• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

دیدار هیئت‌رئیسۀ کانون بازنشستگان بانک صادرات ایران با مدیرعامل بیمه سرمد تقدیر بنیاد قلب پارس از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۶هزار نفر با وام ازدواج بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به خانه بخت رفتند انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) تحقق ۹۸درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس ایجاد زیرساخت لازم برای اطلاع رسانی و شفافیت در عملکرد شرکت افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد عملیات اجرایی بخش صنعتی وخط تولید پروژه  فروآلیاژ شیروان کلید خورد / گامی در جهت توسعه اقتصادی و صنعتی خراسان شمالی برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳ سید احمدرضا صدر سرپرست روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شد

2

پروژه بومی‌سازی بالک‌های پاتیل‌بر سرباره در فولاد مبارکه

  • کد خبر : 31155
  • 08 آذر 1400 - 14:27
پروژه بومی‌سازی بالک‌های پاتیل‌بر سرباره در فولاد مبارکه

تجارت‌گردان – پروژه بومی‌سازی بالک‌های پاتیل‌بر سرباره در شرکت فولاد مبارکه با تکیه‌بر دانش فنی و توانمندی‌های نیروهای متخصص داخلی عملیاتی شد.

حمید خلجی سرپرست تعمیرات حمل و فراوری سرباره شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد درخصوص اجرای پروژه بومی‌سازی بالک‌های پاتیل‌بر سرباره اظهار کرد: پاتیل‌بر خودروی سنگینی است که پاتیل‌های ذوب و سرباره را از کوره‌های هشت‌گانه فولادسازی به حوضچه‌های سرباره منتقل می‌کند.

وی افزود: بالک‌های پاتیل‌بر یکی از قطعات مهم و استراتژیک و درعین‌حال پرمصرف پاتیل‌برها محسوب می‌شوند که سالیانه تعداد ۱۸ عدد از این بالک‌ها به دلیل از شکل‌افتادگی ناشی از فشار وارده از طرف پاتیل به بالک‌ها باید تعویض شوند.

سرپرست تعمیرات حمل و فراوری سرباره شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه بومی‌سازی بالک‌های پاتیل‌بر سرباره در فولاد مبارکه، میزان نیاز به تعویض و مصرف قطعات (بالک‌های پاتیل‌بر) به نصف کاهش می‌یابد که مهم‌ترین دستاورد این پروژه در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، صرفه‌جویی سالیانه ۳۰ میلیارد ریال است. همچنین این صرفه‌جویی منجر به کاهش نیاز به خرید قطعه و کاهش هزینه‌های نفر-ساعت تعمیر و تعویض قطعات به میزان قابل‌توجهی شده و بی‌نیازی کشور به واردات قطعات از خارج را به دنبال خواهد داشت.

وی اذعان داشت: بومی‌سازی این پروژه با تکیه‌بر دانش فنی و توانمندی‌های نیروهای متخصص داخلی عملیاتی شد، به‌طوری‌که با تقویت بالک‌ها و استفاده از مواد اولیه باکیفیت، بالک‌های پاتیل‌بر طراحی و تولید شدند؛ ازجمله نقاط قوت پروژه بومی‌سازی بالک‌های پاتیل‌بر می‌توان به افزایش استحکام، دوام و عمر بالک‌ها نسبت به نمونه مشابه خارجی آن و تسریع در تأمین قطعه برای پاتیل‌برها اشاره کرد.

خلجی در پایان اضافه کرد: این پروژه مهم با همکاری و مشارکت کارکنان واحد سرباره و واحد دفتر فنی حمل‌ونقل شرکت فولاد مبارکه انجام شد که جا دارد از همکاران، مدیریت و معاونت محترم که در انجام این پروژه ما را حمایت کردند، تقدیر و تشکر کنیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=31155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.