• امروز : جمعه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۴

اخبار ویژه

چالش‏‏‌ها و راهکارها در راستای شعار سال ۱۴۰۴؛ «سرمایه‏‏‌گذاری برای تولید» موفقیت‌های بانک صادرات ایران در مسیر بازگشت به جایگاه شایسته خود سرعت گرفته است پست بانک ایران سهمیه تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۴ را به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد قدردانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از بانک مسکن/ نقش کلیدی در پیشبرد نهضت ملی مسکن با آسیب‌شناسی و تزریق نقدینگی محدود، مشکلات صنایع قابل‌حل است سفر مدیرعامل بانک ملی ایران به ارومیه، گامی برای تقویت تولید و اقتصاد منطقه‌ای نشست سرپرست بیمه آسیا و شبکه فروش لزوم ارتقای سطح خدمت‌رسانی با بهره‌گیری حداکثری از بسترهای هوشمند رشد ۵۱ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه سرمد در سال ۱۴۰۳ بیمه مرکزی در جمع دستگاه‌های دارای عملکرد مطلوب بهره‌وری قرار گرفت رئیس هیئت‌مدیره بانک سینا از شرکت خودرو سازی آرتابان دیزل بازدید کرد

4

درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا‌ها به معنی فاکتور خرید است

  • کد خبر : 32966
  • 28 آذر 1400 - 11:27
درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا‌ها به معنی فاکتور خرید است

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در طرح جدید قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرف کننده روی کالا درج می شود که به معنی فاکتور خرید است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از وزارت صمت، عباس تابش درخصوص درج قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرف‌کننده بر روی کالا‌ها توضیح داد: در طرح قدیمی قرار بود قیمت مصرف کننده از روی کالا برداشته شود اما در طرح جدید قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرف کننده روی کالا درج می شود.

درج قیمت تولیدکننده روی کالا به معنی فاکتور خرید است

وی ادامه داد: در طرح جدید درج قیمت تولیدکننده روی کالا به معنی فاکتور خرید است و دیگر فاکتوری از عرضه کننده نمی خواهیم.

عرضه کننده مکلف به اعلام قیمت فروش به مصرف کننده نهایی است

رییس سازمان حمایت همچنین گفت: در این طرح، عرضه کننده مکلف است قیمت فروش به مصرف کننده نهایی را به اطلاع آن‌ها برساند و تفاضل قیمت درج شده روی کالا و قیمت نهایی آن نشان می دهد چقدر عرضه کننده رعایت انصاف داشته است.

به دنبال شفاف سازی مرز بین فروش از تولیدکننده به شبکه توزیع و مصرف کننده هستیم

تابش بیان کرد: در زنجیره تغییری ایجاد نمی‌شود و نحوه اطلاع رسانی تغییر می‌کند. امروز به دنبال آن هستیم که مرز بین فروش از تولیدکننده به شبکه توزیع و از شبکه توزیع به مصرف کننده شفاف شود.

وی افزود: پیش از این در برخی موارد رابطه بین تولیدکننده و توزیع کننده شفاف نبود و تخفیف های اغواکننده ای در برخی فروشگاه ها داده می شد که باید به این موضوع رسیدگی می کردیم.

معاون وزیر صمت ادامه داد: بعضا برخی فروشگاه‌ها تخفیف ۵۰ درصدی بر روی کالاهای خود ارائه می‌کردند که در زمان رسیدگی به این موضوع نیز، فاکتور مستندی موجود نبود که این کالا به چه قیمتی خریداری شده است و بر اساس چه قیمتی این تخفیف اعمال شده است.

با شفافیت مسیر توزیع، حلقه های نامربوطه حذف می شود

تابش گفت: اگر مسیر توزیع کالا را شفاف کنیم و قیمت تولیدکننده مشخص باشد می توانیم حلقه های نامربوط را حذف کنیم.

وی تاکید کرد: در این طرح اطلاعات فاصله قیمت تولید کننده و فروش، به مصرف کننده داده می شود که موجب رقابت قیمتی می شود و حتما این طرح از گرانفروشی جلوگیری خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=32966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.