• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

دیدار هیئت‌رئیسۀ کانون بازنشستگان بانک صادرات ایران با مدیرعامل بیمه سرمد تقدیر بنیاد قلب پارس از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۶هزار نفر با وام ازدواج بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به خانه بخت رفتند انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) تحقق ۹۸درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس ایجاد زیرساخت لازم برای اطلاع رسانی و شفافیت در عملکرد شرکت افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد عملیات اجرایی بخش صنعتی وخط تولید پروژه  فروآلیاژ شیروان کلید خورد / گامی در جهت توسعه اقتصادی و صنعتی خراسان شمالی برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳ سید احمدرضا صدر سرپرست روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شد

1

تعمیرات یخچال فریزر در محل

  • کد خبر : 47940
  • 26 خرداد 1401 - 22:15
تعمیرات یخچال فریزر در محل

یکی از مهمترین لوازم برقی در هر خانه یخچال فریزر است که برای خنک نگه داشتن مواد غذایی دارای فضای کافی است . این وسیله برقی که در خانه همه ما وجود دارد و بصورت شبانه روز کار می کند ، مانند هر وسیله دیگر ممکن است عیب پیدا کرده و نیاز به تعمیر داشته باشد . با تعمیر یخچال فریزر در محل ، مشکل حمل و جابجایی این وسیله سنگین به تعمیرگاه نیز حل شده است . جهت تعمیر و سرویس یخچال فریزر خود کافی است با ویراپارسیان تماس بگیرید .

یکی از مهمترین لوازم برقی در هر خانه یخچال فریزر است که برای خنک نگه داشتن مواد غذایی دارای فضای کافی است . این وسیله برقی که در خانه همه ما وجود دارد و بصورت شبانه روز کار می کند ، مانند هر وسیله دیگر ممکن است عیب پیدا کرده و نیاز به تعمیر داشته باشد . با تعمیر یخچال فریزر در محل ، مشکل حمل و جابجایی این وسیله سنگین به تعمیرگاه نیز حل شده است . جهت تعمیر و سرویس یخچال فریزر خود کافی است با ویراپارسیان تماس بگیرید .

مشکلات و خرابی های رایج در یخچال فریزر

ممکن است با مشکلاتی در یخچال فریزر خود روبرو شوید که نیاز به تعمیر یخچال فریزر داشته باشید . در اینجا به برخی از آنها اشاره کرده ایم :

۱-خنک نکردن یخچال

این وسیله که جهت خنک نگه داشتن مواد غذایی طراحی شده است ، در صورتیکه این کار را درست انجام ندهد ، نیاز به تعمیر و سرویس دارد .در صورت عدم خنک کردن یخچال ، می تواند مشکل کویل های کندانسور باشد که نیاز به تمیز کردن دارد . همچنین موتور فن کندانسور باید بررسی شود که به درستی کار می کند یا خیر . که در صورت خرابی نیاز به تعمیر یخچال فریزر و کمک یک تعمیرکار ماهر دارید .

۲- معیوب شدن MCB یخچال

MCB  که یک قطع کننده کوچک مدار است ، یکی دیگر از علل خرابی در یخچال فریزر می باشد . چنانچه این قطعه معیوب شود، یخچال درست کار نمی کند .

۳-خراب شدن موتور

ممکن است یخچال شما یکدفعه خاموش شود و دیگر روشن نشود ، در این صورت موتور یخچال دچار خرابی شده است و تعویض آن باید توسط تعمیرکار انجام گیرد .

۴-برفک زدن یخچال

برفک زدن یخچال بر اثر جذب رطوبت محیط صورت می گیرد . بنابراین یا یخچال بیش از حد کار می کند ، یا لاستیک درب یخچال خراب است . برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی و سرمای درون یخچال و وارد نشدن گرما به یخچال ، هر چند وقت یکبار لاستیک یخچال خود را چک کنید و در صورت لزوم آنرا تعویض کنید .

۵-خازن شروع معیوب شود

با روشن شدن یخچال ، برای شروع چرخه یک سیگنال از ترموستات به خازن شروع ارسال می شود تا کمپرسور را مهار کند . با معیوب بودن خازن شروع ، چرخه درست کار نمی کند و ممکن است یخچال حتی روشن نشود . با خرابی ترموستات نیز این چرخه غیرفعال می شود و نیاز به تعمیر یخچال فریزر می باشد .

۶-سرو صدای زیاد یخچال فریزر

این مشکل به سه علت ممکن است ایجاد شود . خرابی پایه های موتور (تراز بودن) ، خرابی فن یخچال و یا لوله های داخلی یخچال که در هر حالت جهت تعمیر یخچال فریزر نیاز به فرد مجرب دارید . اگر پایه های یخچال فریزر به درستی تراز نشوند بعد از مدتی صدای عجیبی تولید می کنند و باعث خرابی یخچال می شود .

۷-سرمای بیش از حد یخچال

اگر ترموستات یخچال خراب باشد ، با تولید سرمای زیاد کارایی دستگاه را کم می کند . دلیل دیگر آن می تواند جدا شدن لوله بلو از جای مخصوص خود و یا خرابی سنسور یخچال باشد .

۸-جریان ناکافی در یخچال

گاهی نیز به علت نبودر جریان یا ولتاژ کافی در یخچال ، این وسیله درست کار نمی کند . باید ولتاژ خروجی یخچال را با دستگاه ولت سنج اندازه گیری کنید .

۹-داغ شدن موتور

داغ شدن موتور می تواند دلایل مختلفی داشته باشد . از جمله : ایجاد مشکل در کمپرسور ، کندانسور و فن خنک کننده . این مسئله در کوتاه مدت مشکلی پیش نمی آورد اما در صورتیکه جدی گرفته نشود ، باعث سوختگی موتور یخچال می شود و هزینه زیادی روی دست شما می گذارد . بنابراین داغ شدن موتور را جدی بگیرید و جهت تعمیر یخچال فریزر اقدام نمایید .

۱۰-نشت آب از یخچال

در صورتیکه کندانسور درست کار کند ولی باز آب از یخچال نشت کند ، مشکل ترموستات است و روی درجه حرارت مناسب قرار نگرفته یا تنظیم نشده است .

۱۱-خالی شدن گاز یخچال

پوسیدگی لوله ها ، خراب شدن درایر و یا سوراخی صفحه داخلی می تواند دلیلی برای خالی شدن یا نشت گاز یخچال شود . علائم آن میتواند  بوی بد ، سرد نشدن یخچال و گرم نبودن لوله های پشت یخچال و وجود روغن روی لوله های پشت است . برای تعمیر آن ابتدا نشت یابی . رفع نشتی صورت می گیرد سپس گاز یخچال شارژ می شود . اگر عمل نشت یابی بدرستی صورت نگیرد ، چند وقت دیگر مجدد گاز یخچال خالی می گردد .

۱۲-صدایی بخصوص قبل از شروع به کار یخچال

در صورت روشن کردن یخچال و شنیدن صدایی از آن قبل از اینکه یخچال شروع به کار کند ، چند دلیل ممکن است داشته باشد. ضعیف بودن برق ، معیوب بودن اورلود ، خراب شدن استارت ، نیم سوز بودن موتور و انسداد مسیر گردش کار در یخچال.

نتیجه گیری : یخچال فریزر به دلایل مختلفی دچار خرابی می شود . با مجموعه ویراپارسیان تعمیر یخچال فریزر شما در محل و بدون نیاز به جابجایی انجام می شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=47940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.