سازی قرارداد احیاء ، بهره برداری و انتقال کارخانه گاز و گاز مایع سیری فولاد اکسین خوزستان به شعارهای مقام معظم رهبری لبیک گفته است / تکمیل زنجیره ارزش فولاد در اکسین پیگیری می‌شود اعطای ۱۵ هزار و ۶۵۸ فقره تسهیلات به آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه نشست هم‌اندیشی اعضای شورای فقهی بانک مرکزی و مسئولین نظارت و تطبیق شرعی بانک‌های کشور بازدید مدیر عامل بانک ملی ایران از سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

0

بهینه‌سازی اگزوز فن فولادسازی در تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه

  • کد خبر : 67416
  • 19 فروردین 1402 - 9:07
بهینه‌سازی اگزوز فن فولادسازی در تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه

تکنسین آماده‌ساز و تأیید کیفیت تعمیرات تجهیزات دوار تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه گفت: با انجام پروژه بهینه‌سازی اگزوز فن فولادسازی، از توقفات ناخواسته و هزینه‌های تولید کاسته شد و ایمنی این بخش نیز به میزان قابل‌توجهی افزایش یافت.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، مجتبی علی‌عابدی، با بیان انجام موفقیت آمیز پروژه بهینه‌سازی اگزوز فن فولادسازی در تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه گفت: این فن وظیفه هدایت بخارهای آب از داخل کولینگ چنبر به بیرون از سایت را دارد و در صورت عملکرد نامطلوب باعث تجمع بخار اضافی آب سگمنت‌ها در محوطه می‌شود، گفت: در این حالت عملاً اپراتور نمی‌توانست به‌درستی سگمنت‌ها را هدایت کند و درنهایت این مشکل بر روی محصول خروجی تأثیر داشت.

تکنسین آماده‌ساز و تأیید کیفیت تعمیرات تجهیزات دوار تعمیرگاه مرکزی از طراحی نامناسب اولیه سیستم یاتاقان‌بندی این فن به‌عنوان مشکل اصلی نام برد و گفت: در این حالت دمای بیرینگ‌ها از حد مجاز فراتر می‌رفت و باعث خرابی زودهنگام بیرینگ‌ها و درنتیجه توقف خط و عدم‌النفع تولید می‌شد.

وی با بیان اینکه سرعت این فن در دورهای بالا به ۱۵۰۰ دور در دقیقه افزایش می‌یابد تصریح کرد: در طراحی قبل، خرابی بیرینگ منجر به شکستگی یاتاقان، رها شدن ایمپلر در کیسینگ و پرتاب قطعات شکسته‌شده یاتاقان و خرابی کیسینگ می‌شد که این موارد خطرات ایمنی زیادی در پی داشت.

به گفته علی‌عابدی در سیستم یاتاقان‌بندی اولیه از دو پیلوبلاک برای مهار شافت استفاده می‌شد که پس از بررسی‌های متعدد کارشناسی، تصمیم بر آن شد که دو پیلوبلاک (Pillow Block) حذف و یک عدد هوزینگ بیرینگ (PLUMMER BLOCK) جایگزین آن گردد. همچنین با اجرای این پروژه، مشکلِ کم بودن دبی خروجی فن آن نیز با طراحی پروانه جدید با بلیدهای متفاوت رفع شد.

وی خاطرنشان کرد: این بهینه‌سازی علاوه برافزایش میزان دبی خروجی فن، به‌دلیل افزایش استحکام سیستم یاتاقان‌بندی و شاسی و همچنین تعبیه COOLING (سیستم آبگرد) روغن، خرابی بیرینگ‌ها و تعمیرات سالانه را کاهش می‌دهد و موجب بهبود چشمگیر عملکرد تجهیز می‌گردد.

تکنسین آماده‌ساز و تأیید کیفیت تعمیرات تجهیزات دوار تعمیرگاه مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به رضایت ناحیه فولادسازی در خصوص بهینه‌سازی انجام‌شده جهت اصلاح نقشه‌ها و تأمین زیرمجموعه، اقدامات لازم توسط واحد بهره‌برداری انجام گرفت.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=67416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.