• امروز : پنج شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۴

اخبار ویژه

چالش‏‏‌ها و راهکارها در راستای شعار سال ۱۴۰۴؛ «سرمایه‏‏‌گذاری برای تولید» موفقیت‌های بانک صادرات ایران در مسیر بازگشت به جایگاه شایسته خود سرعت گرفته است پست بانک ایران سهمیه تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۴ را به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد قدردانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از بانک مسکن/ نقش کلیدی در پیشبرد نهضت ملی مسکن با آسیب‌شناسی و تزریق نقدینگی محدود، مشکلات صنایع قابل‌حل است سفر مدیرعامل بانک ملی ایران به ارومیه، گامی برای تقویت تولید و اقتصاد منطقه‌ای نشست سرپرست بیمه آسیا و شبکه فروش لزوم ارتقای سطح خدمت‌رسانی با بهره‌گیری حداکثری از بسترهای هوشمند رشد ۵۱ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه سرمد در سال ۱۴۰۳ بیمه مرکزی در جمع دستگاه‌های دارای عملکرد مطلوب بهره‌وری قرار گرفت رئیس هیئت‌مدیره بانک سینا از شرکت خودرو سازی آرتابان دیزل بازدید کرد

4

پیشرفت چشمگیر ذوب آهن اصفهان در بومی سازی قطعات خط تولید ریل

  • کد خبر : 31552
  • 13 آذر 1400 - 12:17
پیشرفت چشمگیر ذوب آهن اصفهان در بومی سازی قطعات خط تولید ریل

اطمینان ذوب آهن اصفهان به توان شرکت های داخلی بار دیگر موجب بومی سازی یک قطعه مهم در تولید ریل ملی شد . محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان در ارتباط با بومی سازی قطعات خط تولید ریل گف: با توجه به حساسیت و اهمیت تولید ریل که در خط تولید آن از قطعات بسیار پیشرفته و هایتک استفاده می شود ، اقدام به بومی سازی این قطعات کردیم .

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، وی با بیان اینکه از سه سال پیش کار بومی‌سازی قطعات ریل آغاز شد و در فاز اول بومی سازی مته ریل انجام شد ، گفت :  رژیم صهیونیستی تولید کننده مته ریل است واین احساس به وجود آمد که به بن‌بست بزرگی رسیدیم. برای حل این مشکل به توانمندی شرکت های داخلی اطمینان کردیم و شرکت های مختلفی اعلام آمادگی کردند و در بین آنها یک شرکت در ساخت مته بسیار موفق عمل کرد به گونه ای که میزان بهره برداری از آن بیش از مدل رژیم صهیونیستی بود و باعث شگفتی همه شد .
مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان گفت : اگر با مته رژیم صهیونیستی قرار بود کار کنیم ، قادر به ایجاد ۱۰۰ سوراخ بودیم اما با مته ساخت داخل ۱۵۰ سوراخ با قطر مشخص را می توان ایجاد کرد .
وی افزود : تولید مته بخاطر گرید آلیاژ خاص و همچنین پیچیدگی و زوایای خاص خود قطعه ، بسیار سخت بود ضمن اینکه باید روی آن یک سری زیگمنت با دقت بسیار بالا مونتاژ می شد و نهایتا خروجی که از مته انتظار داشتیم یک سوراخ با قطر مشخص بود که خوشبختانه اولین تست آن فوق العاده عالی بود.
وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها اگر چه سخت بود اما باعث ایجاد فرصت‌های بسیار بزرگی شد، اضافه کرد: موفقیت های مهمتری نیز در بومی سازی سایر قطعات و تجهیزات تولید ریل حاصل شده است .
رضا توکلی سرپرست بخش ریل ذوب آهن اصفهان نیز با اشاره به راه‌اندازی اره جدید شماره ۳ جهت برش‌کاری و سوراخ‌کاری ریل  گفت: وجه تمایز آن با مشابه خارجی در متفاوت بودن فرم و شکل مته است و با یک دهم هزینه مشابه خارجی تولید شده است.
وی افزود : این قطعه در کمترین محدوده زمانی ساخته شد که اهمیت بسیاری دارد .
رضاعلیخانی سرپرست پرداخت نهایی نورد ذوب آهن نیز گفت: پس از راه‌اندازی پروژه  ریل در سال ۹۵ ، نیاز به تهیه مته‌های رزرو جهت سوراخکاری ریل احساس شد که در همین راستا با چندین شرکت وارد مذاکره شدیم.
رضاعلیخانی هزینه های سنگین برای واردات مته که بالغ بر هزار یورو خروج ارز را داشت و تحریم های ظالمانه را عامل اقدام برای ساخت آن در داخل کشور دانست و گفت :  در همین راستا با همکاری حوزه سفارشات و خرید و مساعدت مدیران بخش نورد پروژه تحقیق و تولید و بومی سازی مته آغاز شد و یکی شرکت از تبریز آمادگی خود را اعلام کرد.
وی گفت: پس از مطالعه رزومه کاری و سوابق شرکت و اثبات شدن توانمندی آن، نمونه اصلی از مته برای آنها ارسال و کار تولید آغاز شد که خوشبختانه با موفقیت همراه بود .
علیخانی گفت: متریال، نقشه برداری، طراحی و ساخت و بسته بندی مته تماما در این شرکت انجام شده است .

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=31552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.