• امروز : جمعه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۴

اخبار ویژه

چالش‏‏‌ها و راهکارها در راستای شعار سال ۱۴۰۴؛ «سرمایه‏‏‌گذاری برای تولید» موفقیت‌های بانک صادرات ایران در مسیر بازگشت به جایگاه شایسته خود سرعت گرفته است پست بانک ایران سهمیه تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۴ را به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد قدردانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از بانک مسکن/ نقش کلیدی در پیشبرد نهضت ملی مسکن با آسیب‌شناسی و تزریق نقدینگی محدود، مشکلات صنایع قابل‌حل است سفر مدیرعامل بانک ملی ایران به ارومیه، گامی برای تقویت تولید و اقتصاد منطقه‌ای نشست سرپرست بیمه آسیا و شبکه فروش لزوم ارتقای سطح خدمت‌رسانی با بهره‌گیری حداکثری از بسترهای هوشمند رشد ۵۱ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه سرمد در سال ۱۴۰۳ بیمه مرکزی در جمع دستگاه‌های دارای عملکرد مطلوب بهره‌وری قرار گرفت رئیس هیئت‌مدیره بانک سینا از شرکت خودرو سازی آرتابان دیزل بازدید کرد

1

قطعه‌سازان برای افزایش تولید ۱۵ هزار تن فولاد نیاز دارند

  • کد خبر : 4935
  • 30 آذر 1399 - 16:01
قطعه‌سازان برای افزایش تولید ۱۵ هزار تن فولاد نیاز دارند

رییس انجمن قطعه‌سازان با ارسال نامه ای به وزیر صمت با مضمون رسیدگی به مشکلات قطعه‌سازان خودرو در تأمین فولاد در مچینگ فولاد مبارکه، اعلام کرد که قطعه‌سازان به ۱۵ هزار تن فولاد نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از از انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور، محمدرضا نجفی‌منش در نامه‌ای به وزیر صمت با مضمون رسیدگی به مشکلات قطعه‌سازان خودرو در تأمین فولاد در مچینگ فولاد مبارکه، اعلام کرده است که قطعه‌سازان برای تحقق «جهش تولید» ۱۵ هزار تن فولاد نیاز دارند.
در نامه رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور آمده است: با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و اشاره ایشان به «افزایش تولید خودرو با اتکا به ظرفیت قطعه‌سازان داخلی» لازم است تا موانع موجود در مسیر تحقق این افزایش تولید برچیده شود.
وی ضمن تشریح دلایل ارائه شده از سوی انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی برای تغییر در سیاست‌های توزیع فولاد می‌افزاید: براساس شیوه عرضه مستقیم ورق‌های فولادی در بورس، به طور معمول پس از مزایده و تخصیص، باید پرداخت‌ها نقدی به شکل کامل انجام شود.
نجفی‌منش در این نامه خاطرنشان ساخته است: فولاد خریداری شده پس از گذشت نزدیک به سه ماه از زمان پرداخت نقدی، تحویل قطعه‌سازان می‌شود.
وی افزوده است: قطعه‌سازان باید مواد اولیه مورد نیاز خود را در دوره سه ماهه پیش‌خرید کنند که این روش حتی سخت‌گیرانه‌تر از تسویه نقدی در زمان تحویل کالا است.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور در ادامه آورده است: مشکلات نقدینگی مزمن در صنعت خودروسازی بر کسی پوشیده نیست و قطعه‌سازان با رشد چشمگیر قیمت نهاده‌های تولید، بیش از پیش به رفع موانع دسترسی آسان به مواد اولیه نیاز دارند.
وی خاطرنشان ساخته است: اکنون تأمین نقدینگی برای تأمین مواد اولیه بزرگترین چالش افزایش تولید است، بنابراین پیشنهاد شده که روش «مچینگ» یا خرید به وسیله «گشایش اعتبار اسناد داخلی» مجدد احیا شود و مبنای عمل قرار گیرد.
نجفی‌منش می‌افزاید، دلیل دیگر برای تغییر سیاست‌های فولادی کشور «اخذ مالیات بر ارزش افزوده بلافاصله پس از تخصیص سهمیه در بورس» است، بنابراین مالیات بر ارزش افزوده در روش خرید از بورس بلافاصله پس از تخصیص سهمیه اخذ می‌شود، این در حالی است که تحویل کالا و صدور فاکتور فروش چند ماه بعد انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: بنابراین قابلیت ثبت در گزارش فصلی مرتبط با مالیات ارزش‌افزوده امکان‌پذیر نیست و قطعه‌سازان از این مبلغ پرداختی در اعتبار ارزش‌افزوده نمی‌توانند استفاده کنند.
این مقام صنفی توضیح‌داده است: با این روش، در عمل ۱۸ درصد مبلغ معامله از قدرت نقدینگی قطعه‌سازان کسر می‌شود و استناد به اسناد سال‌های رکود خودروسازی را مورد انتقاد قرار داد.
وی افزوده است: تا پایان آبان ماه امسال میزان تولید خودرو افزایش داشته و طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، تولید خودرو برای ۶ ماه آینده به عدد ۶۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید، بنابراین استناد به صورت‌های مالی سال ۹۸ و سهمیه‌های تعیین شده قبلی به هیچ وجه راهکار مناسبی برای سال «جهش تولید» نیست.
نجفی منش اضافه کرده است: حداقل ۴۵ درصد از سهمیه سال ۹۸ نیز در محاسبات اخیر برای تعیین سهمیه فولاد کسر شده است و پیشنهاد شده به‌جای نگاه به اسناد سال‌های رکود تولید (۹۷ و ۹۸) وضعیت فعلی بررسی شود و اسناد قابل اتکا و غیرقابل‌انکار مبنای افزایش یا کاهش سهمیه تعیین شده قبلی قرار گیرد.
نجفی‌منش در این نامه به تشریح دلیل چهارم قطعه‌سازان برای الزام‌آوری تغییر سیاست‌های توزیع فولاد پرداخته و می‌افزاید: سهمیه فولاد سال گذشته قطعه‌سازان بیش از ۱۰ هزار تن بوده، بنابراین با توجه به افزایش تولید و نیاز ضروری این صنعت، اکنون تخصیص حداقل ۱۵ هزار تن فولاد، افزایش تولید و جلوگیری از ناکامی در برنامه‌های اعلامی صنعت خودروسازی را تضمین خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=4935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.